English Version
English

درس چگونه زندگی کردن

درس چگونه زندگی کردن

جلسه دوازدهم از دوره شانزدهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی قزوین؛ با استادی کمک راهنما مسافر تورج، نگهبانی مسافر خشنود و دبیری مسافر رضا و با دستور جلسه " وادی نهم و تأثیر آن روی من" در 11 آبان ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد. در ادامه جلسه، پنجمین سال رهایی کمک راهنما مسافر علیرضا را با شور فراوان در محل نمایندگی جشن گرفتیم.

خلاصه سخنان استاد:

خوشحالم که امروز هم در جمع شما هستم و انرژی نمایندگی قزوین همیشه بالا می‌باشد.
وقتی نیرویی از کم شروع می‌شود و بالا می‌رود، کم‌کم نقطه‌ی تحمل ایجاد می‌شود. در این وادی بیا شده است که چون ما در ضد ارزش‌ها غوطه‌ور هستیم و این ما به معنی انسان است نه‌فقط مصرف‌کنندگان. ما تا ابد در این ضد ارزش‌ها هستیم و باید دانست که همه‌ی این ضد ارزش‌ها و بدی درنهایت به‌خوبی ختم می‌شوند و عاقبت و نیت آن خوبی است. به‌عنوان‌مثال اعتیاد ما که درنهایت راه ما را به کنگره 60 باز کرد و از این بابت خدا را شکر می‌کنیم.

ما این نقطه تحمل را تا آخر عمر نیاز داریم و به خاطر اینکه بتوانیم با این ضد ارزش‌ها دست‌وپنجه نرم کنیم؛ هرروز باید از دیروز قوی‌تر شویم و این قوت را باید از آموزش گرفتن کسب کنیم. قطعاً برای مقابله با اعتیاد باید حتماً آموزش گرفت و بدون آموزش این کار امکان‌پذیر نیست.

برای درمان اعتیاد خود خیلی از راه را امتحان کردم و هیچ‌کدام جوابگو نبودند ولی در کنگره آموزش‌های خیلی ویژه و خاص و متفاوت با آموزش‌هایی که در عمر خود گرفته بودم نیز گرفتم و این آموزش‌ها درس درست زندگی کردن بود. ما در کنگره 60 آموزش می‌گیریم که چگونه باید زندگی کرد و کوچک‌ترین کاری که کنگره انجام می‌دهد، درمان اعتیاد است و کار بسیار مهم درس زندگی می‌باشد.

اصل کار روش DST، بالا بردن نقطه تحمل است و در 21 روز که 20% مواد را کم می‌کنیم، در اصل‌ داریم به نقطه تحمل سیستم X خود 20% اضافه می‌کنیم و در انتهای 10 ماه سفر اول به تعادل نسبی خواهد رسید.
در مورد نقطه تحمل داستانی وجود دارد که یک خانمی گوساله‌ای داشت که هر شب آن را بالا به خانه می‌برد و روزها به پایین میاورد؛ وقتی از خانم می‌پرسند که چطور این کار را انجام می‌دهی؟ گفت: من از زمانی که این گوساله متولد شده، آن را به خانه می‌بردم و پایین میاوردم. قطعاً این نقطه تحمل در این مدت و با در نظر گرفتن پارامتر زمان و استمرار این حرکت توانسته به این قدرت دست پیدا کند.
همان‌طور که در وادی بیان‌شده است؛ برای انجام کاری باید ابتدا از کم شروع کرد و با تکرار و تلاش به هدف رسید.

قسمت دوم تولد پنجمین سال رهایی مسافر علیرضا:

تولد پنج سال رهایی علیرضا را اول به خودش و خانواده محترمشان و به راهنمای همسفرش و در کل به همه‌ی اعضاء کنگره تبریک عرض می‌کنم؛ چون برای به درمان رسیدن یک شخص کل اعضاء کنگره 60 دخیل هستند. علیرضا این دوره در آزمون کمک راهنمایی شرکت کرده و قبول شده است. دوره قبل هم مشاور تازه واردین را قبول‌شده بود. علیرضا یک نمونه بارز از دستور جلسه می‌باشد؛ چون اولین باری که در امتحان شرکت کرد، قبول نشد و باز هم کم نگذاشت و دوباره شرکت کرد. نقطه تحمل یعنی اگر در موضوعی موفق نشدیم دوباره و دوباره تلاش کنیم.

استاد امین در صحبت‌هایشان فرمودند: کسانی که در رینگ مبارزه می‌کنند، حضورشان شرط است و نه باختشان و این حضور باعث می‌شود که بعدها به موفقیت برسد. علیرضا هم تمام تلاش خود را کرد که همیشه در حال خدمت باشد و آن‌قدر استوار قدم برداشت که در نهیت به خواسته قلبی خود رسید.
امیدوارم که واقعاً در ادامه زندگی مثل یک آزادمرد باشد.

اعلام سفر:

آخرین آنتی ایکس تریاک و شیره، روش درمان  DST، داروی درمان OT، کمک راهنما: مسافر تورج، رشته ورزشی: شنا، مدت رهایی: پنج سال و هشت روز، رهایی سیگار: پنج سال، کمک راهنما: مسافر موسی.

آرزوی مسافر:

امیدوارم که بتوانم جایگاه پهلوانی را تجربه کنم.

سخنان مسافر:

سلام دوستان علیرضا هستم یک مسافر:
تشکر می‌کنم از دوستانی که حضور پیدا کردند. به‌خصوص عزیزانی که از کرج آمده‌اند. هدف من از برگزاری این تولد این بود که مثل همیشه سپاسگزار باشم و تشکر کنم از عزیزانی که برای من زحمت کشیده‌اند؛ همیشه هنگامی که شکر خداوند را به‌جا می‌آورم، دعاگوی راهنماهای خودم و جناب مهندس هستم.

از همه تشکر می‌کنم؛ در ابتدا از آقای مهندس که همیشه خودشان و خانواده‌ی محترمشان در کنگره 60 حضور دارند و این روش را برای همه‌ی ما ترویج کردند تا به درمان برسیم که در غیر این صورت من هم مانند باقی دوستانم از بی‌جا شدگان بودم و امیدوارم راه برای آن‌ها هم باز شود. من بیشتر آموزش‌ها را از آقا تورج گرفتم، از کسانی که از کرج بدون چشم‌داشت می‌آمدند تا شعبه‌ی قزوین سرپا شد و رشد کرد و از دل این شعبه، شعبه‌های دیگر بیرون آمد که مدیون این عزیزان هستیم. از علی آقا تشکر می‌کنم که همیشه برای من الگو بوده‌اند و از آموزش‌های ایشان استفاده می‌کنم.

از راهنمای سیگارم آقا موسی تشکر می‌کنم. از همسفرم تشکر می‌کنم که همیشه در کنار من بود و از خیلی چیزها حتی از قبولی کارشناسی ارشد گذشت کرد. امیدوارم به اهدافش برسد. درنهایت امیدوارم همیشه خدمتگزار باشم و در این مسیر مؤثر واقع شوم.

سلام دوستان مهیار هستم همسفر:
تولدت مبارک بابا جان خیلی دوست دارم.

سلام دوستان محمد هستم همسفر:
من هم پدرم را خیلی دوست دارم و خیلی بابای خوبی هستید.

مرزبان کشیک: مسافر نقی
عکاس: مسافر محمدمهدی
نمایندگی کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .