English Version
English

مراسم اولین سال تولد مسافر علی خلقتی ( سعادت آباد )

مراسم اولین سال تولد مسافر علی خلقتی ( سعادت آباد )

جلسه چهاردهم از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی سعادت‌آباد روزهای پنجشنبه مورخه ۲۸/۱/۹۳ویژه همسفران و مسافران با استادی جناب آقای مهدی سلطانی و نگهبانی جناب آقای سعید نادری و دبیری موقت جناب آقای اصغر جعفرنیا با دستور جلسه "وادی هشتم و تأثیر آن روی من" همگام با مراسم اولین سال تولد آقای علی خلقتی رأس ساعت ۱۶:۳۰ آغاز به کار نمود.

علی عزیز:

با رسیدن شکوفه‌ها به میوه وقتی نیست، میزان دانایی به سواد نیست، تمدن نیست، مانند انسان بودن به لباس پوشیدن نیست. بایستی انسانی اندیشید. به رفتار، عمل و سخن آزمایش الهی بدهید.

خلاصه سخنان استاد:

بسیار خوشحالم که در این جایگاه هستم. دستور جلسه وادی هشتم می‌باشد. این وادی بسیار مهم می‌باشد به خصوص برای کسانی که تازه به کنگره میایند. در کنگره فرد که سفر اول را شروع می‌کند باید با خود بی اندیشد که من باید در چه مسیری حرکت کنم و چه حرکتی را باید انجام دهم. اولین گام در حرکت این است که شخص باید خواسته‌اش با خودش مشخص باشد.

بداند که چه می‌کند، به اعتقاد من اگر این گونه نباشد فرد به پایان سفر اول نمی‌رسد. بنابراین خواسته باید در مسیر نمایان باشد و در طول حرکت، لحظه‌لحظه این خواسته ادامه داشته باشد. من در کنگره ۶۰ فراگرفتم باید حرکت کرد به سمت صلح و دوستی و آرامش درونی و این میسر نیست مگر اینکه فقط و فقط بازپرداخت بدهی‌ها را نسبت به خود و محیط پیرامون انجام دهیم. زیرا ممکن است که فرد مصرف‌کننده تخریب‌هایی در خود و دیگران بگذارد که حالا حالاها قابل جبران نباشد.

اولین بازپرداخت نسبت به جسم خود است که برای درمان بهترین روش همین روش dst است. البته در کنار این روش٬ ورزش نقش عمده‌ای در درمان جسم دارد. مسئله بعدی بازپرداخت نسبت به روان و شخصیت است که این نیز امکان‌پذیر نمی‌باشد مگر با جذب آموزش‌های کنگره و کاربردی کردن آن‌ها، تا تخریبی که در روان و شخصیت فرد به وجود آمده کم‌کم جبران شود.

مسئله بعد بازپرداخت نسبت به خانواده است. ممکن است شخص مصرف‌کننده اطلاع نداشته باشد که چه تخریب‌هایی در خانواده خود به وجود آورده است. خود من این تجربه را داشتم، زمانی که حال من خوب شد حال خانواده‌ام نیز خوب شد. وقتی من شب‌ها به موقع خوابیدم خانواده‌ام نیز خوابشان خوب شد. بنابراین یک مصرف‌کننده با درمان خود قطعاً خانواده‌اش را نیز به درمان می‌رساند. فرد رهاشده با تغییرات خود کاملاً می‌تواند محیط پیرامونش را تغییر دهد

قسمت آخر بازپرداخت نسبت به اجتماع است. زمانی که من کنگره آمدم دریافتم خیلی چیزها را نمی‌شود تغییر داد. نمی‌توان نیروهای منفی را به صفر رساند. بنابراین قطب منفی و مثبت در طبیعت وجود دارد. با توجه به این مقوله در کنگره ۶۰ تصمیم گرفتم جزء نیروهای مثبت باشم و فعالیت مستمر داشته باشم و بجای ایراد گرفتن شروع به خدمت کنم. کسانی که خدمت می‌کنند از حاشیه و ایراد گرفتن دور هستند. بهترین خاطره من امسال روز درختکاری بود و این برایم خیلی لذت‌بخش بود و من افتخار می‌کنم در مسیر کنگره حرکت می‌کنم.

ما دور هم جمع شدیم که اولین سال رهایی و تولد آقای علی خلقتی را جشن بگیریم. رهایی علی خلقتی نتیجه تلاش یک تیم است، به ایشان تبریک میگویم فرمان‌بردار بسیار خوبی بودند، تسلیم محض راهنما بود و با تخریب و مصرف بالا آمدند اما حرکت و خواسته‌اش بسیار قوی و در این راه مصمم بودند. به همسفرشان تبریک میگویم و امیدوارم در سال جدید این زوج  با محبت را در جایگاه کمک راهنمایی ببینم  و در خاتمه باید اضافه کنم تنها چیزی که همه انسان‌ها را دور هم جمع می‌کند پیوند محبت است.

آرزوی آقای علی خلقتی: آرزو می‌کنم که تمام انسان‌ها در هر مرحله‌ای که هستند به تعادل برسند.

سخنان آقای علی خلقتی:

قبل از هر چیز خدا را شاکرم که این سعادت نصیبم شد که این روز را تجربه کنم. با خود فکر می‌کردم که من پانزده سال در تاریکی بودم و من چگونه می‌توانم تمام این‌ها را در ده دقیقه توضیح دهم.

از سن هجده سالگی شروع به مصرف مواد کردم. در آن زمان برای امرار معاش از پدر و مادرم دور شدم، جوان بودم، خام و بی‌تجربه بودم. در جهل و ناآگاهی بودم. وقتی شروع به مصرف کردم بعدها متوجه شدم چه بلایی به سر خود آوردم، شروع کردم به انواع ترکهای گوناگون، خیلی راه‌ها را رفتم اما جواب نداد.

با ورود همسرم به زندگی مسیر برایم دشوارتر شد و از خداوند می‌خواستم یاری‌ام کند. از طریق برادرم با کنگره آشنا شدم و زمانی که شروع به سفر کردم اصلاً تصور چنین روزهایی را نداشتم. من این رهایی را مدیون خیلی از دوستان هستم به خصوص بنیان گذار کنگره جناب آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان هستم.

اینجا جا دارد از راهنمای خودم آقای سلطانی تشکر کنم، از راهنمای همسرم خانم شهریاری سپاسگذارم، از همسرم و از پسرم که در این راه همسفر کوچک من بود و از همه دوستان قدردانی می‌کنم که مرا در ادامه راه یاری کردند.

خانم شهریاری:

خیلی خوشحالم و تبریک میگویم به آقای خلقتی و همسرشان. واقعاً در این جایگاه قرار گرفتن لیاقت می‌خواهد. در اصل رهایی ایشان امروز است و زمانی که در جایگاه آزاد مردی قرار گرفت دو بال پرواز خود را حس می‌کند. همسفران بال پرواز هستند، خانم همسفر مریم بال پرواز خوبی بودند برای مسافرشان. به این خانواده صمیمانه تبریک میگویم.

همسفر مریم همسفر آقای خلقتی:

من هم این روز زیبا را به خانواده محترم آقای مهندس دژاکام تبریک میگویم، به مسافر خودم که صادقانه این راه را رفتند، به راهنمایشان آقای سلطانی تبریک میگویم، به راهنمای خودم خانم شهریاری تبریک میگویم و از ایشان به خاطر اینکه در این چند مدت برایم سنگ صبور بودند قدردانی می‌کنم و در خاتمه از همه دوستان که تشریف آوردند و حمایت کردند سپاسگذارم.

منبع : نمایندگی سعادت آباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .