English Version
English

رسیدن به آرامش؛گفتگو با مسافر محمد رضا

رسیدن به آرامش؛گفتگو با مسافر محمد رضا

به مناسبت هفته چگونه شکرگزاری می‌کنم OT"  با آقای محمدرضا، مسئول بخش OT  نمایندگی پرستار گفت‌وگویی ترتیب داده شد. برای این عزیز آرزوی سلامتی داریم.

لطفاً خودتان معرفی کنید؟

محمدرضا هستم یک مسافر، 16 سال تخریب، آنتی‌ایکس مصرفی تریاک و شیشه، طول سفر اول 16 ماه، رهایی 3 سال و 4 ماه، به راهنمایی آقای اشکذری.

 


 

خدمت در کنگره را چطور شروع کردید؟

بعد از گذشت  حدود 3 ماه از سفرم، شروع به خدمت در لژیون شدم و ابتدا حضوروغیاب لژیون به عهده من بود و اواسط سفر که دبیر لژیون بودم شروع به نوشتن نامه‌های شربت کردم. اصلا فکر نمی‌کردم که به این صورت در قسمت OT  کارکنم. بعد از رهایی، کار نوشتن نامه‌ها را ادامه دادم و بنا به تشخیص و توصیه آقای اشکذری مبنی بر این‌که مصرف من شیشه بود سعی می‌کردم که ذهنم را مشغول نگه‌دارم. مرتب نشریات را می‌خواندم یا سی‌دی‌ها را گوش می‌کردم و سعی می‌کردم که به هر نحوی، خدمتی را انجام بدهم.

به نظر شما خدمت کردن، مکمل درمان است؟

صد در صد. بنا بر گفته آقای اشکذری به‌صورت مرتب در لژیون‌ها شرکت می‌کردم و هیچ غیبتی نداشتم. در شعبه آکادمی هر لژیون دبیر داشت که جلساتی را برگزار می‌کردند و من دبیر جلسات دبیران شعبه آکادمی شده بودم. وظیفه من هماهنگی بین دبیران لژیون‌ها و مرزبانی بود. بعد از بسته شدن لژیون آقای اشکذری در آکادمی، کار را تحویل دادم و به شعبه پرستار آمدم که مشغول خدمت در بخش OT  نمایندگی پرستار شدم؛ و بیشتر از یک سال است که خدمت در بخش OT نمایندگی پرستار را انجام می‌دهم. همان‌طور که گفتم خدمت کردن تأثیر زیادی در آرام شدن ذهنم و رسیدن به آرامش داشته است و از انجام آن لذت می‌برم.

 

 

روزهای فرد بیشتر وقت شما صرف کنگره می‌شود. این روند صدمه‌ای به زندگی شخصی شما نزده است؟
شرایط زندگی‌ام را طوری چیده‌ام که روزهای زوج از صبح تا بعدازظهر به کارهای شخصی و مسائل کاری خودم مشغول هستم و روزهای فرد از صبح تا حدود ساعت 10 شب که منزل می‌رسم در خدمت کنگره هستم. روزهای یکشنبه از صبح تا ظهر که در کلینیک حضور دارم و از ظهر تا شب در نمایندگی هستم. روزهای سه‌شنبه از بعدازظهر تا شب و روزهای پنج‌شنبه هم بعد از تمام شدن طرح ترافیک تا شب مشغول خدمت هستم.
بنا بر صحبت‌هایی که کردید، خدمت در بخش‌های مختلف به شما پیشنهادشده‌اند اما از کاری که انجام می‌دهید لذت می‌برید یا این‌که صرفاً بنا بر پیشنهادی که شده بود انجام خدمت می‌کنید؟
انجام این کار برایم بسیار لذت‌بخش است. به من گفتند که این کار را انجام بده ولی هیچ اجباری در میان نبود. در ابتدا شروع کار در بخش OT و سروسامان دادن به این بخش برایم سخت بود چون با این دنیا آشنا نبودم و به‌تدریج با این کار آشنا شدم و طبق قوانین کنگره کارها را پیش بردم و امروز از این‌که می‌بینم توانسته‌ام به کارها سروسامان بدهم، واقعاً برایم لذت‌بخش است.
چه پیشنهادی برای بهبود روند کار بخش OT  دارید؟
بخش OT یکی از کلیدی‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های کنگره می‌باشد اما متأسفانه دستورالعمل جامعی برای این بخش وجود ندارد و در برخی موارد مجبوریم که برای رفع اشکالات و ابهامات با بخش مرکزی تماس بگیریم. امیدوارم تهیه و تدوین دستورالعمل جامع در دستور کار کنگره قرار بگیرد.
سخن آخر:
از همکار عزیزم آقای امید نهایت تشکر را دارم که صمیمانه در بخش OT  فعالیت می‌کنند.

برای شما و همکارتان آرزوی سلامت و آرامش دارم.

تهیه گزارش: همسفر بنفشه

 

منبع کنگره60


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .