English Version
English

شکرگزاری؛ پلی به سوی رهایی

شکرگزاری؛ پلی به سوی رهایی

شکرگزارترین شما در پیشگاه خدا کسی است که از نعمت‌ها و زحمات مردم بیشترین قدردانی و شکر گذاری را به عمل آورد. امام سجاد (ع)
شکرگزاری یعنی تشکر، قدردانی، سپاس
آیا ما شکرگزار خالق و مخلوق هستیم؟
همگی ما انسان‌ها باید سپاسگزار و قدردان نعمت‌هایی باشیم که خداوند به ما بخشیده و این شکر فقط به صورت زبانی کافی نیست باید به صورت عملی از خدا و مخلوقین سپاسگزاری کرد در واقع هر انسانی نیز به حکم عقل به این نتیجه می‌رسد که می‌بایست در برابر افرادی که به‌گونه‌ای کار و یا نعمتی به وی می‌دهند شکرگزار باشند.
گاهی شکر گذاری را بلد نیستیم و این به دلیل عدم شناخت و آگاهی ماست و هم اینکه از ارزش نعمت و یا کاری که شخص انجام داده آگاه نیستیم این دستور جلسه بسیار زیبا به ما می‌آموزد که قدردان همه چیز باشیم و یاد بگیریم که از فرصت‌ها و نعمت‌ها چگونه استفاده کنیم.
یادم هست که قبل از ورود به کنگره همیشه ناامید و شاکی و گله‌مند از خداوند بودم و این کنگره بود که دیدگاه مرا عوض کرد و یاد گرفتم که باید در همه لحظات زندگی شاکر خداوند باشم، کنگره سرنوشت ما را عوض کرد و یاد گرفتم که باید در همه لحظات زندگی شاکر خداوند باشم، کنگره سرنوشت ما را عوض کرد و اتفاقات زیبایی برای ما افتاد این جای شکرگزاری و سپاس دارد.
اما بالاترین شکرگزاری در کنگره درمان یک مصرف‌کننده با استفاده از داروی OT است
شربت OT حاصل زحمات فراوان جناب مهندس و همکارانشان می‌باشد که با تلاش فراوان و سختی‌های زیاد آن‌ها امروز این دارو در اختیار مسافران (مصرف‌کنندگان) قرار می‌گیرد دارویی مناسب، کامل و ارزان، به دور از ناخالصی برای درمان اعتیاد.
در گذشته که مسافران با تریاک سفر می‌کردند و مشکلاتی وجود داشت ناخالصی‌های مواد، مشکلات مصرف، مکان مصرف، مشکلات تهیه مواد از فروشندگان مواد مخدر و... اما حال با استفاده از داروی OT می‌بینیم که راندمان رهایی‌ها بالا رفته و دیگر آن مشکلات وجود ندارد و این جای شکر گذاری و تشکر فراوان دارد.
از تمامی کسانی که در این راه زحمت کشیده‌اند شاید بتوانی گفت مثلث برتری کنگره بر سایر روش‌های ترک اعتیاد می‌تواند داروی OT و روش DST و کلاس‌های جهان‌بینی باشد.
شکرگزاری از OT یعنی اینکه مسافران به‌درستی از این شربت استفاده کنند قدر این هدیه الهی را بدانند و به همه عزیزانی که در این بخش خدمت می‌کنند و تلاش می‌کنند احترام بگذارند، همسفران نیز باید به معجزه OT برای درمان مسافرانشان ایمان داشته باشند و آن را دارویی بدانند برای رهایی مسافرانشان از دام اعتیاد.
هیچ‌گاه دوران اعتیاد مسافران را از یاد نبریم که در چه مسائل و گرفتاری‌ها و رنج‌هایی به سر می‌بردیم.
ما در کنگره یاد می‌گیریم که از هر چیزی که می‌آموزیم و به دست می‌آوریم به‌درستی شکرگزاری کنیم، با خدمت کردن، رعایت قوانین و حرمت‌های کنگره، حضور به موقع در جلسات و...
آیا درمان اعتیاد رسیدن به تعادل و آرامش و حال خوش و. همه و همه شکرگزاری ندارد؟
انسان‌های زیادی که در قالب مربی- مرزبان- راهنما و... به ما کمک می‌کنند تشکر و قدردانی ندارند؟
به همین دلیل کنگره به شکرگزاری و تشکر و قدردانی از دیگران ارزش زیادی قائل می‌شود (هفته راهنما – همسفر- ایجنت- مرزبان و... و امروز تقدیر از همه عزیزانی که در بخش OT خدمت می‌کنند) این‌ها از جمله مناسبت‌هایی هستند که ما به شکرانه قدردانی در کنگره جشن می‌گیریم و از زحمت‌های این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنیم و شاکر خداوند هستیم به خاطر نعمت‌هایی که سر راه ما قرار داد.
اگر من تشکر و قدردانی کنم در درجه اول حال خودم خوب می‌شود و اگر انسان ناسپاسی هستم نیز باید در خود جستجوگر این مسئله باشم که ناخالصی‌هایی دارم که آن باعث شده دید درست و منطقی به مسائل نداشته باشم.
شکرگزاری پلی است به سوی رهایی از غصه‌ها، شکرگزار باشی غیرممکن است احساس غم و غصه کنی چه آن زمان که دنیا به کام باشد چه نباشد!
توجه به نعمت‌هایی که پروردگار به ما داده و توجه به خدمت‌های مهم و سازنده عزیزانی که به هر طریق به ما کمک کرده‌اند و اینکه به ‌گونه‌ای عملی بتوانیم از زحمات این عزیزان سپاسگزاری کنیم یعنی رسیدن به حال خوش و آرامش.
این هفته نیز ما از زحمات همه گروه و اعضایی که در بخش OT خدمت می‌کنند تشکر می‌کنیم و در عمل ثابت کنیم قدردان هستیم.
من نیز امروز:
خدا را سپاسگزارم و شاکرم که سفری عالی، پرهیجان پر از گشایش و شادی و آگاهی برای ما فراهم کرد
خدایا شکرت که توانستیم خیلی راحت به این سفر برویم و از دنیای پر علم و دانش این سفر بهره ببریم
خدایا ممنونم که به من اجازه دادی در این سفر همسفر باشم
ممنونم به خاطر آشنایی با کنگره 60، علم کنگره 60، داروی درمانی کنگره 60 OT،
خدایا ممنونم از خانواده خیلی خوب و مهربان و پر مهر کنگره که یک جای خالی در کنار خود به ما دادند تا ما هم بتوانیم راه خود را پیدا کنیم ... و طعم زندگی را بچشیم
(الله اکبر) وقتی که حس بزرگ رهایی را تجربه کردم عظمتت را دیدم.
خدایا سپاسگزارت هستم و در برابر این همه عظمت و زیبایی سجده شکر به جا می‌آورم حال شربت آرامش می‌نوشم شکر، متشکرم از شناخت و آگاهی که نصیبم نمودی خدایا متشکرم به خاطر دوستان و خانواده بزرگ کنگره 60 و خدایا شکرت به خاطر حضور این فضای ارزشمند برای شکرگزاری، شکر به خاطر شربت شفابخش OT که اگر نبود...
در انتها از تمامی اعضاء گروه OT که با تمام توان در حال خدمت هستند و از تلاش‌های جناب مهندس که زحمات فراوانی برای اینکه این دارو در اختیار ما قرار بگیرد کشیدند صمیمانه تشکر می‌کنیم و بهترین‌ها را برای این عزیزان آرزومندیم.

نویسنده: همسفر طاهره



 

منبع: نمایندگی رباط کریم
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .