English Version
English

ورزش، عاملی برای بازسازی ساختار بدن

ورزش، عاملی برای بازسازی ساختار بدن

لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.
سلام دوستان الهام هستم یک همسفر. ما هم با بیش از ۲۵ سال تخریب وارد کنگره شدیم، آنتی ایکس مسافرم تریاک و شیره بود. ده ماه و بیست روز سفر کردیم به راهنمایی آقای امین گلی و راهنمای خودم خانم زهرا جابرزاده الآن ۳ سال و ۹ ماه با دستان پرتوان آقای مهندس رها هستیم. در ادامه هم سفر نیکوتین داشتند. ورزش خودم والیبال و ورزش مسافرم تنیس روی میز.


خدمت مرزبانی چه تأثیری روی زندگی شخصی شما داشت؟
ورزش و مرزبانی الهی شکر برای من خوب بود و اتفاقات خوبی برایم افتاد و به خاطر این‌که پشت سر هم و مستمر می‌آمدم در این جایگاه قرار گرفتم. خیلی تأثیر گرفتم از این‌که چهره دوستان را می‌دیدم، چهره‌ کسانی را می‌دیدم که اوایل سفرشان بود با یک دنیا تخریب و استرس و نگرانی اینجا می‌آمدند و همیشه فکر می‌کردند که مشکل اصلی از مسافر است و برایشان باورنکردنی بود که مگر می‌شود مسافر ما یک روز مصرف‌کننده بوده و ما اینجا آن‌قدر شادیم و این باعث شد وقتی این‌ها را می‌دیدم با آن‌ها صحبت می‌کردم حرکات و شادی ما را می‌دیدند و دوباره هفته‌ آینده آمدند و من با دیدن اين اتفاق آن‌قدر زندگی‌ام شادتر شد.
وقتی‌ که صبح می‌آمدم فقط می‌گفتم اگر لایق باشم این خدمت را بتوانم خوب انجام بدهم و همیشه لحظه‌شماری می‌کردم تا جمعه شود و بیایم و دوستانم را ببینم.


با توجه به این‌که ورزش در کنگره ۶۰ از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است برای ما از تأثیر ورزش روی جسم و روان و درواقع سیستم ایکس بگویید؟
ازآنجایی‌که می‌دانیم سیستم ایکس به‌قدری عملکردش وسیع است و تمام حرکات ما، رفتار ما، روحی، جسمی، افکار ما حتی آن عشق و علاقه، تنفر، حسادت همه‌ چیزهای ما را دربرمی‌گیرد و مواد مخدر طبیعی بدن را ترشح می‌کند. زیرمجموعه غدد درون‌ریز و هورمون‌ها است و آن هورمون‌های شادی و هورمون‌هایی که باعث بازسازی بدن می‌شود.
من وقتی‌که ورزش می‌کنم باعث می‌شود که ترشحاتی از هورمون‌ها در بدنم انجام گیرد؛ بنابراین حالت افسردگی و غم و ناراحتی فراموش می‌شود. ما بوسیله ورزش کردن به بدن خود در عمکرد بهتر سیستم ایکس کمک می‌کنیم، سیستم ایکسی که شامل تمام غدد و هورمون‌هایی چون سروتونین است که ترشح آن باعث ایجاد شادابی و شادی می‌گردد.


چه چیزی باعث شد که شما در خدمت فعال و پویا باشید؟
اصل آن به خاطر عشق و محبت است. اگر به من خدمتی داده‌ شده است من باید سعی کنم و تلاش کنم تا به نحو احسنت آن را انجام دهم. شاید لازم بود که من در این جایگاه قرار بگیرم تا بتوانم انرژی بگیرم. این خدمت لطفی است که شامل حال من شده است تا به قول استاد امین: وقتی آدم حرکتی را آغاز می‌کند صفاتی درون او هست که بعضی وقت‌ها شما به خاطر ترس، آن جایگاه را نمی‌پذیرید وقتی آن جایگاه را بگیرید و حرکت کنید صفاتی که در درون شما هست و شما اطلاع ندارید کم‌کم ظاهر می‌شود و می‌توانید آن‌ها را بشناسید و آن گره‌ها را در خودتان حل کنید.


رابطه ورزش و جهان‌بینی را برای ما توضیح دهید.
همه کنگره آموزش است و در چهارچوب قوانینی است که به ما آموزش می‌دهند. ما در شعبه، در یک محیط بسته، آموزش‌ می‌گیریم و از کمک راهنماهای عزیز یاد می‌گیریم. حالا در یک محیط باز یک افراد دیگر و یک جمعیت وسیع‌تری باید آن عملکرد را نشان بدهیم یعنی آموزشی را که گرفتیم را باید کاربردی کنیم. همان‌طور که در وادی پنجم اشاره می‌کند. اگر من جهان‌بینی‌ام درست باشد  دیگر در وقت مسابقه، مسئله دیگر بردن و باختن نیست، مسئله اصلی حال خوش است. وقتی ما جهان‌بینی‌مان بالا باشد اصلاً به حاشیه نمی‌رویم.


بهترین درس و آموزشی که در کنگره ۶۰ یا خدمت مرزبانی گرفتید چه بوده است؟
 من از قبل هم به ورزش خیلی علاقه داشتم ولی با حال خراب ورزش می‌کردم. کوه‌نوردی یا والیبال و یا هرجایی که می‌رفتم، در واقع می‌رفتم که تخلیه شوم ولی برعکس بدتر برمی‌گشتم. مرزبانی تجربه‌ای لذت‌بخش همراه با آرامش است. وقتی‌که به پارک می‌آمدم و چهره‌های دوستان را می‌دیدم می‌گفتم شاید کسی نیاز داشته باشد که من الگو را ببیند. شاید با دیدن من از ناراحتی او کم شود تا مدت‌ زمانی که اینجا هست به او خوش بگذرد.

مرزبانی، فرصتی است که خداوند به‌ واسطه آقای مهندس عزیز و بزرگوار در اختیار من گذاشته است. شما می‌دانید که شال مرزبانی، اگر روی یک درخت هم باشد احترام دارد ولی وقتی من این احترام را می‌بینم به خودم نگیرم و به خودم بگویم که این زمان در اختیار من قرار داده‌ شده که ببینم من چند مرده حلاجم و این‌که خیانت‌ در امانت نکنم، خیلی تجربه گرفتم که مراقب باشم، شاید امکان دارد با یک حرکت با یک حرف کوچک خیانت‌درامانت بشود در حق کنگره.آموختم که به مسئولیتی که به من داده‌ شده جوری نچسبم که در آخر نتوانم این خدمت را تحویل دیگری دهم. طوری عمل کرده باشم که خوشحال باشم و جوری خدمت کرده باشم که از خداوند بخواهم باز هم خدمت‌های دیگری نصیب من گرداند.


پیشنهاد شما برای اعضایی که تا الآن فرصت نکردند از ورزش و امکانات ورزشی کنگره ۶۰ استفاده کنند چیست؟
همان‌طور که کنگره به‌ صورت رایگان است ورزش هم رایگان است. به‌قدری اینجا هزینه شده، چه دست‌هایی پشت‌کار هست  و چه تلاش‌هایی هست که ما ندیده‌ایم و نخواهیم دید که په کسانی چقدر تلاش می‌کنند که محیطی آرام و با تمام وسایل فراهم کنند.
آقای مهندس می‌گویند: فقط خودتان می‌توانید به خودتان کمک کنید. حالا مسافر یا می‌آید یا نمی‌آید. ورزش یکی از روش‌های کسب جال خوب است. ما باید با الگو بودن و درست کردن محیطی پر از آرامش به بقیه این اعتماد را بدهیم که شروع کنند و جذب شوند. از آنجایی‌ که ورزش مکمل آموزش‌های داخل شعبه است همسفر عزیزی که به پارک می‌آید یک امتیاز جلوتر از بقیه همسفرهاست.
اگر همسفر همراهی کند خیلی سفر، لذت‌بخش‌تر جلو می‌رود و هم همسفر، هم مسافر اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌گیرد و با ورزش به سیستم ایکس بدن خودمان کمک می‌کنیم که درست عمل کند  تا شادی و نشاط بگیریم و منتظر باشیم تا جمعه‌ای دیگر برای انجام هر چه بهتر تمام وظایفی که بر عهده‌مان است دوباره انرژی و نیرو بگیریم .

از اینکه فرصت خود را برای مصاحبه در اختیار ما قرار دادید از شما سپاسگزارم.

تهیه مصاحبه: همسفر الهام، نمایندگی شیخ بهایی اصفهان
تایپ: همسفر منیژه، نمایندگی امام‌قلی خان اصفهان
ویرایش: همسفر نرگس، مسئول سایت پارک شهرداری اصفهان

گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .