English Version
English

92 درصد مراکز درمان معتادان توسط بخش غیردولتی اداره می‌شوند

92 درصد مراکز درمان معتادان توسط بخش غیردولتی اداره می‌شوند

 

نود دو درصد مراکز درمان معتادان توسط بخش غیردولتی اداره می‌شوند، درمان 89 درصد معتادان در مراکز خصوصی

 

 

معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در حال حاضر 92 درصد 6 هزار و 300 مرکز درمان معتادان در کشور توسط بخش غیردولتی اداره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بابک دین‌پرست یکشنبه‌شب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر به تصویب هیئت‌وزیران رسید و توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ شد.

به گفته معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، این مصوبات ظرف دو سه روز آینده برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: بحث اصلاح سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد و برخی خلأهایی ازجمله تأمین اعتبار موردنیاز برای اختصاص 10 درصد اعتبار فرهنگی از سوی استانداران و تأمین اعتبار 80 درصدی که دستگاه‌ها برای این امر اختصاص دادند، یکی از مصوبات جدی ستاد مبارزه با مواد مخدر بود.

دین‌پرست همچنین تصریح کرد: تاکنون تمامی تفاهم‌نامه‌های حوزه پیشگیری، فرهنگی، درمان و حمایت‌های اجتماعی امضاشده است.

وی عنوان کرد: اعتبارات چهار دستگاه وزارت علوم، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و آموزش‌وپرورش هم تا آخر هفته جاری از سوی شورای هماهنگی استان توزیع خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: این بدان معنی نیست که سایر دستگاه‌ها زیر نظر شورای هماهنگی نیستند بلکه درصورتی‌که استاندار به‌عنوان رئیس شورا تشخیص دهند که فعالیت دستگاهی مطلوب نیست با درخواست وی، اعتبارات آن دستگاه از مرکز متوقف خواهد شد.

معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه بر پیگیری جدی ایجاد نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر در استان تأکید کرد و گفت: این نمایشگاه ضمن آشنایی مردم با مضرات و پیامدهای مصرف مواد مخدر، نسبت به ارتقای سطح آگاهی مردم هم مؤثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نخستین نمایشگاه دائمی این ستاد در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است که می‌تواند الگویی برای ایجاد نمایشگاه در سایر استان‌ها باشد.

دین‌پرست تصریح کرد: بحث اشتغال در تکمیل چرخه ماندگاری بهبودیافتگان امر مهمی است که باید آن را موردتوجه قرارداد.

وی تأکید کرد: حداقل 5 درصد از بودجه اشتغال کشور باید به اشتغال بهبودیافتگان اختصاص پیدا کند که از سال 90 تاکنون اجرایی نشده است.

معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه به آمار 9.3 درصدی زنان معتاد از کل آمار معتادان در کشور اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد مراکز درمان زنان ضرورت داشت که این مرکز نباید به حالت تعطیل دربیاید.

وی افزود: شرایط یک زن معتاد کارتن‌خواب با شرایط یک مرد معتاد کارتن‌خواب متفاوت است و زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی بیشتر است، بنابراین مراکز درمان زنان معتاد نباید تعطیل شود و باید به این موضوع اهمیت بیشتری داد.

دین‌پرست در ادامه از وجود 6 هزار و 300 مرکز درمان اعتیاد در کشور اشاره کرد و گفت: 92 درصد از این مراکز توسط بخش‌های غیردولتی اداره می‌شود.

این مسئول همچنین آمار معتادان را 60 هزار نفر اعلام کرد که 89 درصد آنان در مراکز خصوصی تحت درمان قرار دارند.

معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پایان استفاده بهینه از طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد را خواستار شد.

 

 

 

منبع خبر: فارس 93.4.30

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .