English Version
English

از مواد مخدر فرار نمی کنند !

از مواد مخدر فرار نمی کنند !

سیستم ایکس

شاید این سؤال برای بسیاری از ما همسفران به وجود آمده باشد که یک مصرف‌کننده چرا با وجود این همه مشکلات و گرفتاری و توهین و تحقیری که برایش ایجاد می‌شود باز حاضر به رها کردن مواد مخدر نیست و به قولی مصرف مواد را با تمام داشته‌هایش معاوضه می‌کند. در اینجا این سؤال پیش می‌آید که آیا مصرف‌کننده مواد نمی‌فهمد چه بلایی بر سر خود می‌آورد و یا به عبارتی بهتر آیا به میزان تخریبی که بر جسم و روان و شخصیت و اموال و خانواده‌ی خود ایجاد کرده واقف نیست؟
جواب این است : بله واقف است و بارها پیش می‌آید که در درون خود از این اتفاقات و شرایط متأسف می‌شود و حتی گاهی از خود منزجر می‌گردد.
پس چرا با این وجود حاضر به رها کردن مواد نیست؟
جواب این سؤال ارتباط مستقیم با مقوله سیستم ایکس دارد. سیستم ایکس سیستمی در بدن انسان می‌باشد که کنترل‌کننده مقدار ترشحات موادی بنام مواد شبه افیونی می‌باشد از جمله پاپاورین، دینورفین، اندروفین، دوپامین، انکفالین و غیره که این مواد همان طور که از اسمشان مشخص می‌باشد ساختاری مشابه مواد افیونی دارند با این تفاوت که توسط بدن تولید می‌شود و کاملاً برای ما ضروری است و بسیار خالص تر و قوی تر از مواد افیونی خارجی می‌باشد. به عنوان مثال دینورفین 200 برابر مورفین خالص اثرگذار است.
حال شخص مصرف‌کننده با مصرف مواد بیرونی تولید این مواد شبه افیونی درونی و یا در اصل سیستم ایکس خود را از کار انداخته، پس به خاطر نیاز به این مواد شبه افیونی است که نمی‌تواند از مصرف دست بکشد. (این علت اصلی برگشت افرادی است که دست به ترک‌های مختلف می‌زنند(ولی روشی که ما معتقد به آن هستیم که درمان قطعی مصرف مواد است روش DST می‌باشد که با کاهش تدریجی مصرف مواد باعث بکار افتادن تدریجی سیستم ایکس و تولید مواد شبه افیونی می‌شود تا اینکه در پایان سفر DST، این سیستم کاملاً باز سازی شده و به علت ترشح منظم و درست این مواد در بدن، اشخاص درمان شده دیگر نیازی به مصرف مواد ندارند و به همین دلیل از مواد مخدر فرار نمی کنند و با دیدن این مواد در پس از درمان دچار تغییر و دگرگونی حال نمی شوند.
بازسازی درست سیستم ایکس با مثلث درمان صورت می گیرد که این مثلث کاملاً بین مسافر و همسفر مشترک است. یعنی اینکه معیوب کار کردن سیستم ایکس صرفاً برای مسافر نیست بلکه می‌تواند برای هر انسانی اتفاق بی افتد که اثرات آن خشم، بدخوابی، استرس، بی‌حالی، ترس، نامیدی، گوشه‌گیری و بسیاری از دردها و بیماری‌ها است.
مثلث درمان با درمان سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی تکمیل می‌شود؛ که درمان جسم در مسافر شامل درمان مصرف مواد به روش تدریجی، ورزش، رژیم غذایی مناسب، خواب منظم و خودداری از هر عملی که باعث تخریب جسم می‌گردد. درمان جسم همسفر با مسافر مشابه بوده تنها با این تفاوت که همسفر درمان مصرف مواد را ندارد زیرا مصرف‌کننده نبوده است.
روان با جسم مانند سوارکار با سوار می‌باشد که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند که درمان روان از اشتراک درمان جسم و ارتقاء جهان‌بینی صورت می گیرد.
اما جالب اینجا است که شاید خیلی از افراد ندانند که انجام اعمال سالم و افکار مثبت و خدمت بلاعوض به دیگران و حرکت در صراط مستقیم و دوری از ضد ارزشها باعث بهبود سیستم ایکس شده و مواد شبه افیونی را منظم تر و بیشتر تولید می‌کند و همین عامل باعث می‌شود که ما با انجام عمل سالم دچار یک سرخوشی (نئشگی) بسیار می شویم که بسیار هم خوب و مطلوب است و این هدیه خداوند به انسان در قبال کار نیک اوست. یاد گرفتن این اعمال در یادگیری جهان‌بینی که ضلع دیگر مثلث درمان است نهفته می‌باشد.
در رابطه با سیستم ایکس بسیار می‌توان سخن گفت و بسیار هم آموخت...
به امید به تعادل رسیدن مثلث درمان برای انسان‌هایی که خواهان حال خوش هستند.
با احترام – همسفر علی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .