English Version
English

ما می‌توانیم در هرلحظه و مکانی که هستیم در خودمان تغییر ایجاد کنیم

ما می‌توانیم در هرلحظه و مکانی که هستیم در خودمان تغییر ایجاد کنیم

ششمین جلسه از دوره پنجم سری کارگاه‌های آموزشی همسفران آقا کنگره ۶۰ نمایندگی شادآباد به استادی همسفر خسرو، نگهبانی همسفر علی و دبیری همسفر امیرحسین؛ با دستور جلسه «وادی دهم و تأثیر آن روی من» پنجشنبه 4 آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

وادی دهم یکی از وادی‌های ارزشمند است زیرا روی همه انسان‌ها اثر مستقیم دارد. خداوند به انسان گفت که تو در تصمیم‌گیری آزاد هستی و می‌توانی هر مسیری را طی کنی و این وادی هم می‌گوید که صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاری است و این یعنی انسان در حال حرکت است و این موضوع به هیچ مخلوق دیگری تعلق نمی‌گیرد. به عبارتی ما می‌توانیم در هرلحظه و مکانی که هستیم در خودمان تغییر ایجاد کنیم و این به گذشته ما ربط ندارد زیرا انسان وقتی متولد می‌شود سه مرحله را طی می‌کند که عبارت‌اند از گذشته، حال و آینده. ممکن است درگذشته مسائل خوب یا بدی داشته باشد اما دیگر نباید درگذشته غرق شد. صفت‌ها در تمام احوال مشترک است پس در لحظه حال که زندگی می‌کنم به گذشته فکر می‌کنم و اشتباهاتم را بررسی و برطرف می‌کنم اما باید بدانم که لحظه حال اصلی‌ترین زمانی است که باید به آن بپردازم زیرا می‌توانم از گذشته درس بگیرم و در همین لحظه حال می‌توانم آینده‌ام را درست کنم و باید خودم را تزکیه و پالایش کنم و وظیفه من از آمدن به زمین این است که باید هم خودم و هم اطرافم را بسازم.

من در ابتدای ورودم به کنگره 60 نسبت به مواد مخدر و مصرف‌کنندگان آن بسیار بدبین بودم و با تمام این افراد زاویه داشتم و تفکراتم پر از نفرت بود اما روزبه‌روز که پیش رفتم تمام نظراتم تغییر کرد و دیدم که وضع خودم از مسافرم بدتر بوده است و این اثرات مثبت که در من شکل گرفت از مطالعه کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و آموزش‌های راهنمایم بوده است و می‌دانم که در مسیر حال خوش هستم بااینکه هنوز در ابتدای راه هستم و راه درازی در پیش دارم.

مرزبان کشیک: همسفر اسد

تهیه و تنظیم: همسفر علی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .