English Version
English

دستور جلسه فرق عمل سالم و عمل به‌ظاهر نیک

دستور جلسه فرق عمل سالم و عمل به‌ظاهر نیک

همه ناخالصی‌ها زمان می‌خواهد که خالص بشود و تزکیه به همین یک‌رشته حیات نیست و زنجیرها داخل هم تا بی‌نهایت ادامه‌دارند. (سردار)

برای اینکه بتوانیم فرق عمل سالم و عمل به‌ظاهر نیک را دریابیم باید تغییر حس داشته باشیم.

تغییر حس در جهت ارزش‌ها و این امکان ندارد مگر با تصفیه و تسویه و یا پالایش و یا همان تزکیه است که اولین قدم برای تزکیه تفکر است. در پس تفکرات سالم می‌توانیم ایمان سالم را داشته باشیم ما همیشه نسبت به تفکراتمان حس‌های خوبی داریم و اکثر موارد فکر می‌کنیم تفکرات درستی داریم اما در ادامه متوجه می‌شویم که این‌گونه نیست اما اگر بعد از تفکر سالم به ایمان قطعی و سالم که همان تجلی نور خداوند در درونمان است برسیم.

عملی که انجام می‌دهیم قطعاً عمل سالمی است عمل سالم اگر درست و سالم باشد و به‌ظاهر سالم نباشد یعنی اینکه ظاهری نباشد و حس سالم و خوبی را آشکار می‌کند در اغلب موارد ما در مورد کارهایی که انجام می‌دهیم حس‌های خوبی داریم و همیشه فکرمان این است که کاری که انجام می‌دهیم کار درست و خوبی است ولی وقتی به نتیجه آن می‌نگریم از آن راضی و خشنود نیستیم و فکر می‌کنیم اگر این کار را انجام نمی‌دادم بهتر بود درهرصورت اگر عمل من سالم باشد باید باعقل درست و سالم نتیجه‌گیری شود یعنی تصمیمات من باید عقلانی و درست باشد اگر عملی که انجام می‌دهم از روی عقل سالم باشد نتیجه‌ای جز عشق سالم ندارد و این‌ها همه به کمک آموزش سالم و تجربهٔ مفید است که به دست می‌آید.

ما زمانی که به عشق سالم می‌رسیم زمانی است که تمام هستی و تمام دنیا را دوست خواهیم داشت و به همه کمک درست خواهیم کرد، کمکی که به دیگران آسیب نرساند.

عمل سالم به‌قدری در کنگره 60 مهم است که روی آرم کنگره یکی از اضلاع مثلث عمل سالم است که کنار معرفت و عدالت قرارگرفته است.

زمانی می‌توانیم بین عمل سالم و عمل به‌ظاهر نیک تفاوت قائل شویم که تمام آموزش‌ها را گرفته باشیم و به‌درستی این تفاوت را حس کرده باشیم. بین این دو به‌اندازه یک مو فاصله است و هیچ طوری نمی‌شود فرق این دو را متوجه شد مگر با آموزش و تجربه و به لطف کنگره ما تا حدودی می‌توانیم این دو را از هم تفکیک کنیم همان‌طور که در حرمت‌های کنگره گفته‌شده، مثل دادن و گرفتن هرگونه وجه نقدی جزء یکی از حرمت‌های کنگره است که به همین خاطر اهمیت ویژه‌ای دارد به‌عنوان‌مثال اگر من از سر دل سوزی پولی به کسی بدهم و او توان پس دادن آن را نداشته باشد و به همین علت دیگر به کنگره نیاید من باعث این موضوع شده‌ام.

در اصل هدف من خیر بوده ولی در ادامه باعث تخریب دیگران شده‌ام و این به نظر من عمل سالم بوده ولی عمل من فقط ظاهراً نیک بوده است.

من در کنگره آموختم که آن کنم که فرمان است و از فرمان‌ها سرپیچی نکنم تا به نتیجه مطلوب برسم. امید است که همه آن کنیم که فرمان است.

 

با احترام کمک راهنمای مسافرسیروس حسین زاده

منبع کنگره60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .