English Version
English

هفته راهنما

هفته راهنما

 

در تقویم کنگره 60 ، یک هفته در سال به عنوان هفته  راهنما نام‌گذاری شده است که در تقویم سالنامه همان گرامیداشت معلم است . زیرا راهنما نیز معلم است .

 

      نه هر که چهره بر افروخت دلبری داند                 نه هر که آيينه برداشت سکندری داند  

هزار نکته باريک تر زمو اين جاست                      نه هر که سر بتراشد قلندری داند

غلام همت آن رند عافيت سوزم                       که در گداصفتی کیمیاگری دان

 

 

شاید این پیام یک صفحه نوشتار ساده باشد اما در آن دنیایی است که اگر به عمق آن برویم مطالب زیادی دستگیرمان می‌شود همیشه یادمان باشد در کنگره افرادی که خودشان روزی تخریب چی بودند حالا در حال ایجاد سازندگی هستند، افرادی که راهی را در تاریکی‌ها پیدا کردند برگشتند و دیگران را برای خروج از تاریکی‌ها راهنمایی می‌کنند.

کمک راهنمایان عزیز! این را به جرئت می‌گویم که شما کار بزرگی انجام می‌دهید و این کاری است که شما برداشت آن  را در این جهان، و در جهان‌های دیگر خواهید دید،    که وعده خداوند دروغ نیست
 در سیستم کنگره 60 ما جایگاه‌های مختلفی داریم که این هفته مختص راهنمایان و کمک راهنمایان است و تمام کار انتقال آموزش کنگره بر دوش کمک راهنمایان عزیز است.
آقای مهندس میگویند من روزی  این مجموعه را دایر نمودم با تعدادی رهجو شروع کردم و آن بچه‌ها روزبه‌روز قوی تر و پخته‌تر شده و هر کدام استاد شدند و این بذر کاشته شد و از یک بذر، بذرهای دیگر، راهنمایانی که امروز در کنگره هستند، روزی که وارد شدند فرقی با دیگران نداشتند و آن‌ها هم روزی خود یک مصرف‌کننده بودند، راهنمایان کنگره 60 به سلاح هایی مجهز هستند که با کمک آن‌ها می‌توانند به راحتی در این حوزه فعالیت کنند و کوچک‌ترین تأثیرپذیری نداشته باشند ، بلکه تأثیرگذار هم باشند ، این سلاح‌ها همان عشق ، عقل و ایمان است 

 . جایگاه راهنما ترکیبی از عناصر فوق است: رهایی، علم و عشق، یا همان مثلث عشق، عقل و ایمان که اساس کار کنگره می‌باشد. عشق به رهایی انسان‌ها از ظلمات، عقل و علم  بدست آمده از دانش کنگره و ایمان به هدف و مسیر . بخش نخست تربیت یک فرزند به عهده خانواده و بخش دوم آن به عهده معلم است،معلمی شغل بسیار محترم و مهمی است و این معلمین هستند که آینده را برای نسل‌های آینده ترسیم می‌نمایند،  راهنما هم مانند یک معلم عمل می‌کند، اما تفاوت‌های بین یک معلم و یک راهنما در کنگره 60 وجود دارد و اولین تفاوتی که دیده می‌شود این است که انسانی که به نام رهجو وارد کنگره میشود از خانواده و معلم‌های خود درس درستی نگرفته که اگر گرفته بود اکنون در اینجا نبود و این اهمیت کار راهنما را بیشتر نشان می‌دهد، راهنما هم نقش بزرگ‌تر و هم نقش معلم و هم به نوعی نقش یک درمانگر بیماری را برای رهجو دارد

  راهنما در کنگره 60 یعنی عاشق بودن ، عاشق خدمت بودن، عاشق کمک به همنوع و عاشق رها شدن مصرف‌کنندگان مواد مخدر از دام اعتیاد. یک راهنما در کنگره 60 با تمام وجود تلاش می‌کند تا طعم شیرین رهایی و آزادی از اعتیاد را که چشیده است به دیگران انتقال دهد به بیان دیگر، همان بند عشقی که در پیام سفر اول وعده آن داده می‌شود

 آموزش‌های راهنمایان همان دروس و آموزش‌هایی است که در کنگره فراگرفته‌اند، کتاب، وادی‌ها، سی دی‌ها و جهان‌بینی و پس از آن گذراندن امتحان برای پذیرش به عنوان یک راهنما.

هر کسی در بدو ورود به این مکان همراه با کوله باری از درد و رنج است و اگر ما به عنوان یک راهنما آن‌ها را درک نکرده و آغوش محبت خود را به سوی آن‌ها نگشاییم هیچ‌وقت نمی‌توانیم قدمی برای برطرف کردن درد و رنج آن‌ها برداریم.

جایگاه راهنما در کنگره 60 را در هیچ سازمانی نمی‌توان پیدا کرد، راهنما باید استقامت، پایداری و جرأتی را در خودش داشته باشد و این خود شخص است که با خواست خودش به چنین جایگاهی می‌رسد. این جایگاه بسیار والا و بااهمیت است.
 

در این هفته اعضای کنگره 60 به پاس قدردانی از تلاش راهنمای خود ، هدیه‌ای به راهنمای خود تقدیم می‌کنند که یکی از نشانه‌های کاربردی نمودن آموزش‌های کنگره 60 هست . یکی از موضوعاتی که در آموزش‌های کنگره 60 اهمیت بسزایی دارد ، موضوع فراگرفتن قدردانی و تشکر از مخلوقین خداوند است که به هر نوع و شکلی به ما کمک رسانده و یا می‌رسانند .ما باید تشکر از انسان‌ها را بلد باشیم ، تشکر از پدر ، مادر ، همسر ، فرزند ، برادر ، خواهر ، معلم ، راهنما و یا هر کس دیگری ، معنا و مفهوم آن این است که تشکر از خداوند را بلد شدیم . زیرا خداوند از طریق انسان‌ها به ما کمک می‌کند .

حق شکرگزاری خدا این است که از کسی که آن نعمت به دست او جاری‌شده تشکر کنی.


اگر حق را در خلق نیابی         بیابی خالق و..... ، در نیابی

با احترام کوروش آذرپور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .