English Version
English

ظرفیت و تحمل

ظرفیت و تحمل

اگر همین یک قانون را به‌درستی یاد بگیریم، به‌راحتی می‌توانیم از ایجاد مشکل در رابطه با دیگران جلوگیری کنیم، یعنی حتی اگر دیگران هم حرفی بزنند یا حرکتی بکنند که به نظرمان اشتباه باشد، می‌فهمیم که ظرفیتشان همین‌قدر است، نقاط تحمل افراد را می‌شناسیم، بیشتر از ظرفیتشان از دستشان ناراحت نمی‌شویم و کینه به دل نمی‌گیریم، همچنین خودمان هم دیگران را آزار نمی‌دهیم.

خیلی وقت‌ها در مشاجرات خانوادگی بین زن و شوهر پیش می‌آید که به‌طور مثال طرف گوش‌هایش قرمز شده است و می‌لرزد و عرق کرده است، ولی دعوا را ادامه می‌دهند، یعنی آستانه‌ی آشوب یکدیگر را نمی‌شناسند، ظرفیت طرفشان را نمی‌دانند.

در هر نوع رابطه‌ای بایستی ظرفیت طرف مقابل، آستانه‌ی تحمل و آشوب او را بشناسیم، تنها در سایه‌ی این نوع شناخت است که می‌توان یک رابطه‌ی مسالمت‌آمیز را ایجاد کرد و از شکستن حرمت‌ها پیشگیری کرد.

به‌طور مثال:

هنگام درد دل کردن با یک دوست، بدانیم که او چقدر ظرفیت و تحمل نگه‌داشتن رازهای ما را دارد، چون همین شناخت‌هاست که می‌تواند یک رابطه را مستحکم کند، نه اینکه بدون توجه به ظرفیت طرف مقابل، فقط بار حرف‌ها، درد دل‌ها و مشکلات خودمان را روی او بریزیم و بعد هم توقع داشته باشیم که حرف‌ها و اسرارمان برملا نشود. حتی نقاط ضعف شخصی خود را برای دیگران بازگو می‌کنیم و در ادامه دچار مشکلات فراوانی می‌شویم.

 نقطه‌ی تحمل افراد در ابتدای ورود به کنگره، پایین است ولی آرام‌آرام، نقطه‌ی تحمل بالا می‌رود، اوایل سر جلسه یا لژیون نمی‌توانند بنشینند ولی بعد از مدتی به‌راحتی سر کلاس می‌نشینند. میزان شربت هم که به‌صورت تدریجی کاهش می‌یابد و باعث می‌شود که نقطه‌ی تحمل مسافر نسبت به مصرف نکردن و کاهش میزان مصرف، به‌تدریج افزایش یابد.

از اشتباهات بایستی درس گرفت یعنی تجربه‌ای که با افزایش دانایی همراه نباشد، فایده‌ای ندارد.

شخصی که کارتن‌خواب است و به‌جای غذا برگ درختان را می‌خورد، تزریق می‌کند و بدنش عفونت می‌کند، نقطه‌ی تحمل خود را در مقابل این مسائل و مشکلات (منفی‌ها) بالابرده است.

برای بالا بردن نقطه‌ی تحمل در مسائل ارزشی، به آموزش دیدن و طی کردن زمان، نیاز است ولی در مسائل ضد ارزشی و منفی‌ها، نه به تفکر نیازی هست نه تجربه و نه آموزش.

وقتی نیرویی که از کم شروع شود و به درجه بالا و بالاتر برسد، نقطه تحمل پیدا می‌کند.

 

 منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی خانم های مسافر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .