English Version
English

بخشش یعنی گذشتن از خود

بخشش یعنی گذشتن از خود

خدا را شاکر هستم که اذن داد تا بتوانم در لژیون‌سردار شرکت کنم و عضوی از این لژیون باشم و نقطه کوچکی از کارهایی که آقای مهندس انجام می‌دهند، که این کارها را برای بشریت انجام می‌دهند. درست است که یکی از آنها درمان اعتیاد بوده ولی ما می‌دانیم که راه آقای مهندس فراتر از این چیزهاست. درمان سرطان در یک مرکز تحقیقاتی که تحقیقاتش را روی جسم انسان و بیماری‌ها انجام می‌دهد و این برای بشریت قابل ارزش است. من از اواخر سال ۹۷ وارد کنگره شدم ولی توفیق آن را نداشتم که عضو لژیون‌سردار شوم. شرایط برایم مهیا نبود اما مسافرم سال گذشته عضو لژیون‌سردار شد. هر چقدر به او می‌گفتم کاری کن تا من هم عضو لژیون‌سردار شوم می‌گفت باید خودت بخواهی و از آنچه داری هر جور می‌توانی پس‌انداز کنی تا حس‌‌و‌حال آن را بهتر درک کنی. زمانی که من تهران بودم این اتفاق نیفتاد و در شعبه قم قسمت شد و روزی‌اش به من داده شد. در دعاهای کنگره از خداوند خواستم تا توفیقش را به من بدهد، چون این پول‌ها در دست همه ما آمده و رفته، باید قدرت بخشش باشد و اذن صادر شود.

اگر به وادی چهاردهم توجه کرده باشیم در مورد عشق صحبت می‌کند و می‌‌گوید عشق یعنی گذشتن از خودت، بخشش یعنی گذشتن از خودت. در واقع ما بخششی که در کنگره انجام می‌دهیم، از خودمان نمی‌گذریم ما چیزی را برای خودمان تهیه می‌کنیم. در این دنیا هر کاری که می‌کنیم یا برای فرزند است یا دیگران، درست است که یک طرف آن را برای خدا در نظر می‌گیریم اما همه‌ی آن برای خودمان نیست، این تنها کاری است که برای خودمان انجام می‌دهیم. به قول آقای مهندس وقتی در کنگره قرار گرفته‌ایم و خیلی چیزها به دست آورده‌ایم باید زکات آن را به کنگره بدهیم. اگر در این‌جا موقعیت پیش نیامد، ما در جاهای دیگر انجام دهیم، منظور همان بخشش است که ما باید آن را یاد بگیریم. همان‌طور که امروز اشاره شد و دستور‌جلسه امروز وادی نهم بود، ما باید بخشش را ذره‌ذره در خود ایجاد کنیم و ذره‌ذره پول‌ها را از خودمان جدا کنیم. الان زمانی هست که به هفته‌ی گلریزان نزدیک است، باید ببینیم چقدر توان داریم. آیا کسی که ۲۰۰هزار تومان پرداخت می‌کند توان او همان ۲۰۰هزار تومان بوده؟ اگر واقعاً توان او ۲۰۰هزار تومان بوده است او یک پهلوان است، به معنای واقعی پهلوان است. ولی اگر قدرت آن را دارد که ۳میلیون تومان پرداخت کند ولی ۳۰۰هزار تومان می‌پردازد، اصلاً نبخشیده و برای کنگره کاری نکرده است و برای خودش هم کاری نکرده است. به نظر من انسان باید هر چه در توانش هست، که این را خودش احساس می‌کند ببخشد. من خودم احساس می‌کنم که چقدر در توانم هست. من مبلغی را که برای لژیون سردار پرداختم همین در توانم بود، دوست داشتم بیشتربپردازم و امیدوارم خداوند زیادتر به من بدهد تا مستدام باشد و اگر هم نشد بتوانم هرسال این قدم کوچک را بردارم تا بتوانم این پرچم که جناب مهندس برای بشریت پایه‌ریزی کرده است پایه‌هایش را محکم کنم تا پابرجا بماند، هم برای خودم، هم برای نسل‌های آینده. واقعا حیف است، باید از این موقعیت همه‌ی ما استفاده کنیم. الان که هفته گلریزان نزدیک است اگر قرار است کاری بکنیم، واقعاً آنچه در توان داریم انجام دهیم.

تنها چیزی که برای ما ماندگار است همین چیزهاست و به قول آقای مهندس بقیه‌ی چیزها، ما نگهبان آن هستیم. تنها چیزی که برای ما می‌ماند همان باقیات‌الصالحات است. شاید در این دنیا ما کارهای صالح زیادی انجام دهیم و کمک‌های زیادی کنیم اما تا زمانی که خودمان هستیم این کارها انجام می‌شود، زمانی که باقیات الصالحات شد یعنی بعد از خودمان، هم هست. تا زمانی که کنگره برقرار است حتی اگر آجری از پول ما در آن کار شده باشد، برای بعد از ما هم پابرجا هست و این باقیات‌الصالحات می‌شود. معمولاً همه کارهای صالح زیاد انجام می‌‌دهند اما اگر باقیات هم در کنارش باشد به نظرم خیلی خوب و ارزشمند است. امیدوارم در هفته‌ی گلریزان به معنای واقعی گل بکاریم، همه بتوانیم کمک کنیم. از قدیم در زمان گلریزان همه‌ی پهلوان‌ها شرکت می‌کردند، انشاالله در وسع خودمان همه بتوانیم پهلوان باشیم.

تایپ: همسفر مونا رهجوی کمک راهنما همسفر اعظم (لژیون یکم)

ویرایش و ارسال: همسفر بهار رهجوی کمک راهنما همسفر معصومه (لژیون دهم)

همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .