English Version
English

اعتماد به نفس یعنی فرمانروایی عقل

اعتماد به نفس یعنی فرمانروایی عقل

خلاصه گزارش عملکرد لژیون یازدهم در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ با دستور جلسه‌ی سی‌دی "ایمان، اراده، زمان، انرژی" با نگهبانی و استادی ‌کمک‌راهنمای محترم آقای مهدی بنائیان

خلاصه سخنان استاد:

سرعت مطالب و آموزش‌ها در کنگره بالا می‌باشد و نباید ما از سی‌دی‌های هفتگی غافل شویم، قطار آموزشهای کنگره با سرعت در حال حرکت می‌باشد و نباید ما اجازه بدهیم که از این قطار جا بمانیم و اگر این اتفاق رخ دهد ما حس می‌کنیم با این سیستم ارتباطی نداریم. این سی‌دی در مورد مفاهیم وادی اول می‌باشد که ما اصلاً مفهوم تفکر را بفهمیم و این که ما چگونه می‌توانیم وارد وادی تفکر بشویم.

وقتی شخص نمی‌تواند ساعت خود را با کنگره تنظیم کند و به موقع در جلسات حضور داشته باشد و یا اینکه در پارک و فعالیت‌های ورزشی شرکت نماید و یا تکلیف هفتگی که همان نوشتنِ سی‌دی می‌باشد را انجام دهد، نشانه آن است که اصلاً وادی اول را درست درک نکرده است. جناب آقای مهندس در سی‌دی اخیر خود می‌فرمایند: نوشتن سی‌دی نوعی مراقبه می‌باشد و شما با این عمل می‌توانید دریچه ورود و خروج ذهن خود را کنترل نمایید.

ایشان در ادامه فرمودند: انسانی که عمل می‌کند در او اعتماد به نفس به وجود می‌آید. انسانی که فقط نشسته و مرتب فکر می‌کند یا از افکار دیگران استفاده می‌کند، در او اعتماد به نفس به وجود نمی‌آید؛ پس وقتی ما به چیزی عمل می‌کنیم و به نتیجه می‌رسیم، در ما اعتماد به نفس به وجود می‌آید. اعتماد به نفس یعنی اعتمادِ نفس به عقل؛ اصل هر انسانی نفس اوست و این نفس خواسته‌هایی دارد و عقل شرایط را برای رسیدن نفس به خواسته‌هایش فراهم می‌کند. حالا فرقی نمی‌کند خواسته‌های نفس در مسیر ارزش‌ها باشد یا در مسیر ضدارزش‌ها؛ وقتی عقل توانست به خوبی نفس را به خواسته‌هایش برساند در شخص، اعتماد به نفس به‌وجود می‌آید.

خلاصه‌ای از صحبت‌های دستیار دیده‌بان آقای علی کاظمی:

مفتخر هستم که خداوند، امروز به من فرصت داد در خدمت شما عزیزان باشم و با دیدن شما خوشحال بشوم. وقتی انسان کسانی را می‌بیند که رو به رشد و بهبود هستند خوشحال می‌شود از این جهت که تا زمانی که نور خداوند به یک انسان نتابد، حال آن انسان خوب نیست. نور خدواند این است که برای انسان فرصتی قرار می‌دهد و بزرگتری در رأس کار او قرار می‌گیرد تا رو به جلو حرکت نماید و خوشا به حال شما که چنین راهنمایی دارید.

آقا مهدی مدیر و مدبر و دارای درک بالا و خدمت‌گزار صدیق و خوب در کنگره می‌باشند و همه‌ی شما باید از ایشان نهایت استفاده را ببرید. ایشان در خاتمه فرمودند: رهجو باید هم حرف و هم درس و هم فرمان راهنما را مو به مو و کامل در کنگره و در زندگی عمل نماید چون راهنما پل ارتباطی شما با خداوند می‌باشد.

دبیر لژیون یازدهم: مسافر شهرام
رابط لژیون یازدهم: مسافر مرتضی
عکاسی و تنظیم: مسافر حجت لژیون هشتم
با تشکر از دستیار محترم دیدبان آقای علی کاظمی، راهنمای محترم آقای مهدی بنائیان و اعضای لژیون یازدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .