English Version
English

کارگاه آموزشی خانمهای همسفر؛ نمایندگی آکادمی

کارگاه آموزشی خانمهای همسفر؛ نمایندگی آکادمی

هفتمین جلسه از دوره پنجاه و چهارم سری کارگاههای آموزشی ویژه همسفران کنگره 60 با استادی خانم  آذر، نگهبانی خانم مرضیه و دبیری خانم زری با دستور جلسه " وادی سوم و تاثیر آن روی من" در روز سه شنبه مورخ 27/8/93 رأس ساعت 16:30 آغاز به کار نمود.
 

 

سخنان استاد

می خواهم وادی را با یک بیت شعر شروع کنم:

مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید           که زانفاس خوشش بوی کسی می آید

در بند اول وادی سوم در کتاب عشق مژده می دهد که آغازی در پیش داریم که با آرامش ، سلامتی ، صلح، آسایش همراه شده است.

انسان بدون عملش به هیچ چیز نمی ارزد وادی ها به ما می گویند مرا بیاموز و عمل کن. به طور مکرر و چنیدین بار در وادی سوم تکرار می شود که خودت برای خودت بیاندیش و قدم بردار همه قدم هایی که برای حل مشکل تو برداشته می شود به اندازه قدم خودت موثر نیست. و باز تاکید می کند به اینکه بدون تفکر هیچ کاری را انجام ندهید موانع و مشکلات را با تفکر برطرف نمایید در کارها اگر بدون تفکر و یا اگر آن را نیمه تمام رها کنید حتما با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد و دیگر اینکه به دلیل عدم آگاهی گره ای محکمتر بر گره قبل خواهد خورد که باز کردنش مشکلتر از قبل خواهد بود. تمام مشکلات ما به خاطر عدم تفکر صحیح بروز کرده است. حال با وجود تمام این مسائل چاره کار به ما ارائه شده است و به زبان عامیانه تر بر خلاف ضرب المثل این بار، خود کرده را تدبیر هست. وجود مسائل و مشکلات نشان دهنده این است که ما مدتی را در ناآگاهی زندگی کردیم و حال برای بازسازی، نقشه راه ارائه شده است که این نقشه ها همان وادی هاست با چنین نقشه ای میتوان بازی در آگاهی را شروع کرد با وجود اینکه مسیر مستقیم سخت و دشوار است اما غیر ممکن نیست در کمال ناباوری در ممکن شدن های راه مستقیم به آبی خواهی رسید که آلوده نیست به قندی خواهی رسید که شیرینی اش تو را دچار بیماری نمی کند.
 

اصلاً ما به این دنیا آمده ایم تا روش حل مشکلات را بیاموزیم برای حل مشکلات باید تفکر کرد سعی و تلاش و در ادامه امید و ایمان و توکل که در های قفل شده را باز خواهی کرد. اگر کارها و اقدامات را بخواهیم خیلی سریع و زود انجام دهیم نتیجه دلخواه به دست نخواهد آمد چرا که چرخه طبیعت بر پایه زمان بندی تدریجی بنا شده است برفرض یک درخت در بهار شکوفه در تابستان میوه و در زمستان در حال ساخت و ساز و ریشه است در غیر اینصورت اگر بخواهیم هریک از این فرایندها را حذف کنیم میوه مورد نظر را به دست نخواهیم آورد.

وقتی فردی وظیفه و انجام کارها را کاملاً به عهده گرفت در همان زمان عالی ترین نمره را برای انجام امور کسب کرده و با مسئولیت  و دقت عمل بیشتر برای ادامه انجام کار تلاش خواهد کرد تا در نزد خودش نیز مجددا بالاترین نمرات را اخذ نماید.

در مسیر زندگی هر زمان که از فعل باید استفاده شود به ما خواهد آموخت که ابتدا باید بیاموزیم در غیر این صورت جبر زمانه ما را آموزش خواهد دادپس باید غرور را کنار زد باید شکست تا امکان شکافتن بوجود آید باید نشست و شاگردی کرد تا در آینده در اثر عدم آگاهی مجبور به تحمل زجر زمانه نشویم.

در کنگره عنوان می شود که ما یا در حال بازی هستیم یا در حال مبارزه که این نکته چه ظریف و هوشمندانه بیان شده است چرا که برای بازی ابتدا باید از قوانین و قواعد بازی آگاه باشی و همچنین نیز در مبارزه هم باید حریف و حفه هایش را شناخت تا بتوان از هر دوی آنها به سلامت خارج شد.
 


اکنون راه و مسیر آشکار شده است و آگاهی  و یافتن آگاهی نیز به دستان من هم رسیده و در مسیرقرار گرفته و وارد بازی. که یکی از شروط آن همراهی با یک بیمار مواد مخدر بود، اما در ادمه دریافتم که این شرط ورود من باعث شد  در مسیری قرار بگیرم که برای رسیدن به دانایی و آگاهی تلاش کنم . هر روزه آموزش ها ارائه می شود اما این کل داستان نیست باید علاوه بر شنیدن آموزشها، آنها را به مرحله اجرا درآورد.

میان اعضای کنگره نقل است که در کنگره باختن وجود ندارد اما من به عکس معتقدم که در کنگره باختن وجود دارد چرا که من برگزیده شدم تا بر روی یکی از صندلی های کنگره بنشینم تا یاد بگیرم و آموزش ببینم؛ با وجود این با همه سختی هایی که برای ایجاد همچین محیطی کشیده شده؛ من با سهل انگاری وعمل نکردن به موارد آموزشی باعث می شوم که در تمامی پله ها عقب بمانم و در این مسیر آنقدر کند حرکت کنم که زمانی متوجه بشوم همه افراد به مقصد رسیده اند و من در ابتدای راه هستم.

 

منبع کنگره60: وبلاگ نمایندگی آکادمی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .