English Version
English

اهمیت خواب شب

اهمیت خواب شب

یکی از عمده مشکلاتی که باعث شده اکثر افراد آرامش و انرژی لازم را نداشته باشند، مسئله خواب است. این مقوله به قدری اهمیت دارد که آقای مهندس دژاکام در موقع دستور رهایی مسافران، از آنها درباره تنظیم خوابشان سوال می فرمایند؛ به عبارتی خواب انسان باید تنظیم شده و به تعادل برسد.
انسان برای ادامه حیات نیازمند انرژی است که انرژی لازم از طریق خواب تامین می شود که هیچ جایگزینی ندارد؛ یعنی نمی توان از جای دیگری انرژی خواب را تامین کرد. بهترین ساعت خواب شب زمانی است که انسان می تواند از کائنات بیشترین انرژی  را دریافت کند که بهترین ساعات دریافت انرژی از کائنات از حدود ساعت ١١ شب تا حدود اذان صبح می باشد. خواب نقش بسیار مهمی در به تعادل رسیدن سیستم ایکس انسان دارد. برای اینکه شخصی بخواهد به خواب برود، باید سه ماده شبه افیونی سروتونین، ادرنالین و استیل کولین به صورت همزمان ترشح شود. پس باید این سه ماده ترشح شود تا شخص به خواب برود در غیر اینصورت یعنی هر کدام از این مواد شبه افیونی ترشح نشود، اختلال در خواب صورت می گیرد. پارامترهای متعددی وجود دارد که باعث عدم ترشح مواد شبه افیونی فوق و به هم ریختن تعادل سیستم ایکس می شود. در واقع اگر یکسری مسائل انسان حل شود، مسئله خواب نیز حل خواهد شد. یکی از پارامترهای مهم، حس های منفی درون انسان است که این حس ها کنترل ذهن انسان را در دست خودشان می گیرند و نمی گذارند انسان بتواند آسوده خاطر به خواب برود. آقای امین دژاکام در سی دی اهمیت خواب شب می فرمایند: "کلید به هم ریختگی خواب شب، خشم است." خشم یکی از حس های منفی درون انسان است که ذهن را بسیار درگیر می نماید. برای حل این مسئله در همان سی دی اشاره می شود که برای حل شدن مشکل بی خوابی باید دل آدم صاف شود، خیلی خیلی ساده باید خشم خود را پایین بیاورد و افرادی را که باعث خشمش شده اند را ببخشد و مسئولیت کارهایش را به عهده بگیرد و شروع کند به انجام دادن کارهای مفید. شرکت در کارگاه های آموزشی و لژیون ها و استفاده از سی دی ها و کاربردی کردن آموزش ها باعث می شود تا به مرور جهان بینی فرد بالا برود و بتواند مشکلاتش را حل کند.

یکی دیگر از پارامترها، مسئله تغذیه است. بین زمان خواب و صرف آخرین وعده یعنی شام می بایست مقداری زمان باشد. همچنین استفاده از مواد غذایی سالم تاثیر زیادی در این مورد دارد. ورزش منظم نیز نقش به سزایی در تنظیم خواب دارد که بهترین زمان برای ورزش صبح زود می باشد. ورزش های سنگین و ورزش کردن در دیروقت باعث اختلال در خواب می شود.

درباره تجربه شخصی خود من، از اختلال خواب بسیار رنج می بردم. به طوری که شب ها تا ساعت های 3 یا 4 صبح بیدار بودم و معمولا ساعت های 12 و 1 بعد از ظهر روز بعد بیدار می شدم و در طول روز خیلی بی انرژی و بی حال بودم. رعایت یکسری مسائل در این مورد بسیار به من کمک کرد. یکی از مهمترین کارها حضور در لژیون لیدی جونز بود که در این لژیون با اصول تغذیه سالم آشنا شدم که باعث شد خیلی از مشکلات را با آموزش های این لژیون پشت سر بگذارم. مسئله دیگری که به من خیلی کمک کرد، ورزش در کنگره بود. استفاده از استخر شیرودی و ورزش شنا برای من بسیار اهمیت دارد. سه روز در هفته به استخر شیرودی می روم و در این روزها بیشترین انرژی را تا شب دارم و واقعا لذت بخش است. آقای امین دژاکام به این مسئله اشاره می کنند که دو بال پرواز برای تنظیم خواب در کنگره، استخر شیرودی و پارک لاله هستند که البته با یک بال هم می توان این مشکل را حل نمود.

مشکل دیگری که اوایل داشتم این بود که سه روز دیگری که به استخر نمی رفتم وقتی صبح زود بیدار می شدم احساس خستگی داشتم و سرحال نبودم که دوش گرفتن و استحمام در ابتدای صبح خیلی به این مسئله کمک کرد.

در پایان به همه عزیزان پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با اهمیت خواب شب، سی دی اهمیت خواب شب آقای امین دژاکام را گوش کنند و همچنین آغاز نامه آقای علی صداقت را با عنوان "خواب و اهمیت آن در درمان اعتیاد" مطالعه نمایند.

با تشکر از شما عزیزان

همسفر الیاس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .