English Version
English

تفکر

تفکر

قسمت مهمی از دانش و سواد کنگره 60 را وادی‌ها به وجود می‌آورند و اولین وادی به نام تفکر، پایه‌ریزی شده است؛

با تفکر ساختارها آغاز می‌شود و بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌رود.

این به من نشان می‌دهد که برای خلق هر ساختاری باید یک تفکر عمیقی در پس آن داشته باشم. من در زندگی روزمره‌ام هر لحظه در حال فکر کردن هستم و به هر موضوعی و هر مطلبی فکر می‌کنم؛ هجوم نیروهای بازدارنده هر لحظه تمام افکارم را به خودشان اختصاص می‌دهند اما من چطور می‌توانم از موج افکار رها شده و به یک تفکر واقعی برسم، بارها از اساتید شنیده‌ام که باید افكار اضافه ذهنم، يا به تشبيهي (زباله‌ها) را بیرون بریزم. يعني آن‌ها را جارو نکنم و زیر فرش بدهم، بلكه آن‌ها را دور بریزم و نگذارم که این افکار مانع، از یک تفکر سالم و صحیح در من بشوند.

آن‌قدر این موضوع تفکر مهم است که محتويات وادی‌های 1 تا 4 در کنگره 60 به تفکر اختصاص داده شده است، من ابتدا باید خواسته و هدف خود را به‌صورت مشخص برای خودم بیان کنم جناب مهندس در سی دی به دنبال چه هستم! می‌فرمایند:

بعضی وقت‌ها انسان‌ها اصلاً نمی‌دانند که چه می‌خواهند و داشته‌های خود را به حساب نمی‌آورند. پس من باید ابتدا هدفم را مشخص کنم و سپس در جهت رسیدن به آن هدف تفکر کنم و تمام جوانب آن را بسنجم مسلماً در حین تفکر نیروهای القاء و احیاء و تحرک هم به کمکم می‌آیند. واقعاً تفکر تنها راه حل نیست و فقط آغاز یک خلق است ما باید در ادامه در راستای آن هدف حرکت کنیم.

وادی‌های دو و سه راه و روش تفکر را به ما یاد می‌دهد. اینکه چطور افکار منفی را دور بریزم اینکه من بیهوده به جهان هستی نیامده‌ام حتی اگر خود به هیچ فکر کنم من، به هیچ نیستم و به جهت بیهودگی خلق نشده‌ام پس باید بدانم که برای منظوری فراتر از آنچه می‌بینم به هستی آمده‌ام و به خودم و آنچه که انجام می‌دهم ارج بنهم و با تمام توانم در جهت رسیدن به خواسته‌ام تلاش کنم و در ادامه می‌گوید، هیچ موجودی به اندازه خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند. قسمتی از تفکر من باید در جهت داشتن یک زندگی سالم، همراه با صلح، آرامش و آسایش و سلامتی باشد، اگر من افکار منفی را به ذهن خود راه ندهم، می‌توانم همیشه شاد و سرزنده در جهت تحقق اهدافم قدم بردارم. وادی‌ها به صورت حلقه وار به هم متصل‌اند و در پس وادی تفکر وادی عشق و محبت قرار دارد اگر من نسبت به جهان هستی، خودم و اطرافیان محبت واقعی داشته باشم مسلماً افکارم مثبت و زیبا خواهند بود و در این صورت است که می‌توانم از همه حاشیه‌ها رها شوم و در صراط مستقیم قرار بگیرم.

با احترام: همسفر عاطفه

لژیون سرکار خانم مرضیه یحیایی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .