English Version
English

باورهای من ( دلنوشته همسفران )

باورهای من ( دلنوشته همسفران )

باورهای ما واقعیت‌های زندگی ما را می‌سازند. باورها شامل فرضیاتی است درباره‌ی ماهیت واقعیت. چون ما خودمان آفریننده‌ی آنچه که باور داریم هستیم. خیلی وقت‌ها دیده‌ایم که واقعیت همان طور که می‌پنداریم عمل می‌کند... به عنوان مثال یک نفر می‌تواند بافکر کردن پول و ثروتِ فراوانی را تجربه کند ، دیگری هم فکر می‌کند پول زاییده‌ی سخت‌کوشی بسیار است و تنها از راه تلاش و تکاپو دریافت می‌شود.

هر کدام از ما تجربه‌هایی داریم براساس باورمان در مورد حقیقت و تنها با عوض کردن باورهایمان تجربه‌ی ما تغییر خواهد کرد. نگاه همه‌ی ما به اعتیاد ، مواد مخدر و یک مصرف‌کننده نیز در اوج باورهای اشتباه و قدیمی پیش می‌رفت و با پیدایش این مسئله ، حقیقتی به اشتباه وارد ذهنیت همه‌ی ما به شیوه‌های مختلف شده بود که اعتیاد درمان ندارد... حال باید چه می‌کردیم؟ به باورهای کاذب درونی با اطلاعات اشتباه گوش می‌کردیم یا اینکه احتیاج به یک بینش و یک تفکر سالم همراه با آموزش مناسب در مورد تغییر باورهایمان داشتیم. عواطف ، احساس و نحوه‌ی کاربرد عملکردهای ما ، باورهای ما را تقویت یا تضعیف می‌کند. ما باورهای کهنه خود را نباید نفی و نادیده بگیریم بلکه همراه با آن‌ها و تقویت اندیشه و تفکر خودمان باورهایمان را به واقعیت نزدیک کنیم. باورهای ما باید به گونه‌ای عمل کنند که برایمان موهبت‌های الهی و نیک به ارمغان بیاورند. ما هر باوری را با نگاه خودمان قدرتمند خواهیم کرد. و در جهتی که ذهنمان می‌خواهد سوق می‌دهیم. اگر به ثروت و خوشبختی و زیبایی فکر کنیم ذهن نیمه هوشیارمان در همان جهت‌ها هوشیار می‌شود و بالعکس اگر براین باور باشیم که دچار فقر و تاریکی‌ها  هستیم ذهنمان رویدادی را بوجود خواهد آورد که احساس فقر و تاریکی کنیم.

پیش از جذب چیز تازه ، به سوی خود شاید لازم باشد تصویری را در ذهن خود بر حسب باورهایی که درباره‌ی شایستگی تملک آن داریم پیش چشمان خود زنده سازیم و مطمئن باشیم ذهن‌های خلاق ما این نگرش را در ما زنده خواهد کرد که هیچ کس بجز خودمان شایسته‌ی تملک بودن را ندارد . و با تغییر دادن تصویرهای زندگی ذهن خودمان را خلاق سازیم. و به سمت سعادتمندی و خوشبختی همیشگی که خداوند در وجود همه‌ی ما نهاده سوق دهیم تمام اشخاصی که روزگاری را به هر نحو به بطالت گذرانده‌اند ، باید بدانند حتی به تصور کشاندن ذهن به آینده‌ای روشن ، با توانگری و شایستگی فراوان زیباست ، چه رسد به آنکه تمام این تصورها به تحقق برسند. و در مسیری هدایت شوند تا شایستگی‌های خود را به آنانی نشان دهند که در اوج ناباوری به باور برسند. برای برداشتن گام‌های بلند هم اولین قدم هم حائز اهمیت است. پس با برداشتن قدم‌های آرام ، بلند و مستحکم ، به خویشتن ارج دهیم تا ناباوری را تغییر دهیم و باورهای کهنه و قدیمی و اشتباه را دگرگون سازیم. و با اعتمادبه‌نفس بالا, عقل و ذهن نیمه هوشیار خودمان را قوی و هوشیار سازیم و با جذب خواسته‌های درست و حقیقی هدف‌های عالی و برتر را به تحقق برسانیم.

نویسنده : همسفر سارا

منبع : نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .