English Version
English

مقدمه ای بر کتاب عشق ، 14 وادی برای ریکاوری

مقدمه ای بر کتاب عشق ، 14 وادی برای ریکاوری

به زودی و پس از ماه مبارک رمضان از کتاب «عشق، چهارده وادی برای رسیدن به خود» نوشته مهندس رونمائی خواهد شد. به همین مناسبت یادداشت بیل ویلیام وایت در باب این کتاب را در ادامه مطلب خواهیم خواند. بخشی از این مطلب در پشت جلد کتاب «عشق» به چاپ خواهد رسید.

اعتیاد پدیده بادوامی است که از تمامی مرزهای ملی، فرهنگی، مذهبی، سیاسی، اقتصادی، نژادی، جنسیتی و سنی عبور می‌کند.

در تاریخچه راهکارهای جهانی مبارزه با اعتیاد؛ یک درس بسیار روشن و واضح است.

هنگامی‌که زخم‌های واردشده توسط اعتیاد به آحاد مردم صدمه میزند جنبش‌های مردمی از خاکسترهای این تخریب به وجود می‌آیند که نوید بخش امید برای ریکاوری هستند. این حرکت‌ها یا جنبش‌های مردمی، عموماً ً توسط اشخاصی رهبری می‌شوند که خود تجربه عبور از اعتیاد به سوی ریکاوری را شخصاً ً تجربه کرده‌اند.

از حرکت‌های بین‌المللی AA و NA   تا گروه‌های حمایتی بومی مانند، رابطه سوئدی، وی لیبر فرانسه، کلوپ خودداری لهستان، دانشو کای ژاپن و انجمن پوی هنگ چین، این جنبش‌ها امید و حمایت‌های جامع را برای رهایی از دام اعتیاد به ارمغان آورده‌اند.

امروز این سنت ریکاوری در ایران بسیار پویا، فعال و در حال رشد است. از بدو بسته شدن این نطفه در سال 1998 تحت رهبری آقای حسین دژاکام، کنگره 60 در مرکز این جامعه فعال در تهران و شهرهای دیگر ایران قرار دارد. در کل ایران معتادین قبلی و خانواده‌هایشان متوجه شده‌اند که کارهایی را که به‌تنهایی نمی‌توانستند انجام دهند حال می‌توانند گروهی به نتیجه مطلوب برسند.

انسان‌هایی که زمانی دچار مشکل مواد مخدر بودند، هم اکنون کلید راه حل غلبه بر اعتیاد شده‌اند.

در آخرین کتاب خود، آقای دژاکام فلسفه‌ای که راهنمای رهایی خود از اعتیاد به سوی ریکاوری بوده است را پایه گذاری کرده‌اند و باعث رهایی صدها نفر از دام اعتیاد شده‌اند که برای تقاضای کمک به کنگره 60 روی آورده بودند.

در صفحات این کتاب خوانند کتاب متوجه می‌شود که رهایی از اعتیاد کوشش مداوم برای به دست آوردن تعادل جسمی، احساسی ارتباطی و معنوی است.

14 وادی که در این کتاب بحث می‌شود چهارچوبی برای بازسازی زندگی شخص مصرف کننده و به دست  آوردن این تعادل‌ها را ترسیم می‌کند.

عشق، 14 وادی برای ریکاوری یک پیمان آسمانی است و دیدگاهی نوین را مطرح می‌کند که رهایی فقط کنار گذاشتن مواد مخدر از یک زندگی تغییر نکرده نیست، زیرا کار بسیار بزرگ‌تر و مشکل‌تر از آنچه فکر می‌کرده می‌باشد.

یک تعریف بنیادی از بازنگری و هویت و روابط و طریق زندگی شخص مصرف کننده است.

این کتاب می‌تواند نقشه‌ای را برای به دست آوردن تغییرات اساسی شخصیتی  در اختیار اشخاصی که خواهان رهایی از دام اعتیاد هستند قرار دهد و همچنین می‌تواند مورد کاربرد فعالین حرفه‌ای در این حوزه در کل جهان باشد.

راه‌های متعددی برای دست یابی به ریکاوری از اعتیاد وجود دارند که یکی از همه آن‌ها باعث شادمانی و سرور می‌گردد.

این کتاب گذرگاهی را ترسیم می‌کند که نوید آرامش به مصرف کنندگان و خانواده‌هایشان و جوامعی که زخم خورده اعتیاد هستند را می‌دهد.

سفر از اعتیاد به سوی ریکاوری یا بازیابی سلامت، سفر آسانی نیست.

اما این راه توسط اشخاصی که خود آن را پیموده‌اند نشانه گذاری شده، این کتاب برای 2 دسته از مخاطبین مناسب است.

اول برای آن‌هایی که به دنبال فرار از درد اعتیاد و فرصت ریکاوری هستند، مانند مرهم و امید برای کامل شدن است.

دوم برای خواهان حقیقت که خواستار دستیابی به فهم عمیق‌تر از زندگی و اهداف آن هستند، این کتاب شامل درس‌هایی پر بار و عمیق است که برگرفته شده از تجربیات کسانی است که یک بار تا پای مرگ رفته‌اند.

بگذارید سفر به سوی سلامتی، کامل شدن و اشراق آغاز شود.

 

ویلیام وایت

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .