English Version
English

کارگاه آموزشی روز چهار شنبه مورخ 93/6/26

کارگاه آموزشی روز چهار شنبه مورخ 93/6/26

چهاردهمین جلسه از دوره پنجاهم سری کارگاه‌های آموزشی جهان‌بینی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران سفر دوم با دستور جلسه «صورت‌مسئله اعتیاد» با استادی و نگهبانی آقای مهندس دژاکام و دبیری آقای میثم جمالی روز چهارشنبه مورخ 1393,6,26 رأس ساعت 15,45 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

در کنگره 60 همه‌چیز باید درحرکت و جریان باشد. در کنگره 60 برای اجرای امور و جایگاه‌های مختلف ما نیاز به افراد تازه‌نفس داریم؛ مثلاً در بعضی شعب دیده‌شده به‌محض اینکه ایجنت عوض‌شده و فرد جدیدی آمده، پول زیادی جمع شده برای خرید یا اجاره‌ی محل شعبه. مثلاً در شعبه‌ای که مرزبانان عوض می‌شوند تغییرات فراوانی شکل می‌گیرد و همه‌چیز نو می‌شود؛ دیوارها رنگ می‌شود و لوازم‌های موردنیاز بهتر و جدیدتری خریداری می‌شود و کلاً تحولات زیادی صورت می‌گیرد.

تغییرات مثبت همواره با شادابی همراه است.وقتی یک مسافر به‌جایگاه کمک راهنمایی می‌رسد در سال اول تشکیل لژیون،7 الی 8 رهایی می‌دهد.عوض شدن ایجنت ها دلیل بر کم‌کاری آن‌ها نیست بلکه برای این است که همه بتوانند خدمت کنند و این تغییر و تحولات برای استراحت آن‌ها و جابجایی ایجنت های شعب می‌باشد.ما با چراغ روشن در حال جستجو هستیم برای اینکه افرادی خوب که خدمت می‌کنند را شناسایی کنیم و امکان ندارد ایجنتی که خوب کارکرده است را از دست بدهیم.

الانه مرزبانان به‌راحتی تعویض می‌شوند و هیچ مشکلی نداریم و ما در کنگره 60 اوایل مشکل داشتیم ولی امروزه این‌گونه جابجایی‌ها عادی شده و هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.انتخاب ایجنت به عهده نگهبان کنگره 60 است. عزل و نصب و ابقاء ایجنت ها بر عهده نگهبان کنگره 60 است. حق انتساب دارد و یا می‌تواند دستور برگزاری انتخابات را صادر نماید.سیستم انتخابات هم گروه‌گروه یا الکترال می‌باشد و در کرج اجرا شد و آقای فرهاد حاجیان پور به‌عنوان ایجنت شعبه کرج انتخاب شدند و ایشان به مدت یک ماه در خدمت آقای کیوان فر کارآموزی می‌کنند و آموزش می‌گیرند.آقای کیوان فر خدمات خیلی زیادی را انجام داده‌اند و کنگره 60 ایشان را خیلی دوست دارد. به ایشان خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم.

سخنان استاد در مورد دستور جلسه صورت‌مسئله اعتیاد:

ما هر کاری که بخواهیم انجام دهیم باید اول صورت‌مسئله ان را داشته باشیم البته صورت‌مسئله روشن و درست.متأسفانه صورت‌مسئله اعتیاد در سطح جهانی کاملاً و 100% غلط بوده و هیچ‌کسی نتوانست این صورت‌مسئله را درست و صحیح، مشخص نماید.

که اگر معتاد بیمار است، در کدام قسمت بیماری و نقص وجود دارد؟

آیا مریض هست و یا نیست؟

و چگونه می‌توان این نقص و بیماری را حل نمود؟

بله مسلماً اعتیاد یک بیماری است. چون ازنظر فیزیولوژی تمام سیستم‌های عصبی و ناقل‌های عصبی مغز از تعادل خارج می‌شود. روان و جسم انسان نیز از تعادل خارج می‌شود.قطعاً اعتیاد یک بیماری جسمی و روانی است و این موضوع که خود فرد مسبب ایجاد این بیماری است در اصل بیماری بودن اعتیاد خلالی ایجاد نمی‌کند.شاید بتوان گفت که اعتیاد جرم است ولی نمی‌توان گفت که اعتیاد بیماری نیست، حال چه آگاهانه اتفاق بی افتد و چه ناآگاهانه.تحقیقاتی انجام دادم و در سال 1378 مقاله صورت‌مسئله اعتیاد را به کنگره پزشکی زاهدان ارائه دادم.صورت‌مسئله اعتیاد این است که اعتیاد در 3 قسمت مشکل به وجودمی آورد جسم، روان و جهان‌بینی و اعتیاد از ازدواج انسان و مواد مخدر به وجودمی آید.

این سه قسمت باید ترمیم شوند و به تعادل برسند و باید پرسید که چگونه باید این ترمیم و به تعادل رسیدن صورت بگیرد. چه زمانی لازم است و چه دارویی؟!

در صورت‌مسئله اعتیاد گفتم که اعتیاد نه مسمومیت است و نه وابستگی؛ بلکه جایگزینی است.تمامی حالات روحی و روانی ما بسته به یکسری مواد بیوشیمی بدنمان می‌باشد؛ یعنی با یکسری از مواد مخدر طبیعی که در بدنمان تولید می‌شود. انسان برای اینکه بخوابد باید بی‌هوش شود و برای این بی‌هوشی باید سه ماده وارد خون شود، استیل کولین، سرتونین و آدرنالین.و اگر این مواد به‌موقع و به میزان معین تولید نشود، شخص بی‌خواب نمی‌رود. مثلاً شما عادت دارید ساعت 11 شب بخوابید و در این ساعت ان سه مواد ترشح می‌شود و اگر نخوابید و بیدار بمانید دیگر این مواد در ساعات بعدی ترشح نمی‌شود و شما نمی‌توانید به‌راحتی بخوابید.

اگر سروتونین پائین بیاید فرد دچار افسردگی می‌شود. اگر دوپامین بالا برود شخص دچار اسکیزوفرنی می‌شود. شخصی که شیشه مصرف می‌کند و دوپامینش بالا می‌رود و دیوانه می‌شود و دوپامین پائین بیاید شخص دچار پارکینسون می‌شود. تمام حالات روانی، افسردگی، شجاعت، زناشویی، همه و همه حالات تحت یکسری مواد بیوشیمی درونی بدن است که در مغز تولید می‌شود با عنوان ناقل‌های عصبی.

مواد مخدر، الکل و قرص‌های روان‌گردان، حشیش، گراس، شیشه و کوکائین این‌ها موادی هستند که از سد خونی مغز انسان عبور می‌کنند در تولید این‌گونه مواد بیوشیمی مغز اختلال ایجاد می‌کنند.یواش‌یواش اختیار شخص از مواد داخلی بدنش خارج می‌شود و وابسته می‌شود به مواد مخدر بیرونی؛ یعنی اگر شخص تریاکی، تریاک مصرف کند می‌خوابد و اگر مصرف نکند نمی‌خوابد و بدنش دیگر مواد بیوشیمی داخلی تولید نمی‌کند.

پس تمام حالات روحی و روانی فرد بسته به مواد خارجی و بیرونی می‌شود. اعتیاد جایگزینی مواد مخدر بیرونی است به‌جای مواد مخدر داخلی و این صورت‌مسئله اعتیاد است.

این جایگزینی در قسمت جسم است و در قسمت روانی هم همین‌طور است. در قسمت تفکر و اندیشه در اثر استفاده مکرر از مواد مخدر بیرونی، جهانی مملو از ترس، اضطراب و حقارت پیرامون انسان را فرامی‌گیرد.

پس اعتیاد از تعادل خارج شدن سیستم‌های عصبی بدن است.حال اگر بخواهیم شخص مصرف‌کننده‌ای را درمان کنیم ، باید این سیستم‌های عصبی را درست کنیم.

این مسئله با کمپ رفتن فرد، درست نمی‌شود. کمپ فقط یک قرنطینه است. یا مصرف قرص در مدت یک ماه درست نمی‌شود. بازسازی این سیستم حدود یک سال یا 11 ماه طول می‌کشد و با یک پروسه‌ی خاص و یک روش بسیار مناسب. همان‌طور که ذره‌ذره مواد مخدر را وارد بدن نمودیم و این سیستم از تعادل خارج‌شده است، باید عملیات معکوس صورت گیرد و یواش‌یواش یک مواد دیگری را جایگزین نماییم و عقب‌نشینی کنیم تا به حالت اولیه و تعادل خودش بازگردد.

 با این ترفند و روش شدن صورت‌مسئله اعتیاد از سال 1378، ما شروع کردیم به درمان و تاکنون به این روند ادامه داده‌ایم.برای درست کردن این سیستم بهترین دارو همان شربت تریاک می‌باشد به این دلیل که تریاک 25 الی 50 الکالویید دارد و این دارو بهترین ماده است برای بازسازی سیستم عصبی.

بشر از تریاک سوء استفاده کرده است و این داروی مناسب را بدنام نمود.

با احترام : سید مهدی محمدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .