English Version
English

وادی دهم؛ سقوط یا صعود

وادی دهم؛ سقوط یا صعود

جلسه هفتم از دوره نوزدهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی رودهن؛ با استادی دیده‌بان محترم آقای محمدصادق صداقت، نگهبانی مسافر مجتبی و دبیری مسافر علی با دستور جلسه "وادی دهم و تأثیر آن روی من و جشن هفتمین سال رهایی مسافر رضا" شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد
در مورد دستور جلسه وادی دهم صفت گذشته در انسان صادق نیست باید بگویم دلیل آن این است که انسان همیشه جاری است.
این وادی می‌خواهد ما را متوجه این موضوع کند که انسان در حال حرکت است و لحظه به لحظه تغییر می‌کند چون صفت گذشته ماندگار نیست، حال این تغییر می‌تواند رو به سرازیری و به طرف تاریکی باشد و یا می‌تواند به سمت روشنایی‌ها باشد؛ یا سقوط و یا صعود.
در هستی هیچ چیز ساکن نیست و همیشه در حال ترکیب شدن، تغییر و تبدیل هستند. در هر کره‌ای که زندگی می‌کنیم همه چیز مانند آب و هوا، سنگ، جاندارها و درختان در حال تغییر هستند.

آقای مهندس چند روز پیش گفتند: همین انگشتری که دست شماست از کره دیگری آمده است و این یعنی جاری بودن؛ تمام هستی جاری هست و انسان اشرف مخلوقات است. زمانی که تمام هستی جاری باشد انتظار دارید انسان جاری نباشد و نتواند از پست‌ترین مراحل به بالاترین درجات صعود کند.
جامعه کنگره 60 چرا امروز به این جایگاه رسیده است و ما شاهد این مهم بودیم که جشن گلریزان امسال چه با شکوه برگزار شد و این به خاطر جاری بودن مسافران و همسفران عزیز بود که با ایجاد تغییرات مثبت و بالا بردن دانش و آگاهی خود نسبت به موضوعات پیرامونشان توانستند خود را ازنظر درونی و بیرونی تغییر دهند.
اگر در هر جایگاه و موقعیتی هستیم و فکر می‌کنم که دیگر راهی برایمان نمانده و خسته شده‌ایم، باید این را بدانیم اگر برای رسیدن به هدف خود خواسته‌ای قوی داشته باشیم و در صراط مستقیم قدم برداریم مطمئناً خدا در رحمت خود را به سوی ما باز خواهد کرد.

در رابطه با قسمت دوم دستور جلسه که جشن هفتمین سال رهایی رضای عزیز است باید بگویم: همه دیدند که رضا چه مراحلی را گذراند تا به اینجا رسید او با یک حال بد وارد این مجموعه شد و پس از گذشت مدتی شرایط بهتری پیدا کرد و او با نوشتن سی دی حرکت خود را بصورت جدی‌تر دنبال کرد و با تمام توان خود در هر جایگاهی که امکان داشت خدمت می‌کرد.
در اوایل شکل گیری نمایندگی رودهن او با تمام تلاش خود خدمت می‌کرد و بخاطر این مهم به خیلی از چیزها پشت پا زد و بعد از اینکه مسیر خود را یافت وارد بازار کار شد ولی همیشه عمل سالم مدنظرش بود و آن نان حلالی که آقای مهندس در موردش صحبت کرد را در زندگی خود عملی کرد.
یک انسان شاید از نظر مادی وضعیت خیلی ایده عالی نداشته باشد اما مسئله مهم این است که شخص از نظر حسی و عاطفی آنقدر سخاوتمند باشد که همه دوستش داشته باشند. در آخر هفتمین سال رهایی رضای عزیز را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم و برایشان بهترین‌ها را از خداوند خواستارم.

اعلام سفر مسافر:
سلام دوستان رضا هستم یک مسافر، با بیش از ۲۰ سال تخریب وارد کنگره شدم آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره، روش درمان DST، داروی درمان شربت OT، سفر اول ۱۲ ماه و ۱۰ روز، راهنما دیده‌بان محترم آقای صداقت، رهایی از بند مواد ۷ سال و ۲۰ روز، در ضمن مسافر سیگار هستم روش درمان  DST، داروی درمان نیکوتین خوراکی، راهنما احمد آقا، رهایی از بند نیکوتین ۶ سال، ورزش در کنگره تیر و کمان.

آرزوی مسافر:
آرزو می‌کنم جزء اولین کسانی باشم که برای جهانی شدن کنگره 60 در خارج از مرزها بتوانم به عنوان یک خدمتگزار در این مسیر همراه اهداف این مجموعه باشم.

سخنان مسافر:
سلام دوستان رضا هستم یک مسافر، خدا را شاکرم که وارد این جریان شدم و با انسان‌هایی مثل شما آشنا شدم و به من کمک کردید در این مسیر حرکت کنم، وقتی از یک نفر تعریف می‌شود به این معنا نیست که دارای همه آن صفات باشد، وقتی از خوبی دیگری گفته می‌شود نشان دهنده خوبی گوینده است و این نشانگر تراوش خوبی از درون خود شما است.
باید از همه شما، آقای مجدیان و آقای سلامی تشکر کنم امیدوارم بتوانم به نحو احسن وظیفه خویش را در هستی انجام دهم.
من در ابتدای سفرم هیچ‌ چیز نداشتم جز حال خراب، با خدمت در این مسیر توانستم به رهایی و حال خوش در سایه رهنمودهای آقای صداقت و آموزش‌های ناب کنگره دست یابم.

سخنان کمک راهنمای همسفر:
سلام دوستان فاطمه هستم همسفر ابراهیم، بسیار خوشحال هستم که آقای صداقت امروز در اینجا حضور دارند. این شعبه از پارک شروع شد تا به اینجا رسید. من یک دوره مرزبانی کنار آقا رضا بودم و در کنار ایشان خدمت کردم و بسیار خرسندم از اینکه یکی از خواهران شعبه رودهن هستم؛ من تمامی خواهران و برادرهای کنگره‌ای خود را دوست دارم و همین حس خوب باعث شده است تا امروز در کنار آقا رضا، حسین و فاطمه عزیز قرار بگیرم.
من این روز را به آقا رضای عزیز، خانم مریم و زهرای عزیز که سختی‌ها را تحمل کردند و باعث شدند تا پخته‌تر شوند تبریک میگویم و خوشحالم برای کسانی که امروز خود را به عنوان یک تازه وارد معرفی کردند.

سخنان همسفر:
سلام دوستان فاطمه هستم همسفر، من از آقای مهندس و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم و همچنین از آقای صداقت راهنمای پدم و راهنمای مادرم ممنون و سپاسگزارم.
به یاد دارم اولین روزی که وارد این مجموعه شدیم شاهد برگزاری یک جشن تولد بودیم و اصلاً نمی‌دانستم که چرا در این مکان جشن می‌گیرند و بعد از گذشت مدتی که متوجه این موضوع شدم به خود گفتم چقدر عالی ای ‌کاش روزی شود که ما هم بتوانیم شاهد برگزاری جشن تولدمان باشیم و امروز بخاطر این مهم از خداوند خود سپاسگزارم. در آخر بسیار خوشحال هستم که در این روز کنار شما این جشن را برگزار می‌کنیم.

سخنان همسفر:
سلام دوستان حسین هستم همسفر رضا، قبل از اینکه پدر من وارد این مجموعه شود و هنوز به مواد مخدر اعتیاد داشت شرایط نه‌چندان خوبی داشتیم و اکثر اوقات ایشان رفتار مناسبی با من نداشت، اما از زمانی که وارد این مجموعه شد و سفر خود را آغاز کرد من شاهد تغییرات مثبت بسیاری در او بودم و بخاطر این مهم از تمامی اعضای کنگره 60 بخصوص راهنمای گرامی‌شان و جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان ممنون و سپاسگزارم و در آخر این روز قشنگ را به پدر عزیزم تبریک میگویم.

عکاس: مسافر سیاوش
تایپ و ویراستاری: مسافر احمد و مسافر علی
تنظیم و ارسال: مسافر محمود
وب سایت نمایندگی رودهن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .