English Version
English

نامه مهندس به ویلیام وایت؛ پاسخ به سئوالات درمان الکل

نامه مهندس به ویلیام وایت؛ پاسخ به سئوالات درمان الکل

امیدوارم خوب باشید، من هم خوب هستم، خیلی خوشحالم که بحث ما پس از چندین سال پیرامون ریکاوری به درمان الکل رسیدیم که یکی از مشکلات جوامع بشری است و تاکنون به اعتقاد من راه‌حل منطقی و کاملاً علمی برای آن ارائه نشده است، قبل از پاسخ دادن به سؤالاتی که پیرامون الکل مطرح کردید، شاید جالب و یا بحث‌برانگیز باشد که بگویم من در تجربیات خودم در حوزه اعتیاد و درمان آن به نقاطی رسیده‌ام که در بعضی موارد کاملاً مخالف با دیدگاه‌های متخصصین و یا دانشمندان حوزه اعتیاد می‌باشد. در ضمن به دلیل اینکه برای آقای دکتر دانشمند مشکلی پیش آمد کار پرسشنامه‌های سیگار متوقف بود که با برطرف شدن مشکل دکتر دانشمند کار پرسشنامه از هفته آینده دوباره آغاز خواهد شد.

حال به پرسش‌ها در حد امکان پاسخ می‌دهم

 

سؤال 1: آیا چنین باور دارید که استفاده از OT برای رساندن الکلی‌ها به ریکاوری انتخاب بهتری از خود الکل است؟

پاسخ: بله من باور دارم بهترین گزینه برای درمان الکلی‌ها در جهان امروز و حتی برای قرن‌های آینده داروی OT با استفاده از متد DST می‌باشد؛ بنابراین استفاده از OT برای درمان الکلی‌ها به‌مراتب بهتر از استفاده از خود الکل برای درمان الکلی یا هر داروی دیگری می‌باشد.

 

سؤال 2: یعنی کم کردن خود الکل در امریکا مفید نبوده است، به دو دلیل، یکی اینکه استفاده از الکل به دلیل امراضی که از نوشیدن الکل برای بیمار به وجود آمده است ممکن نیست.

پاسخ: اگر استفاده از الکل برای درمان الکل برای درمان الکلی‌ها در مواردی در اثر بیماری‌های خاص امکان‌پذیر نباشد، ولی من تصور می‌کنم برای بیشترین آنها (شاید تا 90 درصد) امکان‌پذیر باشد و دیگر اینکه فرد الکلی که دائماً الکل مصرف می‌کند و تمامی سلول‌ها و اجزاء بدن او به الکل وابسته شده؛ مثل اتومبیلی است که با سرعت درحرکت است و ما می‌خواهیم با قرار دادن یک مانع جلوی اتومبیل از حرکتش جلوگیری نماییم.

به اعتقاد من در اکثر موارد قطع ناگهانی مصرف الکل باعث وارد شدن یک شوک فیزیولوژی و مخرب بر سیستم و جسم و روان فرد الکلی می‌گردد و حتی سیستم ایمنی بدن او را دچار مشکل می‌نماید که باعث بروز انواع بیماری‌ها و مرگ زودرس می‌گردد. البته افراد NA، AA متخصصین می‌گویند مواد مخدر یا الکل را نمی‌شود کنترل‌شده مصرف کرد، ولی من اعتقاددارم اگر افراد آموزش بگیرند و متد و روش صحیح و کاملاً علمی باشد این کار امکان‌پذیر است و اصولاً روش DST یعنی کنترل مصرف مواد مخدر یا الکل تا قطع کامل مصرف.

 

سؤال 3: حتی میزان کمی استفاده از الکل باعث یادآوری گذشته و دور شدن از برنامه درمانی می‌شود؟

پاسخ: ما در کنگره 60 افرادی که مصرف تریاک داشتند، با تریاک، آنها را طبق روش DST کاهش دادیم و هیچ مشکلی پیش نیامد و پیش از چند هزار نفر با همین روش به درمان رسیدند.

دوست عزیز، در اینجا هم من دیدگاهی کاملاً متفاوت با جهانیان دارم و موضوع را به‌گونه‌ای دیگر نگاه می‌کنم، برای مثال فرض کنیم فرد مصرف‌کننده‌ای در یک خانواده قرار دارد که همگی مصرف‌کننده و معتاد هستند. تئوری گروه AA، NA و همه افراد و متخصصین گوناگون اعتقاددارند برای درمان بایستی فرد محیط خانواده را عوض کند، ولی من اعتقاددارم فرد بایستی در همان خانواده و همان محیط و با همان افراد باشد و همزمان اعتیاد خودش را درمان کند، به عبارتی فرد بایستی اول مصرف کردن را یاد بگیرد البته طبق متد DST و پس از آن مصرف نکردن را.

برای نمونه ما خانم‌های مصرف‌کننده زیاد داشتیم و داریم که با همسرشان مواد مصرف می‌کردند و هم‌اکنون این خانم‌ها درمان شدند و در کنگره راهنما هستند ولی شوهرشان هنوز مواد مصرف می‌کنند و برعکس، ولی کانون خانواده متلاشی نشده است.

 

سؤال 4: منتقدین در اینجا خواهند گفت که استفاده از OT در درمان الکلی‌ها منجر به اعتیاد آنها به تریاک خواهد شد.

پاسخ: در جهان امروز، انسانی تاکنون نتوانسته که داروی مسکن و یا روان‌گردان تولید کند که در اثر مصرف طولانی‌مدت (بیش از یک سال و همه‌روزه مصرف شود) اعتیاد نداشته باشد، مگر متادون و بویرنرفین یا قرص‌های خواب‌آور و روان‌گردان و ضدافسردگی اعتیاد ندارند.

ولی من تصور می‌کنم اعتیاد به تریاک به‌مراتب بهتر است از اعتیاد به متادون و اعتیاد به الکل.

به اعتقاد من که تاکنون افراد زیادی را که حداقل (بیش از 2000 نفر) که مصرف‌کننده شیشه، حشیش، قرص‌های روان‌گردان، الکل بوده‌اند را با تریاک و با OT و متد DST به درمان رسانیده‌ام.همیشه این مسیر موفقیت‌آمیز بوده و راندمان خوبی داشته است.

در خاتمه بایستی بگویم که در بدترین شرایط یک مصرف‌کننده تریاک به‌مراتب از تعادل بسیار بالائی نسبت به یک مصرف‌کننده الکل و یا شیشه‌ای و یا قرصی برخوردار است.

تخریب یک مصرف‌کننده تریاک برای خودش و خانواده‌اش و جامعه‌اش به‌مراتب کمتر از تخریب‌های یک فرد الکلی است.

بیل عزیز امیدوارم توانسته باشم توضیحات لازم را داده باشم، البته من خیلی سعی می‌کنم پاسخ‌ها کوتاه باشد، ولی باوجوداینکه چندین بار مطلب را خلاصه کردم، از این کوتاه‌تر امکان نداشت ولی از دیدگاه من داروی OT و روش DST برای انواع اعتیادها می‌تواند مفید باشد و همین‌طور طبق فرضیه X برای بعضی از درمان بیماری‌های روحی و جسمی.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .