English Version
English

جلسات همسفران با استادی خانم شانی دژاکام

جلسات همسفران با استادی خانم شانی دژاکام

این جلسه چهارمین جلسه از دور هشتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 23 فروردین‌ماه ۹3 با استادی سرکار خانم شانی دژاکام ، نگهبانی خانم زهره و دبیری خانم زهرا با دستور جلسه " جهانبینی 1 و 2 " رأس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد :

بارها کلمه جهانبینی را شنیده‌ایم اما جهانبینی کاربردی به چه معناست؟ علمی که نسبت به محیط درون و پیرامون داریم که شامل صور آشکار و پنهان است را جهانبینی می‌گوییم و کاربردی بودن آن به معنای این است که چیزهایی که می‌آموزیم را به عمل تبدیل کنیم و به آرامش برسیم.

جهانبینی شامل مواد اولیه‌ای می‌باشد که صور آشکار و پنهان است ، صور یعنی صورت و شکل.

صور پنهان چیزهایی است که ما درون خود می‌بینیم و شاید دیگران متوجه آن نشوند مانند ضد ارزش‌ها ، حسادت ، قیاس ، نفرت و ... که تنها ما و خداوند از آن آگاه هستیم البته اگر استادانی برای خود داشته باشیم شاید تا حدودی آن‌ها مطلع باشند چراکه خود نیز ضد ارزش‌هایی داشته‌اند و آن‌ها را درون خود کمرنگ نموده‌اند.

صور آشکار چیزهایی هستند که قابل رویت هستند مانند جسم خود و محیطی که در آن زندگی می‌کنیم و اطرافیان که دائماً با آن‌ها در تبادل اطلاعات ، حس و ... هستیم.

حال تصور ما این باشد که به کنگره آمده‌ایم و مسافر ما درمان شده است و هدف ما رسیدن به درجه کمک راهنمایی است و به آن رسیده‌ایم همچنین جایگاه‌های دیگر را تجربه می‌کنیم اما رسیدن به این درجات به چه معناست؟

واقعیت این است که وقتی به نقطه‌ای برسیم که آرامش است و به دیگران هم کمک کنیم ، همیشه نیروی بازدارنده‌ای وجود خواهد داشت پس هیچ یک از ما نمی‌توانیم بگوییم که به نقطه مورد نظر رسیده‌ایم پس می‌ایستیم چون هدف از تمام خلقت و زندگی کردن ، خودزندگی کردن و نقش‌پذیری است.

وقتی به دیدگاهی برسید که بازی زندگی پایان‌ناپذیر است و هدف خلق انسان ، جریان زندگی ، تکامل و رفت و برگشت‌ها ، قهر و آشتی ، خیانت و ... است ، در هر نقطه‌ای که باشید تلاش می‌کنید خود را بالا بکشید اما نکته اینجاست که گاهی تلاش می‌کنید خود را در جهات منفی بالا بکشید و گاهی بلعکس. باید در جایگاه خود بهترین بود چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی.

تفکر چه کمکی به ما می‌کند و چه ارتباطی به بحث ما دارد؟ این مسئله باعث می‌شود تا در زمان رسیدن به جایگاهی خود را گم نکنیم ، ممکن است در هر لحظه سقوط نماییم.

وجود و آموختن جزوات و آموزش‌های جهانبینی به دلیل این نیست که ما از بعد از عبور تاریکی‌ها ، در جمع‌هایی بنشینیم که در گذشته توسط همان افراد به تمسخر گرفته می‌شدیم و ادعای فضل کنیم. همان اندازه که ادعای فضل می‌کنیم به همان اندازه به عقده‌هایی جواب می‌دهیم که در درون ما شکل گرفته است و به همان اندازه بار در درون خود ذخیره می‌کنیم. وقتی در جهانبینی این‌ها را بیاموزیم دیگر در جمع‌ها حال خوب داشتن و صبح همان روز احساس سنگینی کردن را تجربه نخواهیم کرد.

آموزش جهانبینی در وحله اول برای خوب شدن حال خودمان است ، اگر زمانی حال ما بسیار خوب است باید ببینیم این حال خوب از چه جنسی است. اگر من به عنوان کمک راهنما برای دیگران نسخه می‌پیچم باید در ابتدا خودم رعایت نمایم و جهانبینی غیر از این مفت هم نمی‌ارزد چراکه جهانبینی مانند شمشیر دولبه است و اگر نیاموخته باشیم جهانبینی را برای چه می‌آموزیم ، آسیب می‌بینیم.

بهتر است خشت‌ها را از همان سفر اول به درستی بنا کنیم. برخی انسان‌ها به سمت اسلام می‌روند اما به قدری درگیر می‌شوند که به انحراف کشیده شده و مرتد تبدیل می‌شوند.

باید دلیل آموختن هر کلمه در جهانبینی را بدانیم و این را با خود بررسی کنیم و بعد از آموختن اینها به دنبال اهداف باشیم. ابتدا باید خود را در نظر بگیریم و این را بدانیم اگر مهره‌ای کوچک باشیم اما خود را بزرگ در نظر بگیریم ، حرف‌های بزرگ به دنبال ما هستند چون بر مبنای چیزی که درخواست می کینم چیزها را می‌طلبیم.

با احترام همسفر الناز رک

منبع : وبلاگ نمایندگی استادمعین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .