English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی چهارشنبه: DST و تجربه من از سم‌زدایی و سایر روش‌ها

کارگاه آموزشی جهان‌بینی چهارشنبه: DST و تجربه من از سم‌زدایی و سایر روش‌ها

اولین جلسه از دوره هفتاد و چهارم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰، ویژه مسافران و همسفران کنگره ۶۰، با استادی و نگهبانی بنیان کنگره ۶۰؛ مهندس دژاکام با دستور جلسه "DST و تجربه من از سم‌زدایی و سایر روش‌ها" چهارشنبه 28 مهرماه ۱۴۰۰ ساعت 10 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.
جلسه باید ساعت نه و نیم شروع می‌شد ولی انقدر رهایی ها زیاد بود من مجبور شدم جلسه را عقب بیندازم تا رهایی شهرستان‌ها را بدهم. مطالبی که بسیار مهم است و قبل از صحبت در رابطه با دستور جلسه می‌خواهم مطرح کنم یکی مسئله واکسن هست، واکسن را از دو هفته پیش گفتم که همه باید واکسن بزنید.
کشور به سمتی خواهد رفت که هر جا بخواهید بروید از شما کارت واکسن می‌خواهند؛ بنابراین کارت واکسن یک موضوع الزامی است. از واکسن نترسید. واکسن‌هایی که موجود است، مخصوصاً واکسن‌های ایرانی، این‌ها واکسن‌های ضعیف شده است و میکروب ضعیف شده هم تأثیری روی بچه‌های کنگره ندارد چون شما به علت مصرف D.Sap آنتی‌بادی در بدن شما هست.
ممکن است من از چهارشنبه هفته آینده کسی را به جلسه راه ندهم؛ و از سه هفته دیگر شاید اعلام کنیم که دیگر کسی بدون کارت واکسن وارد شعب نشود. در آینده نزدیک به‌احتمال خیلی زیاد محدودیت‌ها را برمی‌دارند و در عوض کارت واکسن الزامی می‌باشد و این خیلی خوب است.
مرزبان‌ها و ایجنت آکادمی و تمام خدمتگزاران اگر کارت واکسن نداشته باشند هفته بعد در سالن حضورش پذیرفته نخواهد شد.

ما مسئله هفته گل‌ریزان را در پیش داریم که تقریباً از 15 آبان شروع می‌شود. باوجوداینکه مسائل مادی برای ما بسیار مهم است من تصمیم گرفتم هر کس می‌خواهد پهلوان شود حتماً باید به من بگوید؛ یعنی بدون اجازه من چنین کاری نمی‌تواند بکند. اول باید بیاید با من صحبت کند و من ببینم آیا وضع مالی او در مرحله‌ای است که بتواند چنین کاری را انجام دهد یا خیر.
بعضی‌ها می‌خواستند بروند سرمایه خود را بفروشند و بدهند به کنگره، ما چنین چیزی را اصلاً نمی‌پذیریم. برای پهلوان شدن نیاز نیست خیلی هم آدم ثروت در حد نرمال باشد و باید فرد توانش را داشته باشد. حتی ما آن شخص را از شخصیتی موردبررسی قرار می‌دهیم.
کنگره به حرکت خودش ادامه می‌دهد. ما حتی رهایی‌هایمان زیادتر هم شده است. قبلاً ما فقط چهارشنبه رهایی می‌دادیم، الان دوشنبه‌ها و جمعه‌ها هم رهایی می‌دهیم. این نشانه بسیار خوبی است برای ما. نشانه موفقیت ماست.

من تجربیات خودم را از روش‌های متداول درمان اعتیاد در کتاب 60 درجه گفتم و همه ما این را تجربه کردیم که اصلاً در این روش‌ها درمانی صورت نمی‌گرفت. اصطلاحی هست می‌گویند فلانی ترک کرده بود لغزش کرد، وقتی کسی متارکه می‌کند می‌گویند رجوع کرد و کسی می‌رود کرج، می‌گویند از کرج برگشت. وقتی کسی لغزش می‌کند به این دلیل است که این اصلاً درمان نشده است و اصلاً به کرج نرفته است.
کسانی که برگشت می‌کنند اصلاً به هدف و مقصد نرسیده‌اند. متد DST و داروی OT یک روش جهان‌شمول است، این در آینده مشخص خواهد شد. ما امروز ساعت دو و نیم بعدازظهر در کنفرانس بین‌المللی سرطان‌شناسی باید مقاله ارائه بدهیم. امروز اولین قدمی هست که موفقیت‌هایمان را داریم ارائه می‌دهیم.
ما در مورد سرطان و سایر بیماری‌ها دانشمند داریم به‌طوری‌که می‌آیند و برای مثال 180 ژن را موردمطالعه و بررسی قرار می‌دهند و نظرشان را می‌دهند. ما در اعتیاد که دانشمند نداریم. اگر شما در اعتیاد یک دانشمند و متخصص به مفهوم اینکه روشی را ارائه بدهد که قابل عمل باشد نشان بدهید که در گیتی که یک هروئینی را درمان می‌کند و بعد از درمان برود در آزمایشگاه هروئین سازی کار کند و پایش نلغزد من قبول می‌کنم.
این را هم بگویم امروز صبح یک مقاله داریم. مقاله DST هم که موردبحث ما است در اورلانودوی آمریکا پذیرفته شد، جمعه ساعت 6 بعدازظهر هم باید آن را به‌صورت آنلاین ارائه بدهیم. مقالات مربوط به سرطان 4 تا است.
من پرونده اعتیاد را خیلی وقت هست که بسته‌ام. الان DST و OT دارد به سمت درمان دیگر بیماری‌های حرکت می‌کند. روش‌هایی که الان تحت عنوان درمان معرفی می‌شود روش‌های ترک اعتیاد است و هیچ‌کدام ما از آن‌ها تجربیات خوبی نداریم.

یک سری اطلاعات غلط در سطح جامعه رسوخ کرده مانند داشتن یک جو غیرت. هنوز در رسانه‌ها این موضوع دارد تبلیغ می‌شود. یک باور غلط دیگر این است که فرد به‌جای استفاده از مواد مخدر می‌رود قرص می‌خورد و یا متادون مصرف می‌کند مانند این است که به یک گنجشک با توپ شلیک کنیم.
بعضی‌ها می‌گویند برای ترک اعتیاد بهتر است عرق بخوریم تا مورفین را بشورد که این دیگر فاجعه است و بعد از گذشت یک سال به‌گونه‌ای می‌شوند که باید صبح تا شب عرق بخورند و بسیار در معرض سکته قلبی قرار خواهند گرفت.
DST برای ما روشن کرد که یک معتاد مشکلش چیست. اصلاً اعتیاد چیست. متد DST مطرح کرد که اعتیاد اصلاً عادت نیست و باید نامش را به یک‌چیز دیگر تغییر داد. آیا غذا خوردن عادت است! آیا آب خوردن عادت است! نه این‌ها نیاز است.
وقتی کسی مصرف‌کننده مواد مخدر شده، دیگر عادت نیست بلکه نیازش است. عادت چیزی است که شما به آن برگشت می‌کنی. اعتیاد در مورد خود مواد مخدر معنی و مفهومی ندارد. برای درمان اعتیاد هیچ‌گونه روش عقلایی و باوری به درمان در سطح کرده زمین وجود ندارد.
می‌گویند اعتیاد یک بیماری لاعلاج و پیشروند و مرموز است. تاکنون W.H.O (سازمان بهداشت جهانی) دو تعریف برای درمان اعتیاد ارائه داده است که هر دو غلط است.
درگذشته اعتیاد را مسمومیت مزمن می‌دانستند. اگر بخواهیم بگوییم اعتیاد مسمومیت است باید ابتدا ثابت کنیم که مواد مخدر سم است. مزمن هم یعنی قدیمی و کهنه. وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که تریاک تماماً در پزشکی کاربرد دارد. سم چیزی است که سیستم حیاتی را مختل کند و فرد را به‌طرف نابودی سوق دهد.
شما هر چیزی را زیادی مصرف کنی سم است، خیلی‌ها با انواع و اقسام قرص‌ها مانند دیازپام خودکشی می‌کنند آیا دیازپام سم است! پس تعریف مسمومیت مزمن معنی نداشت و به نتیجه هم نداشت.
تعریف بعدی اعتیاد وابستگی دارویی است. سؤال اینجاست که چگونه وابستگی را باید از بین برد. متد DST مطرح کرد که اعتیاد جایگزینی مواد مخدر بیرون از جسم به‌جای مواد مخدر درون جسم و بعد مطرح کرد آنچه ما مواد مخدر در درون خود داریم دقیقاً همانند آن را در جسم داریم. حالا برای درمان اعتیاد باید مواد مخدر درون بدن شخص را راه‌اندازی کنیم.

شما در هیچ‌کدام از شعب کنگره 60 اثری از اعتیاد نمی‌بینید. اگر کسی به پارک طالقانی بیاید اصلاً به فکرش هم نمی‌رسد که بچه‌های کنگره روزی مصرف‌کننده بوده‌اند.
تا زمانی که اعتیاد را مرموز بخوانند به درمان نمی‌رسند و روش‌های خاصی از آن درمی‌آورند. مثلاً می‌گوید توپ‌بازی و زمین‌بازی و یار بازی را باید عوض کنید. حالا یار بازی کسی است که با آن مصرف می‌کنی حالا ممکن است همسرت باشد، پدر یا مادرت باشد، اگر یکی از شماها ترک کنید باید از هم جدا شوند. راهنمایت به تو می‌گوید که دیگر نمی‌توانی با زنی که مصرف‌کننده است یا شوهری که مصرف‌کننده است زندگی کنی و باید جدا شوی.
زمانی که اعتیاد درست درمان نشود یک شک فیزیولوژی به شخص وارد می‌شود و آن شخص در مقابل بیماری‌ها مقاوم نیست و سیستم ایمنی او ضعیف می‌شود.
DST ارزان‌ترین نوع درمان است حتی یک روز هم به شما نمی‌گوید خانه بشینید از همان روز اول باید سرکارت باشی. باید کارت آرام‌آرام پیش ببری تا به درمان برسی. در متد DST فرد می‌آید یک بذری را می‌کارد و کم‌کم آبیاری می‌کند و مراقبت می‌کند تا این بذر رشد کند و شما شاهد این خواهید بود که بزرگ می‌شود.
یکی از نتایجی بسیار عمده‌ای که ما در DST رسیدیم این بود که راه برای تحقیقات درزمینهٔ درمان خیلی از بیماری‌ها باز شد. راه برای تحقیقات باز شده نه اینکه کسی بخواهد بیاید برای درمان. چهار نوع مقاله برای سرطان‌های کشنده ارائه دادیم و در آینده همه یک مقاله می‌شود و می‌رود برای چاپ.
ما در حال آمده کردن طبقه سوم ساختمان 20 به آزمایشگاه هستیم. برنامه بعدی که پروتکل آن را هم نوشتیم که مربوط به سرطان سینه است که البته یک مرتبه روی موش‌های صحرایی اجرا کردیم و یک‌بار دیگر هم اجرا می‌کنیم.

درواقع متد DST و OT کنگره 60 و مرکز آموزش عالی خوارزمی قشم و بچه‌های خودمان در کنگره باید تئوری‌هایی که خود من ارائه می‌دهند این مجموعه وارد تحقیقات برای درمان بیماری‌های بسیار زیادی خواهد شد. طول عمر موش 11 برابر از انسان کوتاه‌تر است؛ بنابراین آزمایشی که روی انسان بخواهیم چند صدروزه انجام بدهیم روی موش می‌توانیم چندروزه انجام بدهیم.
این مسئله با کمک و یاری شما در حال رخ دادن است. آن‌کسی که یک هزارتومان در سبد می‌اندازد و آن‌کسی که عضو لژیون سردار است و آن‌کسی که دنور است و در این امر شریک خواهد بود؛ و این موضوع نام کشور را در آینده سربلند خواهد کرد.
ما اگر معلم داشته باشیم و کمی اصلاح شویم انسان‌های پرتوانی هستیم و استقامتمان بالا است. صبر و محبتمان بالا است. انسان‌دوستی‌مان بال است. نباید خودمان را دسته کم بگیریم. ما ملت آرامی هستیم. خیال نکنیم مرغ همسایه غاز است.
شب‌ها که می‌خواهید بخوابید و صبح‌ها که می‌خواهید بیدار شوید اخبار بعد را نگاه نکنید. باید زندگی کردن را یاد بگیریم. باید زندگی شخصی خود را مرتب کنیم به ما چه مربوط است که دیگر کشورها چه‌کار می‌کنند. وقتی شب با اخبار خیلی بد و ناجور می‌خوابید تا صبح خواب های بد می‌بینید. من گاهی اوقات تا وسط روز اخباری دنبال نمی‌کنم.
DST به ما می‌آموزد هیچ کاری را سریع نمی‌توانیم انجام دهیم. بهار آرام‌آرام وارد تابستان می‌شود و تابستان هم به همین شکل وارد پاییز می‌شود با یک شیب بسیار نرم. در زندگی هم همین‌طور است. امیدوارم در رابطه با DST بحث‌های بیشتری بکنید و مشارکت داشته باشید.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید مچکرم.

 

نام فایل

تاریخ لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

۱۴۰۰/۷/۲۱ دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .