English Version
English

گزارش روز پایانی مسابقات جام مسافر (The Traveler Cup)

گزارش روز پایانی مسابقات جام مسافر (The Traveler Cup)

به نام خدا

 

«هر رودی که از جایی بیرون می آید همه تلاشها را می کند و خود را به تخته سنگها و قلوه سنگ ها میزند تا راهش را هموار نماید . راه سخت است اما امکانپذیر است که به بحر ملحق می شود.»

 

کنگره 60 در روز یکشنبه و نیز امروز چهارشنبه 9 مهرماه 1393 خورشیدی میزبان دومین دوره مسابقات فوتبال جام مسافر (The traveler cup) بود که الحق والانصاف با شایستگی تمام (به تأیید میهمانان، مسافران و همسفران کنگره 60) توانست با تدارک بهترین امکانات سخت افزاری، مدیریتی و رسانه ای این مسابقات را برگزار نماید.

جمعیت احیای انسانی کنگره 60 امروز میزبان سفیران و دیپلمات های کشورهای خارجی (نماینده سازمان ملل آقای گری لوئیس و ... )، ستارگان سینما و موسیقی و نیز پیشکسوتان باشگاه آرارات بود.

در نخستین بازی که رأس ساعت 16 آغاز شد تیم سفیران به مصاف تیم آرارات رفت که این دیدار جذاب با نتیجه 2 - 1 به سود باشگاه آرارات به پایان رسید که به این ترتیب تیم پیشکسوتان آرارات در جایگاه سوم قرار گرفت. اگرچه حضور سفیران کشورهای خارجی کمتر از بازی روز یکشنبه بود اما شاهد بازی خوبی بودیم که بسیار درگیرانه و جدی دنبال شد و در نهایت هم تیم آرارات با گل های ادو آخونیان و سامسون پطروسیان از روی نقطه پنالتی به برتری دست یافت. اعضای تیم آرارات در مورد بازی اولشان با کنگره 60 ضمن ابراز شگفتی از بازی تیم کنگره 60 گفتند: هیچگاه تصور هم نمیکردیم که تیم رهایافتگان از اعتیاد یک چنین بازی در مقابل ما انجام بدهند.

گری لوئیس که به عنوان کاپیتان تیم سفیران بازی می کرد در مصاحبه ای اختصاصی با سایت کنگره 60 (به زودی متن این مصاحبه منتشر خواهد شد) احساس خود را از دومین حضور در جام مسافر اینگونه بیان کرد:

 

 

بسیار از اینکه دوباره در این رویداد حضور دارم خوشحالم، از طریق شما میخواهم با مردم ایران صحبت کنم. اینجا کار بزرگی دارند انجام میدهند و این افراد کار بسیار سختی در پیش دارند. از اینکه اینجا هستم بسیار مفتخرم.

حرکت هایی که کنگره 60 به لحاظ فرهنگ سازی انجام می دهد شاید در آینده بیشتر از حال نمود و بروز پیدا کند، برگزاری یک چنین رویدادی آن هم با نظم و انضباط کنگره ای شاید برای افراد داخل کنگره امری عادی باشد اما از دید عموم و حتی خواص جامعه امری است بسیار تأمل برانگیز. سال گذشته این رویداد با کاستی هایی همراه بود که امسال مسئول برگزاری این مراسم آقای علی جلالی سعی برآن داشت تا با تلاش بیشتر، نظم بسیار بیشتری در برگزاری این مراسم ایجاد کند. 

در حین برگزاری مسابقه نخست مهندس فرمان رهایی چندین نفر از مسافران کنگره 60 را صادر کردند که این مهم برای میهمانان مراسم بسیار جالب بود و یک سؤال که همیشه برای کسانی که با کنگره آشنایی کمتری دارند پدید آورد که «آیا همه این مراسم، برگزاری، تیم فوتبال، این کیفیت رهایی، سلامت جسم و روان افراد در ریکاوری، نظم و دیسیپلین حاکم بر کنگره 60 و چندین و چند نونه دیگر؛ کار افرادی است که روزی مصرف کننده مواد مخدر، آن هم به شکل حرفه ای بوده اند؟!

اینها اگر معجزه روش و متد DST  و کاشف آن به حساب نیاید، پس چیست؟ 

به گفته مهندس: دیگر باید همه به این باور برسند که راه و روش درست درمان واقعی و قطعی اعتیاد پیدا شده است. نه در ینگه دنیا و در لابراتوارهای پیشرفته به لحاظ ظاهر بلکه در ایران و آن هم با بیش از 10000 سند بدون نقص ... . 

 

رأس ساعت 18 و در حضور بیش از 1000 تماشاگر مشتاق، بازی نهایی این مسابقات با صحبتهای آقای مهندس دژاکام آغاز شد که از همان ابتدا با تشویق های بی امان تماشاچیان علاقمند فوتبال همراه بود. حضور مهندس باعث شده بود هم بازیکنان و هم تماشاچیان بازی با هیجان مضاعفی به پیشواز بازی بروند. مهندس ضمن خوشامدگویی به میهمانان نکته ای را متذکر شدند:

 «ما یا می بریم و یا می آموزیم. همین الان ما از اینکه شما با ما بازی می کنید برنده ایم. ما همینکه آقای گری لوئیس در زمین جلوی تیم ما بازی می کند ما و تیم ما برنده است. همه ما باید از داور بازی تمکین کنیم و برای ما همین مهم است»

 

 

از بازدیدکنندگان ویژه این بازی آقای فرزین رحیم نظری مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، مشاور سخنگوی وزارت امور خارجه و سرمربی تیم والیبال جوانان ایران بودند که با هیئت همراه در جایگاه VIP ورزشگاه حضور یافتند.

 

 

بازی فینال پس از تساوی 1 – 1 در دونیمه سی دقیقه ای به ضربات پنالتی کشید که در نهایت تیم ستارگان سینما و موسیقی با نتیجه 4 - 3 به پیروزی دست یافت؛ پس تیم ستارگان سینما و موسیقی قهرمان دومین دوره این مسابقات لقب گرفت و کنگره 60 دوم شد.

پس از انجام چهار دیدار در دو روز و با شرکت 50 نفر از مسافران و همسفران در تدارکات به سرپرستی محمد علیرضایی، حفاظت فیزیکی به سرپرستی عباس امیرمعافی و امور رسانه ای و تبلیغات این مسابقات با مراسم اهدای جام به کاپیتان تیم ستارگان آقای فرهاد جم ادامه یافت.

تیم داوران در پایان مراسم مورد تقدیر قرار گرفت و به ترتیب تیم های سفیران و آرارات جوایزی را به رسم یادبود دریافت کردند. 

حضور شبکه خبر در این مراسم و پخش گزارش این رویداد از بخش خبری 23:30 از بازخورد های خوب رسانه ای این تورنمنت بود. خبرنگار روزنامه خبر ورزشی، دوربین خبرساز، ورزش و مردم و نیز خبرگزاری تسنیم از حاضران در این مراسم بودند که در وقت مقتضی بازتاب رسانه ای این مراسم از نظر شما خواهد گذشت.

در مراسم اهدای کاپ قهرمانی مهندس و گری لوئیس کاپ تیم قهرمان را تقدیمشان کردند و ضمن تبریک به تیم ستارگان افزودند: بسیار خوشحالم که ما دوم شدیم و تیم ستارگان قهرمان شد!

با احترام

سردبیر بخش فارسی 

 

 

 

 

در ادامه عکس های منتخب روز پایانی 

 

 

آرشیو موضوع

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .