English Version
English

گزارش لژیون پزشکان کنگره60

گزارش لژیون پزشکان کنگره60

یازدهمین جلسه از دور پنجم لژیون پزشکان کلنیک ها با نگهبانی  مهندس و دبیری آقای دکتر آرش حسینی و  استادی خانم دکتر عیوضی با دستور جلسه ( از نشریات کنگره چگونه استفاده می کنم سمعی و بصری ) در تاریخ 93/7/11 راس ساعت 9 آغاز به کار نمود.

 دکتر عیوضی
یکی از بهترین منابع نشریات کنگره 60 استفاده از سایت کنگره 60 می‌باشد.
کنگره 60 افراد زیادی را به درمان رسانده است و به‌مرور برای انتشار این علم و ثبت و ضبط این علم نیاز به مکتوب کردن آن‌ها دیده شد. خود من هم استفاده‌های زیادی از سی دی‌ها و جزوات کنگره 60 کنگره 60 داشته‌ام و کمک‌های بسزایی به من کرده است .سی دی‌های جهان‌بینی استاد امین مانند گره عشق و دیگر سی دی‌ها توانسته است که مشکلات فراوانی را برایم حل نماید.
من در این سی دی‌ها توانسته‌ام جواب خود را دریافت کنم ، این مسائل برای من بسیار جالب است ، در این سی دی‌ها به نکاتی اشاره می‌شود که عیناً در زندگی من اتفاق افتاده است.



 

دکتر  آرش :
علم و سرعت انتقال علم هر روز در حال پیشرفت و مدرن شدن می‌باشد و مقوله‌ی درمان اعتیاد هم به همین صورت در حال پیشرفت و گسترش است .اینکه فکر کنیم دانشی که داریم انتهای علوم انسانی و شناختی است فکری عبث و عین نادانی است .اینکه  شناخت انسان ، مشکلات و توانایی‌های انسان ،علمی است بی‌انتها ، در انتشارات کنگره 60 اعمم از سی دی‌ها و کتب آقای مهندس دژاکام ، سی دی‌های استاد امین و دیگر جزوات ، کاملاً مشهود می‌باشد.
خود من مصرف کننده مواد نبودم ولی به‌عنوان یک درمانگر اعتیاد باید بدانم که یک مصرف کننده مواد مخدر چه حسی دارد و سعی کنم به حالات او نزدیک شوم و این اتفاق با خواندن کتاب 60 درجه زیر صفر خواهد افتاد. سی دی‌های جهان‌بینی هم به روند تکامل شخصیت من هم کمک می‌کند .
فیلم‌های کوتاهی که آقای مهندس تحت عنوان بکش و بکش، که در سایت کنگره 60 موجود است ، خیلی کمک حال ما و برای خود من آموزنده بوده است.
این را می‌دانم که مصرف تریاک یا حشیش از نظر علمی چه بلای بر سر بدن انسان می‌آورد ولی از نظر حسی هیچ تصویر ذهنی و اطلاعی از این موضوعات نداشتم و دیدن این فیلم‌های کوتاه خیلی به من کمک کرد.
از این فیلم کوتاه بکش و بکش توانستم در درمان یکی از بیماران کلینیک بهره بگیرم .
دکتر وحید:
در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حتی اینترنت ، مقالات متعدد علمی در مورد اعتیاد وجود دارد .معرفی انواع مواد مخدر و اثرات مصرف آن‌ها بر روی انسان و دستگاه‌های مختلف بدن انسان .ولی تفاوت آن‌ها با مقالاتی که در سایت کنگره 60 و نشریات و کتب کنگره 60 موجود می‌باشد در این است که این اطلاعات از برگرفته از تجارب فرد مصرف کننده است و حس و حال واقعی‌تری دارد و به همان اندازه اثر گذاری بیشتری هم در خواننده دارد.
قبلاً در جواب کسانی که از ما می‌پرسیدند که آیا خود شما معتاد بوده‌اید که می‌خواهید درمانگر اعتیاد بشوید ،پاسخ می‌دادیم که مگر جراحی که آپاندیس بیمار را عمل می‌کند آیا خودش هم باید دچار درد آپاندیس باشد و یا تجربه‌اش کرده باشد؛
امروز می‌دانم که جواب کاملاً اشتباه بوده است ،بیماری اعتیاد با جراحی‌های مختلف کاملاً متفاوت است و کسی که می‌خواهد درمانگر اعتیاد باشد باید حس خیلی نزدیکی به فرد مصرف کننده داشته باشد و کاملاً او و احوالش را درک کند.
در بین همکاران خودم دیده‌ام که بر خورد و حس خوبی نسبت به افراد مصرف کننده ندارند .این در حالی است که همه‌ی همکاران به‌واسطه درمان همین مصرف کنندگان به درامدهای خوبی هم دست یافته‌اند و من فکر می‌کنم که یک درمانگر اعتیاد نباید حس بدی به معتادها داشته باشد و باید سعی کند بامطالعه کتب و جزوات کنگره 60 احساس خودش را به مصرف کنندگان نزدیک کند.
دکتر فرشته:
در کلینیک بیمارانی می‌آیند که متادون مصرف می‌کنند و همیشه این سؤال را هم خودشان و هم خانواده‌هایشان دارند که تا کی باید متادون مصرف کنند و چه زمانی حالشان خوب می‌شود و ما هم در جواب فقط می‌گفتیم که خوب می‌شوید و نمی‌توانستیم بگوییم که این داروی نگه‌دارنده است و باید تا آخر عمر مصرفش کنند.
ولی با آشنایی با کنگره 60 این باور و این روند تغییر کرد . روند تک بعدی مصرف دائمی یک داروی نگه‌دارنده تغییر کرد.
مصرف شربت تریاک و جواب دهندگی و درمان کنندگی این دارو  ثابت کرد که علم درمان اعتیاد فقط در دست پزشکان و دانشگاهیان و کتب ایشان نیست و کنگره 60 ثابت کرد که درمان با شربت تریاک ،شدنی است.
دکتر اعظم:
موردی که در کنگره 60 در من ایجاد جاذبه کرد این بود که در درمان اعتیاد مجال و حوصله آموزش دادن و آموزش گرفتن خیلی زیاد است ولی در بیرون از کنگره این آموزش دادن و یا آموزش گرفتن خیلی دیسیپلین ندارد و بر مبنای قانون خاصی نیست ولی در کنگره برگزاری منظم لژیون‌های آموزشی خیلی در آموزش دادن و گرفتن علم درمان و درمان اعتیاد مؤثر است.
دکتر حبیب الله:
رمز موفقیت کنگره در دو مورد است اینکه در ازای کمک به مصرف کنندگان اعمم از مشاوره و درمان ،هیچ گونه توقع و خواسته‌ای ندارد(کاملاً رایگان است) و اینکه خودشان تجربه رفتن راه و به نتیجه رسیدن را دارند و تجربه‌شان را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.
اینکه پزشکان فقط بر مبنای تحصیلات دانشگاهی بخواهند اعتیاد را درمان کنند و نتوانند درد و مشکل مصرف کننده مواد مخدر را درونی درک کنند خیلی نمی‌تواند اثر گذار و کارآمد باشد و کسانی که خودشان تا عمق مشکلات رفته‌اند و بر اثر آموزش و متد درست درمان شده‌اند می‌توانند ارتباط بهتر و نزدیک‌تری با مصرف کنندگان در حال درمان داشته باشند .
جایگاه نشریات در کنگره ،جایگاه قلب کنگره 60 می‌باشد .مانند قلب که خون را به تمامی نقاط بدن می‌رساند ، نشریات هم مانند قلب بدن، علم و دانش ناب کنگره را به تمامی افراد و اعضاء انتقال می‌دهد. عامل تداوم کنگره 60 همین نشریات و سی دی‌ها و سایت کنگره 60 می‌باشد.
علی خدامی :
در دنیای امروز ،علم و تولید علم یعنی قدرت و افزایش قدرت.
در سال 2014 میلادی هستیم و عصر نانو و فناوری‌های مختلف را در حال سپری کردن هستیم پس چرا در مقابل ابر قدرت جهانی مافیای اعتیاد نباید تولید علم درمان اعتیاد داشته باشیم و ضعیف عمل کنیم. جهان  و علم جهانیان در درمان اعتیاد مشکل دارد و درمانده شده ولی چرا در کنگره 60 این اتفاق افتاده است فقط و فقط به‌واسطه‌ی علم و دانش کنگره 60 می‌باشد.
علم و دانش کنگره است که توانست اعتیاد را به زانو در آورد.
نشریات ،عمل تکثیر و گسترش این علم را بر عهده دارد و یک نکته که استفاده از نشریات برای همه‌ی اعضاء کنگره لازم است، جه سفر اولی و جه درمان شده که استفاده از این نشریات در تداوم درمان و رسیدن به تعادل نقش مهمی دارد . علم کنگره60 کاملاً کاربردی است و همه ما می‌توانیم در مسائل روزمره از این آموزه‌ها استفاده کنیم و در واقع نبض حیاتی کنگره 60 همین نشریات و سی دی‌های هفتگی میباشد.
دکتر مسعود:
رشته تحصیلی من فیزیولوژی ورزش است و من با عنوان یک محقق و با هدف تحقیق برتأثیر ورزش بر درمان اعتیاد به کنگره 60 آمدم .خود من هم آسیب دیده‌ی بیماری اعتیاد
هستم و در کنگره سعی کردم همه‌ی تغییرات را در خودم ایجاد کنم .سعی کردم مرزبندی هایی مانند اینکه من دکترم و دیگری معتاد یا بیمار است را از بین بردم و تلاش کردم به حس بیمارانم بیشتر نزدیک شوم.قهرمان واقعی کسی است که بر زمین افتاده و در حال بلند شدن است و قهرمان کسی است که از پس مشکلات خود بر آید .   ترک مصرف مواد و در واقع قطع مواد مصرفی در مسیر درمان اعتیاد فقط گام اول است و اینکه علت چه بوده یا نادانی و جهالت ،یا وجود مواد مخدر در خانواده فرد و یا مشکلات ژنتیکی ،علت هر چه بوده بیاییم زمینه‌های تغییر را در خود فرد ایجاد کنیم نه اینکه فقط او را از دسترس مواد دور سازیم.
متادون ترکیبی بر گرفته از تبائین است و تبائین یکی از آلکالوئیدهای موجود در تریاک است ؛شربت تریاک یعنی مجموعه تمامی داروی های درمانی .پس  جواب بهتری هم در درمان خواهد داد. تریاک معجونی از مواد معدنی و مورد نیاز بدن است که می‌تواند همه جانبه به مشکلات بیمار اعتیاد کمک کند.
 در کنگره در سه جهت جسم و روان جهان‌بینی در حال تکامل هستیم و وقتی تفکرات و جهان‌بینی فرد تغییر می‌کند و تکامل می‌یابد ،خود فرد و شخصیتش تغییر کرده و متکامل می‌شود. در درمان‌های پزشکی گزینه‌ی گم شده همین جهان‌بینی و تغییر تفکرات است. خود من شخصی زحمت کش و در عین حال خشن بودم . به‌خوبی تدریس می‌کردن ولی کسی جرئت نداشت که در مقابل من اشتباهی انجام دهد .ولی با ورود به کنگره و ایجاد تغییرات در من تبدیل به فردی شدم که شاگردانم از من با عنوان "بابا جون" یاد می‌کنند ومن محبوب آن‌ها شده‌ام. در کنگره از منیت و کبر و غرور پائین آمده‌ام. تغییرات خود را مدیون همه جانبی نگری تفکرات و آموزش‌های کنگره 60 هستم.

مهندس دژاکام:
در کنگره و برای تازه واردین قانون است که تا سه جلسه اول مشارکت می‌کنند و در لژیون پزشکان هم باید اجرا شود. نکته بعدی اینکه حتماً باید درمانگر اعتیاد خودش هم روزی معتاد بوده باشد حرف کاملاً غلطی است .دکتری که ارتوپد است نباید حتماً شکستگی استخوان را تجربه کرده باشد., در پزشکی . کتب پزشکی کاملاً در مورد اعتیاد صحبت شده ولی مشخص نشده که کجای بیمار را باید درمان کرد و یا کجای فرد تخریب شده و بیماری در کجای بدن نهفته است و چه زمانی لازم است که فرد درمان شود و کی درمان فرد کامل می‌شود. چیزی که مربوط به اعتیاد است در آزمایش خون مشخص نمی‌شود. دینور فین، اندورفین، آدرنالین ، انکفالین ، دوپامین ، سروتونین و ... است که به اعتیاد مربوط می‌شود. عدم تعادل در تولید این مواد است که اعتیاد را شکل می‌دهد.
زود انزالی و عدم خواب رفتن در فرد به‌واسطه اشکال در فیزیولوژی است .کسی که می‌خواهد درمان قطعی شود باید در تمامی خصوصیات تفکرات قبلی‌اش بمیرد و دوباره بازسازی و زنده شود. نشریات کنگره همین وظیفه را دارد.سی دی‌هایی که روز سه شنبه در آکادمی تدریس می‌شود روز چهارشنبه در تمامی شعب تهران و روز شنبه در تمامی شعب استان‌ها رایت شده  آماده تدریس در لژیون‌ها می‌باشد.
تمامی شعب از یک دستور جلسه استفاده می‌کنند. ما بیش از 400 عنوان آموزشی در کنگره 60  در قالب سی دی‌های جهان‌بینی داریم. کتاب 60 درجه زیر صفر بالای 20 دوره چاپ مجدد داشته است. کتاب عشق (LOVE) هم همین طور و تیراژ 5000 تایی داشته است و در هفته اول حدود 4000 جلد از آن را به فروش رساندیم و در روز رونمایی 1248 جلد از آن را به امضاء در آوردم و به اعضاء دادم. در جواب این سؤال که آیا کلینیک‌ها می‌توانند بیماران اعتیاد را درمان کنند باید بگویم که 100 % می‌توانند.
و ما در اینجا و در لژیون پزشکان در حال تبادل اطلاعات و دانش هستیم .من با متادون و داروی های دیگر موافق هستم ولی به‌شرط اینکه از متد درست استفاده شود و با روش درست درمانی می‌توانیم به درمان دست یابیم. تریاک مجموعه‌ای از همه‌ی این داروها است و به تمامی مشکلات فرد در حال درمان ،راه حل می‌دهد و جوابگو است. از درمان زودانزالی گرفته تا افسردگی و غیره ... .انسان از تریاک سوء استفاده کرده است و این داروی شفا بخش را به قاچاق تبدیل کرده است.
نکته خوب دیگر این بود که در کلینیک‌ها مصرف متادون را به‌صورت  TDSاجرا نمودند.با این متد(سه وعده در روز) آمار بازگشت به مصرف مواد مخدر کم‌تر شد.لحظه به لحظه به آمار معتادان و بیماران مصرف مواد مخدر افزوده می‌شود .ولی امکانات برای درمان همه بیماران کم است ولی جای همکاری و همیاری همه‌ی ما باهمدیگر
وجود دارد و ما باید باهم همکاری کنیم (پزشکان و کنگره 60).   
البته همه راه‌ها صحیح نیست و همه راه‌ها به رهایی و درمان ختم نمی شوند و صراط مستقیم یکی است و باید در این راه حرکت کنیم. راه صراط مستقیم و درست در درمان اعتیاد به تولید و تعادل رساندن تولیدات مواد شبه افیونی در بدن انسان است.

با احترام مهدی محمدی

 

نام پزشک

نام کلینیک

تلفن تماس

منطقه

دکتر محمد جعفری

کلینیک آرش

09121777043

سعادت‌آباد

دکتر آرش حسینی

کلینیک ساقی

09121944214

اتوبان ستاری

دکتر آتوسا لکیان

کلینیک پیمان و دکتر باقریان

09127152992

آزادی – یافت‌آباد

دکتر فرشته تکیه فردی

کلینیک فرشته

09122792991

آزادی

دکتر محمد یوسف کریمی

کلینیک روشنگر

09125362341

سرسبز

دکتر صمد روحی

کلینیک راه تندرستی

09123054579

فرجام

دکتر هنگامه طهماسبی

کلینیک یگانه

09124100488

اشرفی اصفهانی

لیلا شعبان علی

کلینیک بعثت

09355554031

شهر ری

روح الله محبوب

مهر آیین

09124970387

شهر ری

دکتر وحید حاجی پور

دکتر حاجی پور

09126976683

-

دکتر معصومه دواری خواه

دانشمند

09122168549

سراج

دکتر ابراهیم قدوسی

کیمیای شرق

09122345210

جناح

محمد رضا نوری

آپادانا

09355554031

شهر ری

مهین نعمت اللهی

ماهان شهریار

65222751

شهریار

جهان فر

ماهان شهریار

65222751

شهریار

علی شاه مرادی

ساحل تندرستی

09123389811

شهدا

الهام بیات

 مرکز انصار

09127152991

یافت آباد

مهدی فرهادی

متادون کلینیک

*

انقلاب

مسعود میر معینی

کیمیای شرق

09122345210

جناح

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .