English Version
English

تاریخچهٔ OT؛ گفتگو با میثم اسماعیل قصاب

تاریخچهٔ OT؛ گفتگو با میثم اسماعیل قصاب

در مورد تاریخچهٔ OT در ایران برایمان بگویید و اینکه از چه سالی این شربت در ایران تولیدشده؟

ما از سال 86 شروع کردیم؛ البته قبل از آن‌هم به مدت یک سالی در اختیار مراکز دیگر بود ولی نتیجه نگرفته بودند.

از سال 86 چند نفر ورودی این پروژه بوده‌اند؟

سال 86 در اولین پروژه 30 نفر بودند که در ادامه به 50 نفر رسیدند. از این تعداد 25 نفر به رهایی رسیدند که پرونده‌های مربوطه در مرکز ملی مطالعات موجود هست.

مرحلهٔ بعدی از سال 87 شروع شد که 1000 نفر وارد پروژه شدند و بیش از 600 نفر از آنها به رهایی رسیدند.

تا امروز آمار دقیقی داریم که چند نفر روی پروژهٔ OT رفته‌اند و درمان شده‌اند؟

از سال 90 که به‌صورت رسمی کار را با کلینیک‌ها آغاز کردیم حدود 10,000 نفر بروی این پروژه رفته‌اند و تقریباً بیش از 3000 نفر از آنها به رهایی رسیده‌اند و بقیه هم در حال ادامهٔ درمان و بهبودی هستند.

و باید این نکته را اضافه کنم که تنها کسانی که از مصرف شربت تریاک نتیجه گرفته‌اند و درمان شدند کسانی بودند که با متد DST سفر کردند و از مسافران کنگره 60 بوده‌اند.

برای رها یافتگان پروژهٔ فالو آپ دارید؛ در مورد این هم توضیح بدهید؟

بله؛ کنگره 60 می‌داند که افرادی که درمان شده‌اند دیگر مسئله‌ای با مواد مخدر ندارند ولی برای پرونده‌های پزشکی و هماهنگی‌ها با کلینیک‌ها، ارتباط رها یافتگان با کلینیک‌ها از طریق آزمایش تست اعتیاد برقرار است که در یک ماه رهایی، شش ماه رهایی و یک سال رهایی این آزمایشات گرفته می‌شود.

مصرف شربت تریاک در شرایط بسیار منظم و همراه بانظم دقیق انجام می‌گیرد، لطفاً درباره نظم در مصرف این دارو توضیح بدهید؟

اولین و مهم‌ترین موضوعی که در کنگره وجود دارد رعایت نظم و انضباط هست. هر مجموعه‌ای برای بقا و ادامهٔ حرکت خود نیاز به نظم دارد. در شهر وجودی هر انسانی هم همین‌طور است و باید نظم در رفتار و اعمال هرروز ما وجود داشته و رعایت شود؛ مانند ساعات خواب‌وبیداری، ساعات خوردن غذا و یا انجام کارهای روزمره.

چند نفر در قسمت OT در سطح کشور در شعب کنگره 60 در حال خدمت هستند؟

فکر می‌کنم بیش از 250 نفر هستند که در شعب مختلف کنگره خدمت می‌کنند. این افراد در حال اجرای یک پروژهٔ بسیار دقیق و حساب‌شده هستند. در شعب مختلف پروندهٔ هر مسافر موجود است و میزان سفر، مقدار داروی مصرفی، میزان رهایی و غیره در دفاتر و پرونده‌های قسمت OT وجود دارد و نگهداری می‌شود.

در تهران آقای مهندس هر جمعه با پزشکان، لژیون پزشکان را برگزار می‌کنند؛ آیا در شهرستان‌ها هم‌چنین لژیونی برگزار می‌گردد یا خیر؟

به شکل منظم و مرتب نداریم ولی به‌صورت سالیانه جلساتی با کل پزشکان کلینیک‌ها برگزار می‌گردد تا هماهنگی‌های لازمه انجام شود.

 


آیا آقای مهندس شرکت در این لژیون‌ها را اجباری کرده‌اند؟

خیر، اجباری در کار نیست ولی برای یکسری از هماهنگی‌ها و اینکه خود پزشکان خواهان آموختن علم درمانی کنگره 60 و آقای مهندس هستند. خواهان آموزش این علم هستند و همچنین در حال اجرای آن هستند و حتی با مادهٔ متادون هم در حال اجرای برنامهٔ TDS (3 وعده در روز و گروه‌درمانی) هستند و یاد گرفتند مانند کنگره به بیمارانشان اعتماد کنند و داروی مصرفی یک‌هفته‌ای را در اختیار آنها قرار دهند.

بدون هرگونه تعصب می‌گویم که فرهنگ درمانی کنگره و متد DST کامل‌ترین، کم‌خطرترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای درمان اعتیاد است و باید بدانیم که در هر کاری تنها یک صراط مستقیم وجود دارد.

اینکه پزشکان یک مملکت در سرما، گرما، برف و باران و یا آفتاب گرم تابستان، صبح جمعه در جلسات حاضر می‌شوند و از وقت استراحت خود و خانواده‌های خود می‌زنند و به آموزش گرفتن و آموختن این علم می‌پردازند، نشان می‌دهد که این روش درست است و پاسخگوی بیماری اعتیاد است.

به‌عنوان صحبت پایانی و در مورد معجزهٔ شربت تریاک در کنگره 60 کلامی بفرمایید:

شربت تریاک، متد DST و کنگره 60 از معجزه خیلی بالاترند؛ چون کنگره و روش درمانی آن همیشه بوده، هست و خواهد بود و یک حقیقت است. این‌ها مکمل هم دیگرند و البته فاکتور جهان‌بینی و آموزش‌های جهان‌بینی را هم باید در کنار این‌ها قرار دهیم و کامل کنیم؛ شربت تریاک، متد DST و آموزش‌های جهان‌بینی کنگره 60.
 


نتیجهٔ این ترکیب طلائی می‌شود قهرمانی در رشته‌های مختلف ورزشی مانند فوتبال، راگبی، کشتی و تیراندازی؛ می‌شود پیشرفت‌های چشم‌گیر درزمینهٔ های علمی. ازلحاظ اقتصادی همهٔ بچه‌های کنگره مشکل ریالی ندارند و در حال استحکام پایه‌های مالی خود هستند، ازلحاظ فرهنگی هم همین‌طور.

و در آخر هم از تمامی خدمتگزاران قسمت OT کنگره 60 تشکر می‌کنم. از آقای دکتر مکری و مرکز ملی مطالعات کمال تشکر رادارم و همچنین تمامی کلینیک‌هایی که در حال همکاری با کنگره 60 هستند.

 

سردبیر بخش فارسی

نگارنده: سید مهدی محمدی

 

 

منبع کنگره60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .