English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی با استادی دیده بان محترم آقای احمد حکیمی

کارگاه آموزشی خصوصی با استادی دیده بان محترم آقای احمد حکیمی

جلسه ششم از سومین دوره کارگاه‌های آموزش خصوصی مسافران كنگره 60 اصفهان شعبه شیخ بهایی با استادی آقای احمد حکیمی   و نگهبانی مسافر علیرضا    و دبيري مسافر مهدی با دستور جلسه وادی سیزدهم و تأثیر آن روی من در روز پنجشنبه 23 مردادماه 1393 راْس ساعت 17 آغاز به كار نمود.

 

 

ابتدا استاد از اینکه بعد از مدتی در این شعبه حضور پیدا کردند اظهار خوشحالی کردند و به علت کثرت کار در مرکز در ماه مبارک رمضان , در هیچ شعبه‌ای حضور نداشتند , ولی دورادور و با هماهنگی مرزبانان و کمک راهنمایان شعبه شیخ بهائی , مسائل شعبه را اطلاع داشته‌اند و باهم مدیریت می‌کرده‌اند . ایشان اظهار نمودند سیستم کنگره 60 طوری برنامه‌ریزی‌شده که به کمک خود افراد اداره می‌شود چون تمام کسانی که در کنگره هستند , چنان پتانسیلی در جمعشان وجود دارد که در هیچ جمعیتی و در هیچ جمعی نمی‌باشد و این را باقدرت تمام و ایمان کامل بیان کردند . چرا که در کمترین جایی می‌بینیم که در ماه مبارک رمضان افطاری داده شود , اما در تمام شعبات کنگره 60 افطاری ( در بعضی شعبات دو جلسه در هفته و در بعضی سه جلسه در هفته و در شعبه آکادمی هر روز به جز جمعه ها ) داده  می‌شود . و این نشان‌دهنده پتانسیل و نیرو و توانایی است که در این شعبات وجود دارد . حوزه اعتیاد همان طوری که در آن خیلی تخریب وجود دارد خیلی هم توانایی دارد و نشان‌دهنده این توانایی , کاری است که در ماه رمضان انجام می‌گیرد .

در بعضی از شهرستان‌ها به کمک خود اعضا شعبه دیگری تأسیس می‌شود چون در تمام کشور قرار بر این شده که هر شهرستانی اگر خواست شعبه‌ای تأسیس کند , آن شعبه توسط خود اعضا تأسیس شود . مرکز یا آکادمی به عنوان پشتیبان ما می‌باشد . اگر بدون هیچ زحمتی به امید مرکز بخواهیم به خواسته‌هایمان برسیم و سیستمی را راه‌اندازی کنیم در واقع می‌شود , خرجی که از کیسه مهمان بود .

 

اما در کنگره کسی نفعی نمی‌برد , وقتی تصمیمی گرفته شد و در کنگره تصویب شد و به سمع و نظر همه عزیزان رسید , دیدیم که کار خیلی زیبا جلو میرود . در خیلی از شهرستان‌ها که از پتانسیلی برخوردار بودند و خودشان خبر نداشتند , به آن رسیدند و دیدند که می‌توانند شعبات دیگری را تأسیس کنند و قطعاً در ماه آینده دو شعبه دیگر در شهر اصفهان افتتاح خواهد شد که این از پتانسیل مرکز نمی‌باشد , و این عمل از پتانسیلی است که در شعبه اصفهان و در بین اعضا وجود دارد .

 

 خیلی از انسان‌ها در عمل باید نشان دهند که در چه جایگاهی و در چه وضعیتی قرار دارند . پیرامون ضرب‌المثل معروف ,

 

تو نیکی میکن و در دجله انداز         که ایزد در بیابانت دهد باز

 

یعنی یک سیکل را مطرح می‌کند که عین وادی سیزدهم می‌باشد پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است . یعنی موضوع و یا خواسته‌ای از جایی شروع و در جایی تمام می‌شود اما با تمام شدن , خط دیگری آغاز می‌شود و این موضوع خود یک سیکل می‌باشد , یک جایی آغاز و یک جایی پایانی دارد . اگر توجه کنیم چرا نیکی یا چیزی را که می‌خواهی از خودت جدا کنی در کوه یا بیابان یا یک جای صعب‌العبور بیان نکرده است و در دجله و رود مطرح کرده است ! دو جور نیکی و یا دو جور از خودت جدا کردن و انداختن داریم : یکی انداختنی داریم که از بعد از آن خبری نداریم و به آن توجهی نمی‌کنیم , که آدم‌های کمی هستند که به بعد از آن توجهی ندارند ولی آدم‌های زیادی هستند که با خداوند معامله می‌کنند و میگویند , می‌دهم که فلان چیز را به من برگردانی .

 

باید توجه داشته باشیم که نگاه‌ها و نکات بسیار ظریفی در بعضی از انسان‌ها وجود دارد . ما هم در کنگره همین سیستم را داریم که هر روز گسترده‌تر می‌شود که بعضی اوقات از این گستردگی جلوگیری می‌شود . همین الآن در اصفهان و شهرهای دیگر افرادی هستند که زمین در اختیار کنگره قرار داده‌اند و خواهان این هستند که در آنجا شعبه‌ای تأسیس شود اما هنوز وقتش نرسیده است چرا ؟ به قول معروف اگر می‌خواهی بذری را بکاری باید بسترش آماده باشد . به عنوان مثال اگر بخواهیم کتابی را به شخصی بدهیم , اگر این کتاب را مجانی بدهیم , او دو جور به آن کتاب نگاه می‌کند , یک جور برایش ارزش ندارد چون برای به دست آوردنش زحمتی نکشیده و یک جور با آگاهی نگاه می‌کند و می‌گوید برای رسیدن این کتاب به من یک مسیری طی شده است و من ارزش طی کردن این مسیر را با آنکه ندانم باید بدانم و برای آن ارزش قائل شوم .

 

بنده هفت سال است که مسئولیت اصفهان را به عهده‌دارم و دیدم که اصفهان به این پتانسیل و توانایی رسیده است که مسئولین از خود اعضای شعبه اصفهان باشند و این برای من بسیار خوشایند است . قبل از این که در استان اصفهان هسته اولیه شکل‌گیری کنگره 60 کاشته شود در استان مرکزی کنگره 60 دایر بود . در حال حاضر استان مرکزی هنوز جای استیجاری دارد و کل اعضایی که شرکت می‌کنند حدود 100 الی 120 نفر هستند و ot  آن‌ها نیز یک سال قطع شده بود و از هفته آینده مجدداً راه‌اندازی می‌شود , در صورتی که باید تا به حال 6 یا 7 نمایندگی داشته باشند ولی متأسفانه هنوز هیچ شعبه دیگری ندارند و به قول قدیمی‌ها هنوز در خم یک کوچه‌اند و در واقع این ضعف در اندیشه بعضی آدم‌هاست .

 

ولی اصفهانی‌ها نشان دادند که جنم خیلی کارها را دارند و همین طور که آخر تخریب هستند می‌توانند آخر سازندگی هم باشند . این شعبه تازه تأسیس است و اعضایش هنوز شناخت کافی و عمیقی نسبت به کنگره و عملکردش ندارند و ما هم خیلی مطرح نمی‌کنیم چون طی زمان خودتان متوجه خواهید شد که خداوند چه نعمتی را در اختیار تک‌تک ما قرار داده تا راه خروج از تاریکی اعتیاد که تمام جهان هیچ ایمانی به درمان اعتیاد ندارند ولی ما دیدیم که در این شهر و در این کشور انسان‌های زیادی به درمان قطعی اعتیاد با خطرناک‌ترین مصرف‌ها رسیدند .

 

خداوند توفیق خدمت و توفیق استفاده از نعمت‌هایش را به هر جایی و هر انسانی نمی‌دهد و این را خود خداوند گفته است و این مسئله بدون در نظر گرفتن هیچ قوم و مذهبی مطرح می‌کنم که خداوند هم در کتابش عنوان کرده است که نعمت را به هر شهر و به هر مکانی و به هر انسانی نمی‌دهم , پس اگر به این موضوع ایمان داریم , باید با آگاهی به آن نگاه کنیم .

 

الله نورالسماوات والارض , او دانش خود را به عنوان نور مطرح کرده است . انسان‌هایی که می‌خواهند از ظلمت به طرف نور حرکت کنند باید توانایی جذب این نور را داشته باشند و باید ظرفیتی ایجاد کنند که این نور چشم‌هایشان را کور نکند , به جای این که ببینند نابینا شوند. باید ظرفیتی ایجاد کنند تا این نور را احساس کنند . ایجاد ظرفیت به خدمت کردن به خود و اطرافیان و دیگران است , نه اینکه من تمکن مالی دارم . باید نگاه کنم ببینم چه اندازه‌ای می‌خورم چه جایی می‌خوابم وسیله نقل و انتقالم چیست ؟ پول و مادیات کار دیگری برایمان انجام نمی‌دهد , اگر من روی یک تخته و یا روی یک فرش طلا بخوابم , خواب من در گرو تخته و یا فرش طلا نیست , خواب من در گرو آرامش و اندیشه و تفکر و جایگاه اعتقادات و آگاهی من می‌باشد . خیلی از انسان‌ها هستند که در چه قصرهایی و با چه وضع مالی‌هایی , در قصر خود کارتن خواب هستند , پس تعیین‌کننده حال من پول نیست . پول یک ابزار بسیار مهم است , ابزار بسیار تعیین‌کننده است ولی کامل نیست . در کلام‌الله هم هست که خداوند می‌فرمایند , انفاق کنید , خداوند نعمتی را در اختیار ما قرار داده که از تمکن مالی خوبی برخورداریم ولی چرا در جای خودش انفاق نمی‌کنیم .

 

بچه‌های این شعبه از ابتدای ماه رمضان مبلغ 15250000 تومان خرج کرده‌اند و این مبلغ باید برای کمک به زمین کنگره باشد که با افطاری 2800000تومان داده‌اند و باید بیش از این‌ها کمک کنند . این را من اشکال نمی‌بینم و از نظر من کاملاً قابل‌قبول است , چون این شعبه تازه تأسیس است و بسیاری از افراد تازه‌وارد می‌باشند و هنوز ایمان کامل به این سیستم پیدا نکرده‌اند و لازم به ذکر است که همین مبلغ ذکرشده از پتانسیل این شعبه است که بیشتر از این پتانسیل‌ها را دارا می‌باشد و سعی کنیم که بقیه افراد هم از این نعمت استفاده کنند .

 

یکی از دستور جلسات بسیار مهمی که در دستور جلسات وجود دارد دستور جلسه هفته قبل است ( عدالت , آیا همه افراد در کنگره باهم برابرند ؟ )  . اگر فرض کنیم همه ما که اینجا نشسته‌ایم از یک مقدار حساب مالی مساوی برخوردار باشیم و دارایی‌هایمان یکی باشد , از نظر قدرت خرید یکی باشیم , از نظر کارکرد فیزیک بدن یکی باشیم , چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ اگر لباس یا کفش‌هایمان پاره شود , اگر نیاز پیدا کنیم , چه کسی است که نیازمان را برطرف کند ؟ می‌بینیم که تعادل هستی برهم می‌خورد و اصلاً امکان‌پذیر نیست . عدالت هم در یک جایی و برای یک کار خاصی کاملاً باید وجود داشته باشد . اما در همه جا نباید اتفاق بیفتد و نمی‌افتد . به عنوان مثال در یک مسابقه دو اگر همه باهم به خط پایان برسند , آیا امکان‌پذیر است ؟ یک نفر برود دنبال عشق و حال , یک نفر برود تمرین کند , آیا هر دو از خط پایان همزمان می‌گذرند ؟ اصولاً آیا امکان‌پذیر است ؟

خداوند هم همین کار را برای انسان کرده است . خداوند هم در قرآن می‌فرمایند , انسان چیزی نیست مگر آنچه خودش سعی و تلاش می‌کند .

 ما یک کاشتن در صور آشکار داریم و یک کاشتن در صور پنهان . انسان‌ها تولیدمثل می‌کنند , مربوط به صور آشکار است . انفاق می‌کنند , مربوط به صور پنهان است . باید به یک اندازه به ایمان رسیده باشد که از درونش و از حساب بانکی‌اش بگیرد و به دجله بریزد . اما مطمئن باشد اگر هم با خداوند معامله می‌کند که این را می‌دهم که به من برگردد , باز هم او بخشنده و مهربان است , باز هم می‌بخشد , اگر زیادتر ندهد همان اندازه می‌دهد ولی به جهت فراموشی که در انسان است , یک جایی که گرفتار می‌شود , می‌گوید خدایا , و خدا گره مشکلش را باز می‌کند و به او برمیگرداند , به خاطر آن انداختن و آن انفاقی هست که قبلاً کرده بودیم .

همه ما باید بفهمیم که کجای کار ما اشکال داشته که روی این صندلی‌ها نشسته‌ایم و آن اشکال را حل کنیم و درستش کنیم . اگر درستش نکنیم , آن اشکال باقی خواهد ماند .پایان هر مشکل آغاز مشکل دیگری است و این همان وادی سیزدهم است که همه مشکلات را انسان با دستان خودش برای خودش فراهم می‌کند و باید با سعی و تلاش مشکلات را به تدریج کم کند و آن موقع , رنگ و حس آرامش را حس می‌کنیم و مشکل جدیدی ایجاد نمی‌کنیم .

در پایان استاد گزارشی از خرید اقلام افطاری ماه مبارک رمضان در شعبه شیخ بهائی ارائه کردند و سپس دو پیام دادند .

جناب آقای شوشتری به مدت سه ماه به عنوان ایجنت شعبه شیخ بهائی منصوب شدند و بعد از سه ماه به مدت 12 ماه  ایجنت شعبه شیخ بهائی خواهند بود .چاپ بنر حاوی پارک کردن هرگونه وسیله نقلیه از کوچه شعبه به طرف محله ممنوع می‌باشد , اعم از مرزبان , ایجنت و کمک راهنما و سفر اول و سفر دوم . در صورت مشاهده , در هر جایگاهی از کنگره که هست , عذرش را می‌خواهیم و از کنگره اخراج می‌شود

 

در ادامه جلسه تعدادی از مسافران حاضر در جلسه در مورد وادی سیزدهم و تأثیر آن روی من  نظرات و دانسته‌های خود را به مشارکت گذاشتند و در خاتمه جلسه با دعاي كنگره 60 به كار خود پايان داد.

 

با تشکر از مسافر مهدی به خاطر تهیه گزارش

و تشکر از مسافر محمود به خاطر تهیه تصاویر

 تایپ و تهیه گزارش توسط مهدی سیامکی

منبع : وبلاگ نمایندگی شیخ بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .