English Version
English

دانسته‌های غلط

دانسته‌های غلط

روز اولی که وارد کنگره شدم با یک نوشته‌ای روبرو شدم با این مضموم: علم پیچیده نیست اول ندانی را بدان تا بدانی را بدانی، این جمله روی تابلوی بالای درب نشریات خورده بود با خودم گفتم علم چه ربطی به کنگره داره مگه اینجا دانشگاه و سؤالاتی از این قبیل که ذهن مرا مشغول کرده بود تا اینکه وارد جلسات مشاورهٔ تازه واردین شدم پس از مشاوره پکیج آموزشی به من معرفی شد و من از نشریات خریداری کردم وقتی کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر را باز کردم آنقدر ذوق‌زده شده بودم که می‌خواستم همهٔ کتاب را همان شب تا آخر بخوانم.

کسی که وارد کنگره می‌شود اگر از همان ابتدا به نشریات کنگره دل‌بسته شود و آموزش‌ها را درست فراگیرد بیشترین بهره را از علم کنگره برده است حرکت در سفر اول به‌صورت منظم و استفاده از نشریات  و بهره‌گیری از آنها شخص مسافر و همسفر را به سرمنزل مقصود می‌رساند.

ما در مثلث درمان کنگره 60 سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی داریم. جهان‌بینی به‌قدری ارزشمند است که گفته می‌شود اگر کسی ازنظر جسم و روان به درمان برسد، در صورت عدم جهان‌بینی به اعتیاد برگشت خواهد خورد و این نشان از اهمیت جهان‌بینی است. ارزش جهان‌بینی کمتر از تعادل در جسم و روان نیست اما چگونه این جهان‌بینی رشد خواهد کرد؟

دو منبع برای ارتقا جهان‌بینی وجود دارد، یکی حضور در جلسات و دوم مطالعه نشریات. این دو موضوع بسیار کمک‌کننده است  و برای رسیدن به جهان‌بینی مدنظر کنگره، باید این دو موضوع را رعایت کرد.

علم به انسان سرعت می‌دهد و ایمان جهت. ما درراهی که انتخاب کرده‌ایم به این سرعت نیازمندیم که از طریق بهره‌گیری از علم به وجود می‌آید. علم ناب در نشریات کنگره است اما گاهی ما نسبت به این منبع عظیم بی‌انصافی می‌کنیم.

زمانی که من وارد کنگره شدم کوله‌باری از دانسته‌های غلط داشتم یعنی تمام داشته‌های غلط، من را وارد ظلمت و تاریکی کرد و امروز آمده‌ام تا از ظلمت رهایی یابم درنتیجه باید راه درست را انتخاب کنم و راهکارهای درست‌تر را برگزینم.

جناب مهندس دژاکام جمله‌ای زیبا دارند تا زمانی که فرشته نیاید دیو بیرون نخواهد شد " اگر می‌خواهیم به سمت نور و روشنایی حرکت کنیم باید خوراکی برای خود فراهم کنیم. کوله‌بار دانسته‌های اشتباه ما همیشه ما را به سمت مسیر غلط سوق می‌داد و تصمیمات ما همیشه اشتباه بود.

ما در کنگره آموخته‌ایم که عقل فرایزدی دارد و هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کند اما در صورتی فرمان اشتباه خواهد بود که داده‌های غلط به او داده شود. تا امروز ما چنین کاری می‌کردیم و از امروز به بعد باید داده‌های ما درست باشند تا عقل تصمیمات درست بگیرد.

ما همیشه نبرد درون خواهیم داشت و می‌دانیم انسان دارای اختیار بوده و همیشه دوراهی دارد. او باید  انتخاب کند که به سمت فسق و فجور برود یا تقوا و ارزش‌ها.  تصمیمات درست چگونه گرفته خواهند شد؟ به کمک عقل. ما برای تصمیم‌گیری‌های خود باید خوراکی برای عقل تهیه نماییم تا به نتایج درست برسیم.

تمام صحبت‌ها و آموزش‌های راهنما از نشریات می‌باشد و این به ما کمک می‌کند تا در مسیر خود به هر چه نیاز داریم دست پیدا کنیم. شاید در ابتدا افراد با این مسئله مشکل داشته باشند و جزوات را متوجه نشوند اما تکرار نیازمند است. جایی مابین شر و خیر مانده‌ایم و نمی‌دانیم چه انتخابی داشته باشیم که وادی پنجم ما را یاری می‌دهد یا مثلاً در شرایطی دیگر صحبت از قناعت است و جایی توکل و ... وقتی ما مطالب را مطالعه کنیم برداشت‌هایمان نیز متفاوت خواهد بود.

در جهان‌بینی در رابطه با منیت صحبت می‌شود یعنی شخص جایگاه خود را بالاتر ازآنچه هست می‌بیند اما نقطه‌ای مقابل نیز وجود دارد. اگر ما دقت نکنیم دچار چنین حس‌هایی خواهیم شد. حس‌هایی که به ما لطمه وارد می‌کنند. دانسته‌هایی که ما از آموخته‌های نشریات جمع می کینم ما را بسیار یاری خواهند کرد.

آموزش‌هایی که فرد در کنگره 60 می‌بیند برابر است با آموزش‌هایی که فرد در چندین دوره حیات می‌بیند. امیدوارم اهمیت نشریات را متوجه شویم.

متأسفانه گاهی در مقابل نشریات بی‌انصاف هستیم و گاهی سهل‌انگاری می‌کنیم اما درنهایت ما هستیم که آسیب می‌بینیم و ضرر می‌کنیم.

 

 

نویسنده کنگره60: مسافر علی فروغی

 

منبع کنگره60

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .