English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60 ؛ نمایندگی قم

کارگاه آموزشی کنگره 60 ؛ نمایندگی قم

جلسه پنجم از دور دهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی قم روزهای سه شنبه مورخ 93/11/7 با دستور جلسه " چگونگی انتخابات داخلی کنگره 60 (مرزبانی ، نگهبانی ، ایجنت ) "با استادی آقای حسین شعبانی و نگهبانی آقای امیر درستکار و دبیری آقای محمد رضاخانلو رأس ساعت 17 آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

 

یک ساختار یا یک سیستم برای انجام فعالیت‌های خود احتیاج به افرادی دارد و در سیستم کنگره 60 این کار از طریق انتخابات صورت می‌گیرد. افراد برای انتخاب شدن در نگهبانی و مرزبانی کاندید می‌شوند. بارها این اتفاق در کنگره افتاده است و در انتخابات نگهبانی، مرزبان کشیک نوشتار آقای مهندس را قرائت می‌کنند: مسافران و همسفران کنگره 60 خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی‌کند مگر آن قوم خواسته‌های نامعقول خود را اصلاح نمایند. تک‌تک ما در مقابل این انتخاب مسئول هستیم برای اینکه در کنگره معرفت،عمل سالم و عدالت جاری باشد. بایستی رأی ما برای انتخاب نگهبان بر مبنای معرفت ،عمل سالم و عدالت باشد در غیر این صورت خیانتی است هر چند کوچک به خودمان، به خانواده‌مان، به مسافران، به همسفران و آیندگانی که بایستی در کنگره 60 به رهایی برسند. در این نوشتار کلمات معرفت،عمل سالم و عدالت دو بار تکرار شده است و این نشان از اهمیت این کلمات دارد. مگر ما نمی‌گوییم باید به‌فرمان عقل برسیم زمانی می‌توانیم به‌فرمان عقل برسیم که به حس خود احترام بگذاریم و کسی که رأی می‌دهد باید از حسش کمک بگیرد  نه اینکه از دیگران بپرسد به چه کسی رأی بدهد . برای رسیدن به حس خوب باید وظایف یک مسافر یا یک رهجو را به‌درستی انجام بدهیم تا کم‌کم به‌فرمان عقل برسیم. اگر ما می‌خواهیم به کسی رأی بدهیم و در این انتخابات 5 نفر کاندید هستند و کاندیدی که بنده رأی می‌دهم رأی نمی‌آورد نباید بر علیه کاندیدای ،منتخب کاری یا فعلی را انجام بدهم . بهتر است تمام قوایم را برای خدمت و کمک به نگهبان منتخب بگذارم .

انتخابات مرزبانی: تا چند وقت پیش در کنگره 60 اشخاص می‌توانستند به چندین نفر رأی بدهند و در این رأی گیری امکان لابی و یا زد و بند وجود داشت ولی خوشبختانه در حال حاضر با تغییر سیستم انتخابات، هر شخص فقط می‌تواند به یک نفر رأی بدهد.وظیفه مرزبان در کنگره 60 بسیار دشوار است و به قول آقای مهندس مرزبانی یعنی روی آتش راه رفتن.ما باید کسی را برای مرزبانی انتخاب کنیم که قدرت مدیریت بالایی داشته باشد و توان این کار را داشته باشد که شعبه‌ای بین 100 تا 200 نفر مسافر را مدیریت کند و این کاری است بس دشوار و طاقت فرسا.ما باید بامعرفت عمل سالم و عدالت کسی را انتخاب کنیم که واقعاً خدمتگزار باشد و بتواند وظیفه‌ای که به او محول شده را به نحو احسن به انجام برساند.انشا الله بتوانیم این مثلث را در وجودمان جاری کنیم. وقتی ما تفکر سالم داشته باشیم به حس سالم می‌رسیم و با داشتن حس سالم حتماً عمل سالم انجام می‌دهیم. آقای مهندس تمام سعی و تلاش خود را می‌کند که تا ایجنت هم با روش رأی گیری انتخاب شود و  خوشبختانه این اتفاق اولین بار در شعبه قم خواهد افتاد و باید به خودمان و نمایندگی خودمان ببالیم و تمام کوشش خود را بکنیم تا یک مکان مشخص از خودمان داشته باشیم و این کار را باید از یک جایی شروع بکنیم و با کمک و همیاری یکدیگر مالک یک مکان مستقل از خودمان بشویم. ما نسبت به مسئولیتی که داریم باید اهمیت بدهیم قبل از ورود به کنگره واقعاً کدام‌یک از این کارها را انجام می‌دادیم. انشا الله در انتخاباتی که  اینجا برگزار می‌شود بتوانیم کار خودمان را درست انجام بدهیم و با انتخاب درست در مسیر معرفت ، عدالت و عمل سالم قدم برداریم تا به آسایش ، آرامش ، صلح و دوستی برسیم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .