English Version
English

احترام؛ گفتگو با مسافر شارود

احترام؛ گفتگو با مسافر شارود

با سلام، لطفاً خودتان را معرفی بفرمائید.
سلام، شاهرود هستم یک مسافر، آنتی ایکس مصرفی تریاک، مدت تخریب 20 سال،10 ماه و 27 روز به راهنمایی راهنمای خوبم آقای تفرشی با روش DST و داروی اپیوم سفر کردم و اکنون حدود یک سال است که آزاد و رها هستم. سفر نیکوتین را هم به راهنمایی آقای تفرشی 10 ماه و 10 روز با داروی نیکوتین جویدنی سپری کردم و الآن حدود یک ماه است که آزاد و رها هستم.

در طی سفرتان چگونه توانستید با نیروهای منفی و بازدارنده مقابله کنید؟
در طی سفر برای من حقه‌های نفس زیاد پیش می‌آمد ولی من با خودم قرار گذاشته بودم که با راهنمایم مطرح و مشورت کنم و دریافتم هر قدر آگاهی و دانایی من به‌واسطه آموزش‌ها بالاتر رود نیروها و افکار منفی نیز به‌صورت خودکار عقب‌نشینی خواهد کرد و حذف می‌شود.


در پیام سفر دوم می‌خوانیم این سفر هم سهل است و هم سخت، برداشت شما از این جمله چیست؟
ممکن است در سفر دوم این ذهنیت ایجاد شود که من دوران سختی و تاریکی را پشت سر گذاشته‌ام و اکنون می‌توانم دست به هر کاری بزنم و هر جایی می‌توانم بروم ولی در حقیقت این‌طور نیست. سهل بودن این سفر بدین جهت است که ما چون به درستی به درمان رسیده‌ام دیگر نیازی به مصرف مواد مخدر نداریم. ولی سخت بودن آن در این است که خطر همیشه هست، منظور برگشت به مواد نیست. به قول آقای مهندس ما در کنگره 60 درمان اعتیاد نمی‌کنیم بلکه کارما انسان‌سازی است. در سفر دوم وقتی من به کنگره وصل باشم به راحتی می‌توانم مشکلات زندگی را حل کنم.

به نظر شما احترامی که در کنگره 60 بین مسافرین هست از کجا نشأت می‌گیرد؟
به نظر من از آموزش‌هایی است که از کنگره دریافت می‌کنیم. با توجه به اینکه اعتیاد روحیه طلبکارانه در انسان ایجاد می‌کند در کنگره 60 ما به‌واسطه آموزش‌ها یاد می‌گیریم که به همدیگر احترام بگذاریم و از کارهایی که دیگران برایمان می‌کنند سپاس گذار باشیم.

چرا در حرمت کنگره 60 می‌خوانیم کنگره مکان مقدسی است؟
به نظر من کنگره به‌راستی مکان مقدسی است چون انسان‌سازی در آن صورت می‌گیرد و چون ما به این مکان ایمان داریم برای ما مقدس و امن است و در این مکان نفس اماره نمی‌تواند به انسان مسلط شود.

نقش معنویات و ارتباط با قدرت مطلق در رسیدن به رهایی شما چگونه بوده است؟
معنویات از طرفی بایست وجود داشته باشد ولی من بایست نقش اصلی را ایفا کنم و حرکت کنم تا این نیرو به من کمک و یاری کند. از طرف دیگر چون اصل و اساس کنگره 60 بر اساس دستورات کلام حق است معنویات همیشه در بطن کنگره جاری است.

برگردیم به مصرف و درمان سیگار، شما از چه سنی مصرف‌کننده سیگار شدید؟
از سن 16 سالگی

چه مشکلاتی برای شما ایجاد شد که تصمیم به درمان و ترک سیگار گرفتید؟
من از زمانی که برای درمان اعتیاد وارد کنگره شدم در فکر درمان سیگار هم بودم ولی آن زمان بایست پس از گذشت مدتی از پایان سفر اول وارد سفر نیکوتین می‌شدیم والان قانون طوری است که می‌توان با گذشت 6 ماه از شروع سفر اول به درمان سیگار پرداخت. اتفاقی که به من خیلی انگیزه داد برای ترک سیگار روزی بود که فیلتر سیگاری را در دست فرزندم دیدم که داشت ادای سیگار کشیدن را درمی‌آورد و آن روز خیلی ناراحت شدم و مصمم شدم برای سفر نیکوتین.

به نظر شما درمان اعتیاد بدون درمان سیگار امکان دارد یا خیر؟
از دیدگاه من جواب منفی است؛ یعنی یک سفر دومی تا زمانی که سفر نیکوتین نکند هنوز سیم اتصالش با اعتیاد وجود دارد.

با توجه به نبودن لژیون ویلیام وایت در خوزستان سفر نیکوتین شما به چه نحوی انجام شد؟
من از آموزش‌ها و راهنمایی‌های راهنمای خوبم آقای تفرشی استفاده کردم که ایشان یکی از منابع غنی اطلاعات برای ما در این شعبه هستند.

آیا پس از سفر نیکوتین با متد DST اکنون وسوسه مصرف سیگار در شما وجود دارد؟
درمان سیگار و درمان اعتیاد یکی است فقط نوع مصرف فرق می‌کند. به قول آقا امین جنس آدم باید عوض شود. من تا زمانی که براده آهن باشم همیشه به آهنربا می‌چسبم ولی زمانی که جنس آهن عوض شده و مثلاً چوب شود دیگر جذب آهنربا نمی‌شود. در واقع روش درمان DST سبب می‌شود که دیگر وسوسه نداشته باشم.

چه تفاوتی پس از درمان سیگار در شما ایجاد شد؟
الآن دیگر راحت می‌توانم با فرزندان خود صحبت کنم آن موقع که سیگار مصرف می‌کردم همیشه سعی می‌کردم آن‌ها را از خود دور نگه دارم.

شما در بخش OT هم فعالیت دارید؟
بله من مسئول OT خوزستان هستم که تحت نظر OT تهران خدمت می‌کنیم.

تاکنون چند نفر وارد پروژه OT شده‌اند؟
حدود 60 نفر

اهم کارهای بخش OT چیست؟
در این بخش نامه‌ها نوشته شده و وارد دفتر مربوطه می‌شوند. مشاوره OT تازه واردین را داریم و در کلینیک هم برای تحویل دارو در خدمت دوستان هستیم و مجموعاً 5 نفر در این بخش در حال خدمت گذاری هستیم.

با توجه به دستور جلسه امروز که شکرگزاری از OT است به نظر شما این عمل چگونه باید صورت گیرد؟
شکرگزاری از OT به نظر من اجرا کردن دقیق برنامه است وقتی داروی خودم را کم یا زیاد مصرف کنم بزرگ‌ترین ناسپاسی نسبت به این داروی شفابخش را انجام داده‌ام.

کلام پایانی؟
تشکر از شما و دیگر عزیزان.

منبع: نمایندگی خوزستان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .