English Version
English

دستور جلسه هفتگی از نگاه یک همسفر( کار ، تحصیل ، قدرت )

دستور جلسه هفتگی از نگاه یک همسفر( کار ، تحصیل ، قدرت )

روزهای اولی که وارد کنگره شدم و فهمیدم مسافرم در کنار درمان اعتیاد می‌تواند کار کند خیلی متعجب شدم با خودم گفتم: مگر می‌شود کسی هم درمان اعتیاد شود هم کار کند چطور می‌توانند به یک فرد مصرف‌کننده اعتماد کنند ....

و خلاصه هزاران سؤالی که در ذهنم بود

با بودن در کنگره آرام‌آرام این جواب‌ها را پیدا کردم

متوجه شدم این اعتماد به شخص و کار کردن در کنار درمان اعتیاد می‌تواند به مرور زمان باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفس شخص و خودباوری و در نتیجه درمان بهتر شود.

می‌توان گفت: کار باورهای انسان را قوی، انسان را امیدوار کرده و به شخص روح زندگی می‌دهد.

این نکته ارزشمندی است که کنگره به آن توجه خاصی داشت و دارد اینکه برای شخصی که کار می‌کند و قرار است درمان شود اگر بیکار شود حتی ممکن است ناامید شود و به درمان جواب ندهد اما شخصی که از قبل کار نمی کرده قضیه او فرق می‌کند.

روش درمان اعتیاد کنگره60 با دیگر مکان‌های درمان اعتیاد متفاوت است تفاوتی از زمین تا آسمان، همان‌گونه که تفاوتی است از ترک تا درمان.

مسافران کنگره 60 هنگام درمان استراحت کامل ندارند، مثل انسان‌های عادی به کار وزندگی خودکار می‌رسند و در نهایت اگر قدم‌های درستی بردارند در کار وزندگی خود به آرامشی می‌رسند که در هیچ‌کدام از روش‌های درمان اعتیاد این آرامش وجود ندارد. اما رسیدن به این آرامش نیازمند اجرای قوانینی است.

وقتی یک مصرف‌کننده وارد کنگره می‌شود و قرار است به عنوان یک مسافر سفر خود را از دل تاریکی‌ها به سمت نور آغاز کند باید سفری حساب‌شده داشته باشد که این برنامه‌ریزی‌ها و میزان کار شخص با توجه به نوع ساختار شخصیت فرد بنا به تشخیص و مصلحت راهنما می‌باشد ممکن است راهنما تشخیص دهد که شخص ساعات کاری‌اش را کم کند یا اصلاً کار نکند و...

به هر حال هدف کنگره در درجه اول درمان اعتیاد است و شخص باید طوری کاروبرنامه ریزی کند که به موقع در جلسات حضور داشته باشد تا به درمان برسد به همین دلیل باید به حرف راهنما گوش دهد و کار وزندگی خود را در کنار درمان در اولویت است به خوبی مدیریت کند.در این صورت می‌تواند به خوبی از دام اعتیاد رها شود و این رهایی سوغات گرانبهایی برای فرد در سفر دوم به همراه دارد.

در این مرحله (سفر دوم ) او چون به روش تدریجی درمان شده و در کنار درمان آموزش‌های لازم را کسب نموده توان این را نیز پیدا می‌کند که در کار وزندگی و حل مشکلات موفق شود و روی پای خود بایستد و به خود و توان انرژی خود تکیه کند نه دیگران.

او از وادی‌ها گذر کرده و می‌کند – تفکر کرده – حرکت کرده- و باز حرکت می‌کند و مسئولیت گرفتاری‌ها و مشکلات خود را خود به عهده می‌گیرد.

او در کنگره آموزش‌دیده و یاد گرفته که علاوه بر محکم کردن پایه‌های مالی باید کارهایی را نیز انجام دهد که او را به طرف انسانی بودن سوق بدهد ومی داند همه کارها برای پول در آوردن نیست و خدمت کردن هم که خود نوعی کار است بسیار مهم و ارزشمند است و می‌بینیم افراد زیادی را در کنگره که اوقات خود را صرف خدمت به دیگران می‌کنند بدون اینکه مادیات در اون نهفته باشد.

کسی که در سفر اول کار را بهانه و از کنگره و سفر خود دور می‌افتد شاید خواست قوی برای درمان ندارد و شاید هم این در اثر عدم آگاهی از اهمیت درمانش باشد.

اما تحصیل نیز در کنگره بسیار مهم و پر اهمیت است.

می‌دانیم که برای درمان اعتیاد سه مؤلفه جسم و روان و جهان‌بینی فرد باید به تعادل برسد تا درمان به درستی اتفاق بیفتد که جسم و روان حدوداً یازده ماه به تعادل می‌رسند اما جهان‌بینی فرد بسته به دانایی فرد ،آموزش،تحصیلات و...دارد.

اکثر مصرف‌کنندگان در جریان بیماری اعتیاد ممکن است تحصیلات و آموزش درستی نداشته باشند و یا تحصیلات خود را رها کرده و یا در اثر اعتیاد حتی اگر تحصیلات بالایی هم داشته باشند بار آموزشی درستی نداشته باشند.

کنگره محیط امنی برای همه مسافران و همسفران به وجود آورده تا بتوانند بار آموزشی خود را بالا ببرند چه بسا با باز شدن حس‌ها و ورود به سفر دوم بسیاری از مسافران در خارج از کنگره نیز ادامه تحصیل داده و به مراتب بالایی ارتفاع یافته‌اند

کنگره همیشه در همه حال مسافران و همسفران را تشویق به علم و دانش می‌کند .

من همسفر هم باید این اموزشها را یاد بگیرم و در درجه اول برای بهتر شدن حال خودم در این صورت هم می‌توانم به طور واقعی بال پروازی برای مسافرم باشم وهم در صورت با کاربردی کردن این اموزشها می‌توانم زندگی سرشار از آرامش  داشته باشم

چون مطمئناً آموزش و تحصیلات درست و کاربردی کردن آن ما را به سمت تعادل و آرامش سوق می‌دهد.

کار و تحصیل در کنار هم به انسان قدرت می‌دهد ،قدرت درست‌کار کردن- درست تجزیه و تحلیل کردن- درست تفکرواندیشه کردن و بهتر و درست زندگی کردن.

نویسنده:همسفر طاهره / تایپ:همسفر سولماز

منبع : وبلاگ نمایندگی رباط کریم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .