English Version
English

هیچ قدرتی و گوهری بالاتر از قدرت بخشیدن نیست

هیچ قدرتی و گوهری بالاتر از قدرت بخشیدن نیست

جلسه چهارم از دوره دوم جلسات لژیون سردار، همسفران نمایندگی تخت جمشید؛ با دستور جلسه «قدرت بخشش» به استادی کمک راهنمای لژیون دوم همسفر فاطمه، نگهبانی همسفر سودابه و دبیری موقت همسفر محبوبه ،روز شنبه مورخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ ساعت آغاز به کارکرد.
 

سخنان استاد:
از خانم سودابه و محبوبه عزیز بابت اداره جلسه سپاسگزارم، خدا قوت به همه شما عزیزان حاضر در جلسه؛ در مورد دستور جلسه امروز "قدرت بخشش"، در سی دی قدرت بخشش داستان زیبایی بود که خانمی که از مکانی رد می‌شود و یک گوهر گران‌قیمتی را پیدا می‌کند و در کیف خود می‌گذارد و یکم جلوتر می‌رود با فرد گرسنه‌ای مواجه می‌شود و غذایی به آن فرد گرسنه می‌دهد، فرد گرسنه گوهر را در کیف خانم می‌بیند و از او می‌خواهد که درازای غذا، آن گوهر را به آن بدهد. آن زن گوهر را به او می‌دهد، چند قدم که جلوتر می‌رود آن فرد نیازمند به آن خانم می‌گوید: من این گوهر را نمی‌خواهم بلکه آن قدرت بخشش را می‌خواهم که از هر جواهری برای من باارزش‌تر است.

قدرت بخشش یعنی اینکه ما بتوانیم ببخشیم یعنی توانایی بخشیدن را داشته باشیم، حال چه در بعد آشکار یا در بعد مادی و چه در بعد معنوی، در بعد معنوی: یعنی اینکه قدرت بخشیدن کسی را که به ما بدی کرده است را داشته باشیم آیا واقعاً می‌توانیم کسی را که به ما ظلم و آزار و اذیت رسانده است را ببخشیم؟ آیا به آن درک و آگاهی و توانایی رسیده‌ایم؟ قبل از کنگره خیلی از ما اگر کسی ظلمی در حق ما انجام می‌داد به زبان او رامی بخشیدیم؟ اما بازهم با خود فکر می‌کردیم که نمی‌توانم او را ببخشم. اما کنگره به ما علم و آگاهی می‌دهد که بتوانیم ببخشیم و چگونه ببخشیم. اینکه بدانیم بدی دیگران از روی جهل و نادانی‌شان است. شاید مثلاً به خیال خود فرد از روی غرض و آزار و اذیت باشد اما از روی جهل و ناآگاهی خود اوست که ما را آزار می‌دهد، اگر ما به این درک برسیم؛ قدرت بخشش دیگران برای ما آسان می‌شود. در بعد مادی چگونه می‌توانم ببخشم از مالی که جمع کرده‌ایم؟ اگر ما بخواهیم به آن آموزش و آگاهی و درک لازم برسیم یعنی اینکه بدانیم چرا باید ببخشیم؟ چرا باید مالمان را خرج کنیم؟ و از آن چیزی که مال ماست به دیگران ببخشیم؟ اول اینکه ؛باید بدانیم در این بعد؛ اگر چیزی در اختیار ما هست ما امانت‌دار آن مال هستیم و ما نوکر مال نیستیم باید این قدرت را داشته باشیم که بتوانیم ببخشیم و از آن استفاده کنیم برای خودمان. خیلی‌ها هستند آن مالی را که دارند را هم نمی‌توانند از آن استفاده کنند خیلی از افراد هستند که خیلی دارایی و مال دارند اما نمی‌توانند از آن استفاده کنند و این مال را برای میراث‌خواران خود به‌جای می‌گذارند. به قول جناب آقای مهندس که می‌فرمایند: آن‌ها می‌خورند و حتی مثل گرگ می‌مانند و اموال را چپاول می‌کنند پس سعی کنیم از مالی که داریم استفاده را ببریم و نگهبان مال نباشیم وقدرت و توان بخشش را داشته باشیم. تنها چیزی که برای ما قابل‌تبدیل است و ما در بعد دیگر می‌توانیم همراه خود داشته باشیم که بتوانیم از آن استفاده کنیم و ببخشیم. مثلاً مانند زمانی که سبد به گردش می‌آید آن ۱۰ هزارتومانی که ما در سبد می‌اندازیم برای ما در بعد دیگر قابل‌تبدیل است و همراه ما هست وگرنه پول و طلا و ثروت را من نمی‌توانم با خود به بعد دیگر منتقل کنم. در کل قدرت بخشش این را می‌خواهد به ما بیاموزد که اگر ما چیزی که خداوند در اختیار ما قرار داده است را بتوانیم ببخشیم و از آن استفاده کنیم، بهره آن را دریافت خواهیم کرد به قول همان داستان؛ هیچ قدرتی و گوهری بالاتر از قدرت بخشیدن نیست که بتوانیم از جان و مال و دلمان به دیگران هدیه دهیم.

همسفر سودابه:

دستور جلسه امروز قدرت بخشش هست. ما در بین تمامی دستور جلسات لژیون سردار؛یک اشتراک و هماهنگی می‌بینیم وآن هم تأکید بر بخشش وایثارهست. قدرت بخشیدن به‌عنوان یک هنر ویک اعجاز محسوب می‌شود. کسی که با بخشش خودش می‌تواند در زندگی دیگران تحول ایجاد کند، می‌تواند معجزه زندگی دیگران شود. هرکسی چیزی را دارد که ببخشد مثل زمان، علم، عشق، ثروت وغیره.

انسان‌ها ازاین نظرسه دسته‌اند؛ یک دسته کسانی که فقط می گیرندومثل سیاهچاله‌اند ومی بلعند و از دیگران سوءاستفاده می‌کنند. این گروه خودخواه وبی احساس هستند. گروه دوم که هم می‌دهند وهم می گیرندوگروه سوم افراد بخشنده هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی می‌بخشند، مانند خورشید که نور و گرمای خود را بی‌دریغ به همه‌جا وهمه کس می‌بخشد. در کنگره ما اوج ایثار و قدرت بخشندگی را در بنیان گزار کنگره شصت می‌بینیم که از علم، مال و وقت خود در بالاترین حد برای همنوعان خود مایه گذاشته‌اند و موجب اعتلای کنگره شده‌اند. امیدواریم که ما نیز رهروان شایسته‌ای باشیم وبتوانیم این صفت زیبا را در خود پرورش بدهیم.

کمک راهنما همسفر میترا:

دستور جلسات لژیون سردار به هم شبیه‌اند و همه به معنای بخشش هستند، رسیدن به قدرت بخشش؛ تفکر و دانش، آگاهی و معرفت را می‌طلبد، اینکه من چقدر از میزان مال و ثروتم را ببخشم نشان از قدرت بخشش من است، ممکن است ثروت زیادی داشته باشم و پرداخت ۶ میلیون یا هر مبلغی تنها بخش خیلی کوچکی از دارائی من باشد که به نظر من این بخشش هست اما من قدرت بخشش نداشته‌ام، قدرت بخشش یعنی من توان آن را داشته باشم و در فکر و اندیشه‌ام به این مهم رسیده باشم که بتوانم به‌راحتی از خیلی چیزها بگذرم که یکی از آن‌ها مال و دارائی هست.

خود آقای مهندس و خانواده محترمشان نمونه بارزی از این دستور جلسه هستند اما اگر بخواهم در لژیون خودم رهجویی را مثال بزنم که به این قدرت بخشش لااقل در قسمت مادی رسیده باشد خانم سودابه را مثال می‌زنم که دو سال پیاپی عنوان دنوری را گرفتند و قبلاً هم عضو لژیون سردار بوده‌اند و برای من به‌عنوان راهنما ایشان الگوی مناسبی هستند امیدوارم که من هم به این قدرت دست پیدا کنم.

ویراستاری: همسفر فائزه لژیون چهارم
ثبت و ارسال: کمک راهنماهمسفر میترا لژیون اول

همسفران نمایندگی تخت جمشید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .