English Version
English

روش DST یک روش تکامل سلولی است

روش DST یک روش تکامل سلولی است

اولین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰، ویژه مسافران نمایندگی گرگان؛ با استادی مسافر سجاد، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر قاسم با دستور جلسه "DST و تجربه من از سم ردایی و سایر روش ها" یکشنبه 2 آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
سلام دوستان سجاد هستم یک مسافر؛ شاکر و سپاسگزار خداوند هستم که این فرصت به من داده شد تا مجدداً این جایگاه را تجربه کنم. از نگهبان محترم و گروه مرزبانی تشکر می‌کنم که این بستر را مهیا می‌کنند تا با آموزش هر چه بیشتر اصول و قواعد زندگی را بیاموزیم. قبل از اینکه در مورد دستور جلسه صحبت کنم، دریافت شال راهنمای تازه واردین را به آقا ناصر و شروع به کار لژیون ششم آقا مهدی را تبریک عرض می‌کنم. دستور جلسه این هفته،DST و سم‌زدایی و تجربه من از سایر روش‌ها است. اکثر ما قبل از ورود به کنگره و استفاده از روش DST تجربه‌هایی از ترک‌های نافرجام داشته‌ایم.

بنده اکثر روش‌هایی که در سطح کشور مرسوم بود را جهت ترک اعتیاد امتحان کردم اما در این ترک‌ها بعد از رسیدن به مقصد چیزی از سلامتی به چشم نمی‌خورد. ما به علم و تجربه در این مورد آموزش گرفتیم که برای ترک اعتیاد راه‌های بسیار زیادی وجود دارد ولی برای درمان اعتیاد تنها یک‌راه وجود دارد و آن‌هم روش DST است. الآن که درمان شدم تنها تجربه‌ای که از ترک‌های گذشته دارم این است که باید بدانم که روش غلط و روش درست چیست. متد DST در درمان اعتیاد روشی است که از سه اصل داروی مناسب، مقدار مناسب و زمان مناسب تشکیل‌شده که در این سه پارامتر، پارامتر زمان بسیار مهم است. ما با یک فرایند کاملاً علمی و سلولی مواجهه هستیم یعنی تکامل ما درروش DST یک تکامل سلولی است.

همان‌طور که ما برای برداشت گندم و متولد شدن یک نوزاد زمان مشخصی داریم تا فرآیند سلولی آن‌ها کامل شود، درروش DST هم درمان اعتیاد ۱۰ الی ۱۱ ماه نیاز به زمان دارد. اعتیاد بر روی ۳۷ تریلیون سلول بدن انسان تخریب ایجاد کرده و برای درمان اعتیاد باید یک فرآیند کاملاً سلولی را در مدت‌زمان مشخصی طی کنیم تا ساختارهای سلولی جسم دوباره بازسازی شوند و به درمان کامل برسیم و برای همین درروش DST فرآیند زمان ضرورت زیادی دارد. در اکثر روش‌های ترک مواد مثل؛ سقوط آزاد و ترک‌های متداول دیگر زمان نادیده گرفته می‌شود. در روش DST من هم باید موازی و همراه با این روش بی‌نقص عمل کنم و به‌موقع و در زمان معین که راهنما مشخص می‌کند دارو را مصرف کنم، سی‌دی‌های آموزشی را در وقت مناسب گوش کنم و بنویسم، این‌گونه است که DST اثر بسزا و سازنده‌ای را درزمینهٔ درمان اعتیاد برای من انجام می‌دهد، در غیراین‌صورت فقط قطع مصرف می‌شوم اما به کیفیت لازم نخواهم رسید.

کلمه سم‌زدایی از پایه و اساس غلط است. برای مصرف‌کننده‌ی مواد مخدر ما چیزی به‌عنوان سم‌زدایی نداریم چون برای یک مصرف‌کننده، مواد مخدر حکم سم ندارد  بلکه حکم غذا و نیاز را برای او دارد. مواد مخدر برای شخصی حکم سم دارد که تابه‌حال مواد مخدر مصرف نکرده باشد. وقتی شخص 1/5 گرم از مواد مصرف کند باید معده فرد مصرف‌کننده را شستشو داد و مواد را پاک‌سازی کرد ولی؛ برای شخصی که به‌طور تدریجی مصرف‌کننده مواد مخدر شده و دچار بیماری اعتیاد شده است اصلاً سم نیست بلکه واژه‌ سم‌زدایی ما را به انحراف می‌کشاند و آسیب‌های زیادی را به مصرف‌کننده وارد می‌کند. ما آموزش می‌گیریم تا به تکامل برسیم اما اگر می‌خواهیم که صفت ما تغییر کند به طوری که تغییر و تبدیل صورت بگیرد؛  باید مورد آزمایش و امتحان قرار بگیریم که می‌توانم به امتحانات داخلی شعبه هم اشاره‌ کنم و تا زمانی که مورد آزمایش و امتحان قرار نگیریم هیچ‌گونه حرکتی رخ نمی‌دهد. وقتی می‌خواهیم کیفیت ما در مسیر حرکت به سمت تکامل مشهود و محسوس باشد، آزمایش و امتحاناتی که در شعبه انجام می‌شود و اثر سازنده‌ای دارد را جدی بگیریم.

 

عکس، تایپ و تنظیم گزارش: مسافر ناصر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .