English Version
English

تریاک در صدر!

تریاک در صدر!

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: بیشترین حجم کشفیات مواد مخدر در کشور مربوط به تریاک است.

به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا جزینیˈ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران سیستان و بلوچستان با بیان این که 70 درصد کشفیات مواد مخدر در مرزها انجام می شود، افزود: دولت در زمینه انسداد مرزها اقدامات خوبی انجام داده است.

وی احداث جاده، ایجاد دیوار بتنی، نصب سیم خاردار، افزایش پایگاه و پاسگاه های مرزی و امکانات الکترونیکی را از اقدامات صورت گرفته برای انسداد مرزها عنوان کرد و گفت: این اقدامات در کاهش قاچاق موادمخدر بسیار موثر بوده است.

جزینی ادامه داد: البته هنوز کمبودهایی در مرزها وجود دارد که برای برطرف شدن آن نیازمند اعتبارات بیشتر هستیم تا این مشکل به سرعت برطرف شود.

وی هدف از سفر به سیستان و بلوچستان را بررسی مشکلات و معضلات در حوزه موادمخدر و معارفه دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان دانست و اظهار داشت: مقابله با مصرف موادمخدر یکی از اولویت های این ستاد در سیستان و بلوچستان است که در این راستا نخستین مرکز اقامتی زنان کشور با ظرفیت 70 تا 100 نفر در زاهدان راه اندازی شد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: راهبرد متوازن در زمینه های پیشگیری، درمان، صیانت و مقابله هدف اصلی این ستاد است که در این راستا افزایش مشارکت های مردمی در دستور کار قرار دارد.

جزینی از تصویب 300 میلیارد ریال برای بیمه معتادان خبر داد و تصریح کرد: میانگین سنی مصرف مواد مخدر کشور بین 15 تا 64 سال است.

وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان در زمینه مصرف مواد مخدر رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع خبر: ايرنا 93.5.29

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .