English Version
English

راهی به سوی آسمان

راهی به سوی آسمان

پنجمین جلسه لژیون سردار از دوره دوم  همسفران نمایندگی حر، با دستور جلسه «جشن گلریزان» با استادی همسفر صبا، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر فاطمه در ساعت۱۴ روز سه‌شنبه تاریخ1400/8/11برگزار گردید.


 

سخنان استاد:
سلام دوستان صبا هستم یک همسفر؛ موضوع صحبت لژیون سردار جشن گلریزان است. اوقات در زندگی ما نقش بسیار مهمی دارند. روزها هر کدام ارزش خاص خودشان را دارند. ما در آموزه‌های دینی هم دعای مخصوص روزهای مختلف داریم؛ دعای سحر، دعای شب، به همین خاطر اوقات با هم فرق می‌کنند و بهره‌مندی ما از اوقات می‌تواند متفاوت باشد.
به طور مثال می‌گویند در چه ساعتی بیدار باشید، در چه ساعتی عبادت کنید، در چه ساعتی بخوابید. همه‌ این‌ها هر کدام به طور مجزا اثر متفاوتی روی رشد و بلوغ ما دارند. یا اینکه بعضی از ایام خیلی مقدس هستند و یا یک سری از زمان‌های دیگر قمر در عقرب است؛ تمام این زمان‌ها رابطه‌مند است. ایام می‌تواند تاثیر بسزایی روی سرنوشت ما بگذارد. مثلا ماه رمضان می‌تواند روی سلامت جسم ما تاثیر بگذارد ولی در ایام دیگر این چنین نیست.
جشن گلریزان هم جزء همان ایامی است که درهای آسمان به روی بندگان باز می‌شود و هرکدام از ما می‌توانیم راهی به سوی آسمان برای خود پیدا کنیم. این پیدا کردن راه به سوی آسمان از زمین  و از اعمال زمینی ما شروع می‌شود. اینطور نیست که راحت بتوانیم به سمت آسمان پرواز کنیم بلکه این به عملکرد ما مربوط می‌شود. بخشیدن از مال بسیار امر مهمی است زیرا جذابیت مال خیلی زیاد است. جایی شنیدم، حضرت امیر فرمودند: "شما اگر بچه خود را از دست بدهید، شب می‌توانید به خواب بروید؛ اما اگر مالتان را از دست بدهید و خسران ببینید نمی‌توانید بخوابید. این نشان دهنده‌ این است که مال چقدر می‌تواند روی انسان اثر داشته باشد.
جایی دیگر شنیده بودم که کسانی که مالشان را می‌بخشند، ارزششان از شهدا و کسانی که در راه خدا جهاد کردند هم بیشتر است. جهاد با مال بسیار سخت‌تر از جهاد با جان است. افراد زیادی هستند که زمانی که کاری از آن ها می‌خواهی، برایت انجام می‌دهند؛ ولی زمانیکه به مشکل مالی بر می‌خورید، هیچ وقت نمی‌توانند کمکتان کنند.

بعضی اوقات ما خواسته‌هایی از خداوند داشتیم. از طرفی اذن آن صادر شده است که با بخشش مالمان بخشی از راه رسیدن به خواسته برای ما باز شود. خیلی ها دوست دارند مالشان را ببخشند ولی مسیر خوبی برایشان باز نمی‌شود. به طور مثال، شما سهمی را در بورس خریدید که هزاران برابر سود داد؛ ولی یک عده دیگر سهمی را می‌خرند که نه تنها سودی ندارد ، بلکه در آن ضرر هم وجود دارد . یعنی بعضی اوقات انسان‌ها بخشش هایی دارند که موجب خسرانشان می‌شود؛ اما کنگره ۶۰ بستری را برای ما فراهم کرده است که بخشش هایمان به بهترین صورت ممکن اتفاق می‌افتد . این لطف خداوند است که با یک کار کوچک ما را وارد یک مرحله بزرگ می‌کند.
حتما شنیدید که در کنگره ۶۰ می‌گویند بالاترین خدمت عضو شدن در لژیون سردار است. این جمله، جمله بسیار مهمی است. چرا بالاترین خدمت عضو لژیون سردار بودن است؟ برای اینکه لژیون سردار می‌تواند هم  برای خود شخص و هم برای ساختار کنگره ۶۰ خیلی اثر گذار باشد.
یک جمله در CD تصویر  جهنم هست که می‌گوید: "انسان هرچه بخواهد خداوند می‌دهد اگر شما خواستید و نشده به کرامت خداوند ربطی ندارد به خواسته خودتان مربوط می‌شود. خیلی وقت‌ها باورهای غلط در خواسته ما رسوخ کرده است و باعث شده که خواسته‌ی ما واقعی نباشد و سطحی باشد.
بودن در لژیون سردار بالاترین رزق است یعنی زمانی که شما وارد لژیون سردار می‌شوید، رزقتان افزایش می‌یا‌بد که همان رزق مالی شماست؛ ولی بخش اعظم رزق معنوی ماست که شامل حال تمام اعضای لژیون سردار می‌شود. ابعاد مالی، نسبت به ابعاد معنوی خیلی کوچک است و ما نمی‌توانیم تصور کنیم که چقدر می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد. همانطور که شب قدر از هزاران شب با ارزش‌تر است و لحظه لحظه اش می‌تواند تقدیر ما را تغییر دهد و اندازه‌ی وجودمان را تغییر دهد. جشن گلریزان هم دقیقا همین کار را می‌کند نه تنها تقدیر ما را می‌تواند عوض کند که تقدیر عالم را می‌تواند تغییر دهد  چون رسالت کنگره ۶۰ رسالت جهان شمول است و رهایی کل انسان ها از تاریکی است. پس ما باید قدر ثانیه‌های جشن گلریزان را بدانیم. چون اندازه‌ی ما اگر تغییر کند، تقدیر ما هم تغییر می‌کند.

امیدوارم ظرفیت‌تان در بخشیدن مال در جشن گلریزان از پارسال بیشتر باشد. از خدا بخواهید ، اگر نیست اشکال از شماست، چون می‌ترسید. من دو روز پیش می‌خواستم برای دخترم گوشی بخرم و می‌خواستم دنور هم بشوم، یک مقدار در معاملات مالی داشتم فکر می‌کردم قرآن را باز کردم نوشته بود: "از بخشش به فرزندانتان نترسید که دچار فقر می‌شوید. روزی ده شما، ما هستیم." گفت: نترس، من به تو روزی می‌دهم، تو فقط یک رابطه‌ایی. گفتم: "خدایا جوری به من بده که همه را راضی کند." جوری داد که هم دخترم را راضی کردم و هم  دنور شدم." از خدا زیاد بخواهید اصلا کم نخواهید، این خواستن باید این‌قدر قوی باشد که درهای آسمانی را باز کند؛ ولی درهای آسمانی به روی همه باز نمی‌شود.
ویژگی انسان‌هایی که درهای آسمانی به رویشان باز می‌شود:
۱- رابطه‌شان با خواب خوب باشد. کسی که با خواب خوب باشد روزیش زیاد می‌شود.
۲- رابطه‌شان با عیوب خودشان خوب باشد؛ یعنی انسان‌هایی باشند که در دیدن عیوبشان بصیرت داشته باشند؛ چون بعضی ها هستند نمی‌توانند عیب های خودشان را ببینند، زیرا مشغول دیدن عیب دیگران هستند .
۳- رابطه‌شان با مال خوب باشد . یعنی انسان‌هایی باشند که اهل انفاق باشند، اهل بخشش باشند.



سلام دوستان انسیه هستم همسفر
 من تا به حال عضو لژیون سردار نشده‌ام و انگیزه‌ای برای عضویت در این لژیون را نداشتم ولی وقتی نگهبان لژیون سردار با عشق در مورد لژیون سردار صحبت می‌کردند؛ همیشه تعجب می کردم. تا این که اذن صادر شد و من به شعبه حر آمدم. به خاطر جایگاه خدمتی که دارم در این لژیون حضور دارم. برایم خیلی جالب است، حس و نگاهم نسبت به لژیون سردار عوض شده است. وقتی پهلوان‌ها و دنورها ، همه با عشق صحبت می‌کنند؛ من هم به این لژیون علاقه‌مند شدم.
همیشه می‌گفتم اعضا لژیون سردار لطف خیلی بزرگی می‌کنند؛ چون وقتی می‌بخشی باید بدانی این بخشش برای چه انجام می‌شود. این بخشش‌ها بود که باعث شد اعتیاد درمان شود و دفتر اعتیاد در کنگره بسته شود. حالا بیماری‌های دیگر مثل سرطان خون ، سرطان سینه و MS هم درمان می‌شوند.
اکنون هدف‌های بزرگتر و جهانی شدن کنگره مدنظر است؛ این‌ها باعث شده که آن حس درون من ایجاد شود. انشاالله آن توانایی هم در وجود من ایجاد شود تا عضو لژیون سردار شوم.

سلام دوستان مریم هستم‌ یک همسفر عضو لژیون سردار
خدا را شکر می‌کنم که خداوند راه را برای من باز کرد تا وارد کنگره ۶۰ شوم و مسیر را پیدا کنم. از بنیان‌ کنگره ۶۰ تشکر می‌کنم و از راهنمای عزیزم تشکر می‌کنم که با آموزش‌های خوب ایشان بود که من تصمیم‌گرفتم در لژیون سردار شرکت کنم. از وقتی وارد کنگره شدم زندگی من آرامش پیدا کرده است و این باعث شد تا این بخشش را انجام‌ بدهم، و اکنون تاثیرات معنوی و مادی آن را در زندگی خود می‌بینم. با وجود اینکه در حال حاضر مشکل خیلی بزرگی در زندگی دارم ولی آرامش دارم و با این مشکل کنار آمده‌ام و دیگر مثل گذشته خود را اذیت نمی‌کنم این نمونه‌ای از برکات این بخشش در زندگی من است. قبل از ورود به کنگره ،هر جا می‌رفتیم با قهر به خانه باز می‌گشتیم، ولی الان خدا را شکر می‌کنم‌؛ تغییرات در زندگی‌ام‌ اتفاق افتاده است.  به دلیل مشکلات موجود نمی‌توانم به صورت حضوری خدمت زیادی انجام دهم و به همین دلیل خدمت مالی انجام دادم.  چون‌ خانه‌دار هستم درآمدی ندارم، عیدی‌، کادوی تولد یا سالگرد ازدواجم  را جمع کردم تا سهمی در این‌ جمع داشته باشم.


سلام دوستان عاطفه هستم همسفر عضو لژیون سردار
در مورد دستور جلسه‌ جشن گلریزان، حقیقت این است که انسان بتواند با خود کنار بیاید و بپذیرد که هر کار خیری که می‌کند و هر قدمی که در این مسیر برمی‌دارد لطفی از جانب خداوند است که شامل حال او می‌شود.
وارد شدن به لژیون سردار باعث می‌شود که تمام جهان تحت تاثیر این عملکرد قرار بگیرد. وقتی که با خود فکر می‌کنم که ما از این مکان زیر نظر جناب مهندس کاری را شروع می‌کنیم که وسعت پیدا می‌کند و باعث می‌شود که تمام تاریکی‌ها و تمام درد و رنج‌هایی که در کل جهان گسترده شده است با این قدم‌های هرچند کوچک درمان می‌شود و همه‌ مسائل و مشکلات آنها برطرف می‌گردد؛ چقدر کار عظیمی می‌تواند باشد.
انسان باید از خداوند خواسته‌های بزرگ داشته باشد من هم همیشه دلم می‌خواست که پهلوان باشم؛ ولی باز هم خدا را شکر در این حد می‌توانم خدمت کنم، ولی این خواسته قلبی من است که بتوانم قدم بزرگتری بردارم و آن چیزی را که در توانم هست را به کنگره ارائه بدهم. انشالله که خداوند به همه‌ ما و به تک تک دوستان کنگره کمک کند تا بتوانیم این قدم بزرگ را برداریم.


سلام دوستان خاطره هستم همسفر عضو لژیون سردار
اولین روزی که عضو لژیون سردار شدم از خداوند خواستم که ثابت قدم باشم و خدا را شکر می‌کنم که هستم و می‌توانم عضو لژیون سردار باشم. من آدم بلند پروازی هستم شاید شرایط  مالی خوبی نداشته باشم و مشغله کاری زیادی داشته باشم؛ اما بلند پروازی را دوست دارم، به طوری که اگر الان مسافرم مبلغ پیش خانه‌مان را به من  بدهد من آن را دو دستی تقدیم لژیون سردار می‌نمایم و مادیات برای من مهم نیست.
یکی از مسافران در صحبت‌هایشان گفتند زمانی که  رها می‌شوید تا چند روزی بدن درد دارید و حالتان خیلی بد است؛ عضویت در لژیون سردار هم همینطور است، از مال بخشیدن و مبلغی را که می‌خواهید ببخشید ، شاید تا چند روزی برایتان سخت باشد و اذیت شوید.
زمانی که  بخشش از صمیم قلب باشد، هیچ وقت انسان را اذیت نمی‌کند؛ زیرا آن خواسته را داری. هفته گذشته وقتی آمدم برای لژیون سردار کارت بکشم همان مبلغی بود که برای قسط خانه کنار گذاشته بودم و مطمئن بودم این پول از جایی به دستم خواهد آمد. در مدت سه روز توانستم همان مبلغ را تهیه کنم و قسط خانه را پرداخت کنم. همه‌ این‌ها از خیر و برکت لژیون سردار است. از خداوند چیزهای بزرگتر و بیشتری را می‌خواهم و انشاالله بتوانم روزی دنور و پهلوان شوم.


سلام دوستان معصومه هستم یک همسفر عضو لژیون سردار
من همیشه مشارکت اعضای لژیون سردار را با دقت گوش می‌دادم و همیشه تصویرسازی می‌کردم و خود را در این جمع می‌دیدم. خیلی خوشحالم و از خداوند ممنونم که اذن ورود در این جمع را به من داد. خیلی وقت بود، خواسته‌ای نداشتم که مشتاق باشم به آن خواسته برسم. روزی که مسافرم من را دعوت کرد که عضو  لژیون  سردار باشم، غافلگیر شدم. دلم می‌خواست خوشحالیم را فریاد بزنم. از خداوند و از آقای مهندس تشکر می‌کنم.
بخشیدن خیلی برای من سخت بود. در گلریزان سال گذشته توان مالی خوبی نداشتم. مبلغ پرداختی‌ام خیلی کم بود و خجالت می‌کشیدم ولی تمام دارایی من همان مبلغ کم بود. با خودم دو دوتا می‌کردم که این مبلغ را ندهم و یا آن روز به شعبه نیایم. الان خیلی خوشحال هستم که در این جمع حضور دارم. از تمام عزیزان انرژی می‌گیرم. امیدوارم هر کس که دوست دارد در این جمع حضور داشته باشد اذن ورود برایش صادر شود.

سلام دوستان سمیرا هستم همسفر عضو لژیون سردار
در کنگره جشن های زیادی داریم یکی از این جشن‌ها ، جشن گلریزان است . قطعاً همه‌ ما در جشن خوشحال هستیم ولی کسانی می‌توانند از این جشن دست پر برگردند که به اندازه‌ی توانشان کاری انجام داده باشند.
من این جمله را درک کردم، که خداوند بر اساس توان انسان از او تکلیف می‌خواهد و بیشتر از آن را نمی‌خواهد؛ این از منیت من است که بیشتر از آن را می خواهم. اگر که توانستی بر اساس توان خودت چیزی را از خودت ببخشی یعنی تعادل و آنجا قطعا دست پر برمی‌گردی.
همه‌ مسائل روزمره یکسان است. به نظر من چیزی که حجاب ها را از جلو چشم ما برمی‌دارد عضوبت در لژیون سردار است اینطور است که من می‌توانم حقیقت هر موضوع را خوب ببینم. وقتی می‌توانی حقیقت یک مسئله را خوب ببینی، خوب و آگاهانه تصمیم گیری می‌کنی. امیدوارم همه بتوانیم آگاهانه و درست تصمیم بگیریم.
همیشه این جمله قرآن برای من یک نشانه است که: "مرا بخوانید تا من اجابت کنم." این مبالغ که عنوان می‌شود همه یک بازی است. من خواستم تا عضو لژیون سردار شوم، همه‌ ما تجربیاتمان را می‌گوییم که نداشتیم و در توانمان نبود. فقط یک بازی است که تو بتوانی خودت را به یک منبع خیلی غنی وصل کنی.
لژیون سردار آموزش می‌دهد که چطور  قوی شوی. یک خانم خانه دار چطور می‌تواند قوی شود؟  وقتی دستت را در جیب همسرت نمی‌کنی و خودت و استعدادهای خودت را می‌بینی، خودت را کشف می‌کنی که از چه منبعی می‌توانم قوی شوم؟  شاید من شاغل نباشم ولی می‌توانم از خیلی خواسته‌هایم بگذرم و خودم قوی شوم این قوی شدن خیلی مهم است. کسانی که به لژیون سردارنمی‌آیند، می‌بازند؛ چرا که عضپیت در لژیون سردار کمک می‌کند تا یاد بگیری، قوی شوی و این مبلغ را به راحتی پرداخت کنی. وقتی من خودم را باور کردم؛ این مبلغ بازی است وقتی ورود می‌کنی به یک منبع بسیار غنی وصل می‌شوی که خیلی راحت خودت را برای روزهای بعدی قوی می‌کنی. امیدوارم هیچکس در این جشن گلریزان شرمنده خودش نشود و در حد و توان خودش جلو بیاید و انرژی لازم  را کسب کند.

تایپ: خدمتگزاران سایت همسفران نمایندگی حر
ویرایش: همسفرعاطفه لژیون کمک راهنما همسفر سمیرا لژیون پانزدهم
عکاسی، گزارش و ارسال: همسفرزهرا لژیون کمک راهنما همسفر سمیرا لژیون هفتم

همسفران نمایندگی حر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .