English Version
English

یاد ایام؛ گزارش مسابقات سال گذشته جام مسافر

یاد ایام؛ گزارش مسابقات سال گذشته جام مسافر

"به نام خدا"

 روز سه شنبه 28 آبانماه سال گذشته؛ اولین دوره مسابقات جام مسافر (The Traveler Cup) به میزبانی جمعیت احیای انسانی کنگره 60 در محل زمین چمن دانشگاه شهید بهشتی تهران و با حضور پر رنگ مسافران و هم‌سفران (آقایان) کنگره 60، دانشجویان و علاقمندان به ورزش فوتبال با شعار" اعتیاد دوست خائن ورزشکار است!" برگزار شد.

در این رخداد کم سابقه، تیم های فوتبال:

تیم ستارگان سینما و موسیقی؛ با حضور نیما نکیسا در درون دروازه، فرهاد جم، عارف لرستانی، پویا امینی، پژمان بازغی و ... به مربیگری محمدرضا مهرانپور بازیکن اسبق تیم ملی.

 

 

تیم رسانه ورزش؛ به کاپیتانی عادل فردوسی پور و حضور امین پارسایی، مهدی نفر و ... به مربیگری آقای محمود کلهر بازیکن اسبق تیم ملی.

تیم سفرا و دیپلمات‌های مقیم ایران؛ به کاپیتانی آقای گری لوییس (Gary Lewis) نماینده برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ایران و حضور افتخاری ملی‌پوشان سابق تیم ملی فوتبال ایران آقایان حمید استیلی (سرمربی - بازیکن)، اصغر مدیر روستا، حمید گروسی، اشکان نامداری و ...   

کنگره 60؛ با حضور بازیکنانی از بین مسافران و هم‌سفران کنگره، به سرمربیگری آقای صادق ورمزیار.

 

بر اساس قرعه‌کشی انجام‌شده ابتدا در ساعت 12:30، دو تیم رسانه ورزش و ستارگان سینما و موسیقی به دیدار هم رفتند که پس از 90 دقیقه و با گل‌های مرتضی احمدی و مهدی نفر برای تیم رسانه ورزش و امیر شاملو و محمدرضا دهقان پور برای تیم ستارگان به تساوی دو - دو دست یافتند و بازی به وقت اضافه و پنالتی کشیده شد که با درخشش نیما نکیسا در درون دروازه تیم ستارگان بازی با نتیجه 3-0 به نفع تیم ستارگان سینما و موسیقی پایان یافت.

آقای گری لوئیس و چند نفر از سفرای خارجی در حین این بازی وارد ورزشگاه شده و مورد استقبال نماینده میزبان این مسابقات (کنگره 60) آقایان علی جلالی و دکتر حاج رسولی قرار گرفتند.

 

از نمایندگی‌های کنگره 60 در تهران، حضور پر شور مسافران و هم‌سفران برای حمایت از پیام رهایی کنگره 60 بسیار به چشم می‌آمد که با تشویق همه تیم های حاضر شعار "یا می‌بریم و یا می‌آموزیم، باختی در کار نیست" را ثبت کردند.

از نکات قابل‌توجه این بازی حضور چهره‌های مشهور دنیای رسانه، سینما و موسیقی در درون و بیرون زمین مسابقه بود که همین امر به جذابیت‌های این بازی اضافه کرده بود و تماشاچیان حواشی جالبی را نیز تجربه کردند. این بازی پر برخورد و جذاب پس از فراز و نشیب‌های داخل زمین چمن به نفع ستارگان تمام شد و این تیم راهی مرحلۀ نهایی مسابقات شد.

در اواسط نیمه دوم این بازی و با حضور بیش از 1000 نفر از علاقه‌مندان تیم کنگره 60، جناب آقای مهندس دژاکام (بنیان‌گذار کنگره 60) وارد محوطه ورزشگاه شدند که با تشویق بسیار زیادی از طرف تماشاگران حاضر در ورزشگاه مواجه شدند. این اتفاق برای دقایقی باعث بهت و تعجب بازیکنان و کادر فنی دو تیم رسانه ورزش و ستارگان شد.

 

در دومین بازی، تیم کنگره 60 به مصاف تیم سفرا و دیپلمات‌ها رفت که این بازی ساعت 15:00 آغاز شد و پس از 90 دقیقه تلاش تیم کنگره 60 توانست با هت تریک سلیمان میرزائی تیم مقابل را شکست دهد و راهی مرحلۀ نهایی این مسابقات شود.

از نکات قابل‌توجه این بازی آمادگی جسمانی بسیار بالای تیم کنگره 60 و نظم و انضباط این تیم بود که کاملاً جلب توجه می‌کرد و بدون هیچ حاشیه‌ای موفق به این برد شیرین شدند.

گری لوئیس، نماینده سازمان ملل در ایران قبل از بازی به خبرنگار کنگره 60 گفت: از اینکه افرادی را که روزی مصرف‌کننده مواد بودند و امروز در ورزش، فعالیت حرفه‌ای دارند را در مقابل خود می‌بینم، قلبم بسیار خوشحال می‌شود.

قبل از شروع این بازی محمدحسن انصاری فر (مدیر فنی تیم سفیران) از اینکه حضور در چنین جمعی را تجربه می‌کند ابراز خوشحالی کرد.

 

 

حمید استیلی ملی‌پوش سابق و پیشکسوت تیم پرسپولیس تهران که سرمربی گری تیم سفرا را نیز بر عهده داشت قبل از شروع بازی ابراز امیدواری کرد " تمام افراد در بند مواد مخدر پیام این بازی‌ها را بگیرند"

 

جمعیت پر شور و شوق، چهره‌های سینما و تلویزیون، هنرمندان موسیقی، اصحاب رسانه و خبرنگاران؛ همه و همه در راستای شعار " بیایید این آتش ویرانگر را مهار کنیم" تلاش کردند هر یک در رساندن این پیام به جامعه سهمی داشته باشند.

عارف لرستانی که در میانه‌های بازی تیم ستارگان و رسانه از زمین بازی خارج شده بود، پس از دقایقی در مصاحبه با خبرنگار ما و با اشاره به تجربه‌های قبلی که بازی در مقابل تیم کنگره 60 داشته گفت: مبارزه با اعتیاد مواد مخدر هدفی است که من هم به نوبه خود در پی آن هستم چون متأسفانه بسیاری را در بند این مشکل می‌شناسم و امیدوارم رهایی به دست آورند.

بازیگر محبوب فیلم‌های طنز سینما و تلویزیون ایران افزود: امیدوارم در مسابقه مرحلۀ نهایی در مقابل تیم کنگره 60 بازی خوبی را ببینیم. البته این پیش‌بینی آقای لرستانی درست از آب درآمد و با برد تیم کنگره 60 مقابل تیم سفرا، دیدار این دو تیم روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

در حاشیه این مسابقات دوربین‌های تلویزیونی حضور پررنگی برای پوشش خبری این رویداد ورزشی – اجتماعی داشتند. گروه مستندی از شبکه دو سیما برای تهیه برنامه‌ای اجتماعی با موضوع پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد با جمعی از ستارگان سینما و موسیقی و ورزش و همچنین جناب آقای مهندس دژاکام مصاحبه کرده و از حواشی و اهداف این مسابقات گزارش تهیه کردند.

 

در ادامه این مسابقات و در روز پنجشنبه 30/08/1392 دیدار رده‌بندی مسابقات جام مسافر (The traveler Cup) در ساعت 12:30 بین تیم های رسانه ورزش و سفیران و پس از آن در ساعت 15:00 دیدار مرحلۀ نهایی این مسابقات بین تیم کنگره 60 و ستارگان سینما و موسیقی برگزار شد.

 

 

 

کنگره 60  

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .