English Version
English

گفتگو با مسافر نادر فراهانی؛ سرپرست کشتی کنگره60

گفتگو با مسافر نادر فراهانی؛ سرپرست کشتی کنگره60

مسافر نادر فراهانی سرپرست کشتی کنگره 60

اعلام سفر:

آنتی ایکس مصرفی الکل ،تریاک و کراک- مدت سفر 10ماه -راهنما آقای محمد صداقت –رشته ورزشی کشتی-رهائی 7 سال. مصرف سیگار را در کنگره60 به درمان رساندم با راهنمایی آقای مهندس –رهایی از سیگار یک سال و 10 ماه.

چرا به رشته ی ورزشی کشتی مشغول شدید؟

به علت علاقه زیاد  از سن 11 سالگی به این ورزش وارد شدم و چون ورزش قدرتی و زور ازمایی بود به ان علاقه داشتم و عاشق این رشته ی پهلوانی و با سابقه بودم.

 

 

 

چه مدت کشتی می گرفتید؟

از سال 68 تا سال 81 الی 82 به طور مستمر کشتی می گرفتم و بعد از ان وارد دنیای مصرف مواد مخدر شدم.

چه اتفاقی افتاد که به مصرف مواد مخدر کشیده شدید؟

در اواخر دوران ورزشم به علت تحلیل رفتن نیروی بدنم و کم شدن تمرینات تصمیم به دوپینگ گرفتم و به عنوان داروی نیرو زا مواد مخدر را مصرف کردم. از مصرف تفریحی الکل و مشروبات شروع کردم و بعد از مدتی به مصرف تریاک روی اوردم و بعد از اینکه مصرف کننده ی حرفه ای شدم به فکر ترک افتادم و چند ماهی را قرص ترامادول مصرف کردم که جواب گو نبود و با توجه به تبلیغات آن زمان برای ترک تریاک به مصرف کراک روی اوردم و مصرف کننده کراک شدم.

با توجه به اینکه ورزش کشتی یک ورزش پهلوانی است چرا جذب مرام پهلوانی این ورزش نشدید؟

من فکر می کردم که ورزش تنها به جنبه جسم و بدن فرد می پردازد و به مرحله ی تفکرات و جهانبنی نمی پردازد و خیلی ها از ورزشکاران در سطح حرفه ای بوده اند که بعد از دوره  قهرمانی به مصرف مواد مخدر کشیده شده اند ؛ولی در کنگره 60 علاوه بر اینکه بروی جسم فرد کار می شود ،بروی روان و تفکرات فرد هم کار می شود.

و در کنگره آموختم که ورزش فقط پرورش جسم نیست بلکه پرورش روح و تغییر  افکاردر کنار آن لازم است و کنگره 60 امروز معقتد است که درمان با ریکاوری ورزش و پرداختن به ورزش کامل می شود. چون در زمین ورزش است که ما می توانیم آموزشهای جهانبینی مان را تمرین کنیم و به طور عملی اجرایی نماییم.

 

 

 


از ویژگی های ورزشکاران کنگره ای بگویید؟

امروزه ورزش کنگره 60 در سطح کشور و اکثر رشته های ورزشی تاثیر گذار است و زبانزد همگان. در محافل ورزشی قابل احترام هستند و با توجه به گذشته ی تاریکشان و درمان شدنشان و رفتار و حال خوبشان خیلی محترم هستند.

بعد از پشت سر گذاشتن مسابقات عقاب طلائی به مسابقات جایزه بزرگ جام مسافر رسیدیم ،در مورد این مسابقات توضیحی بدهید؟

اول از همه باید بگوییم که اقای مهندس حامی این رشته بودند و همیشه برگزاری این مسابقات را حمایت نمودند و جای تشکر فراوان دارد .ایشان حکم تشکیل تیم را صادر نمودند و تیم کشتی کنگره 60 تشکیل شد و در سال 1391 مسابقات داخلی عقاب طلائی با شرکت 76 کشتی گیر برگزار شد. در دوره ی بعدی 18 تیم در این مسابقات و از قهرمانان کشور و ورزشکاران حرفه ای در ان شرکت داشتند.

و به دستور اقای مهندس و حمایت ایشان مسابقات جایزه بزرگ در سطح گسترده برگزار خواهد شد .البته با جوایزی که در مسابقات کشتی بی سابقه است و با توجه به مبالغ جایزه که برای نفرات اول یک میلیون تومان و برای نفرات دوم هفتصد هزار تومان و نفران سوم سی صد و پنجاه هزار تومان در نظر گرفته شده است .

و من معتقد هستم که این حمایت نه تنها از ورزش کنگره 60 است بلکه در ورزش کشتی ایران هم تاثیر گذار خواهد بود و هدف نهایی انتقال پیام رهائی است برای ورزشکارانی که به هر دلیلی به اعتیاد گرایش پیدا کرده اند ناامید نباشند و به درمان خود در کنگره و با متد DST بپردازند و در نهایت به میادین ورزشی باز گردند.

این مسابقات برای اولین بار در آذر ماه امسال ، در ورزشگاه بین المللی هفتم تیر و با حضور 14 تیم از سراسر کشور برگزار می شود.

این اتفاق خوبی است برای ورزش کشور که یک نهاد غیر دولتی بانی و برگزار کننده ی چنین مسابقاتی در سطح کشور خواهد بود.


در پیام های کنگره داریم که تاریکی خود به خود گسترده نمی شود مگر زمانی که نور نباشد و ورزش می تواند جایگزین خوبی برای روابط اجتماعی یک مصرف کننده ی سابق و درمان شده باشد و اینکه سیاست های و برنامه های آینده ی کنگره ورزش کنگره 60 در این ارتباط چیست؟

سال 1392 آقای مهندس حکمی را صادر کردند مبنی بر تشکیل شورای ورزش و شورایی اداره شدن امورات ورزشی و این نوع مدیریتی واقعاً جواب گو است که متشکل شده است از آقای عباس امیر معافی (نگهبان رشته ورزشی والیبال)آقای علی جلالی(نگهبان رشته ورزشی فوتبال) آقای محمد علی رضایی( مسئول داوری والیبال) آقای احمد حکیمی (مسئول داوری فوتبال)نادر فراهانی(نگهبان رشته ورزشی کشتی) و ایجنت محترم پارک طالقانی آقای حمید کشانی . در راس این شورا نگهبان کنگره ورزشی آقای مهندس هستند و دبیر این شورا هر سه ماه تعویض می شود که در حال حاضر بنده دبیر این شورا هستم. در ضمن رشته های دیگر هم مانند دارت و تنیس روی میز و غیره زیر مجموعه ی این شورا می باشند.

از اهداف برگزاری این مسابقات بگویید؟

مهمترین هدف پیامی است که می خواهیم در غالب این مسابقات برسانیم .

در ضمن تیم کشتی را در این دوره از مسابقات آقایان:

 

  • مجتبی حسینی
  • رضا یوسفی 
  • محمد کمیلی
  • میثم رضایی
  • ناصر حاتمی

به عنوان مربی همراهی می کنند.

 

کلام پایانی را بفرمایید؟

تشکر و سپاس از آقای مهندس دژاکام به خاطر حمایت های بی مثال ایشان بخصوص از رشته ورزشی کشتی.   

 

 

نگارنده : سیدمهدی محمدی

سر دبیر بخش فارسی

منبع کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .