English Version
English

حفاظت از طبیعت؛ اردوی آبیاری نمایندگی ارتش

حفاظت از طبیعت؛ اردوی آبیاری نمایندگی ارتش

جلسه اردوی آبیاری به استادی مسافر جمال و نگهبانی مسافر ایمان و دبیری مسافر محمد حسین؛ با دستور جلسه (کار، تحصیل، قدرت) در روز چهارشنبه 1398/05/23 ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

 از نگهبان و دبیر محترم سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من نهادند. دستور جلسه این هفته در کنگره ۶۰ (کار، تحصیل، قدرت) است؛ ازنظر من و طبق آموزش‌هایی که در کنگره ۶۰ یاد گرفته‌ام، اعتیاد ایجاد یک ساختار می‌کند یعنی این‌گونه نیست که تنها مشکل یک مصرف‌کننده مواد مخدر و مصرف آن باشد حال اگر این مسئله را قبول داشته باشم لاجرم باید بپذیرم که درمان اعتیاد صرفاً قطع تدریجی مصرف مواد مخدر نیست بلکه بخش‌ها و قسمت‌های دیگری را نیز شامل می‌شود که باید به آن‌ها پرداخته شود، قسمت‌هایی مانند زندگی شخصی، اخلاق و رفتار، رفتار اجتماعی و مسائل مالی، من نمی‌توانم یک انسان سالم و درست باشم اما رویه و بنای زندگی‌ام بر پایه دروغ باشد، اینجاست که ضلع جهان‌بینی خود را نمایان می‌کند و نیاز به این ضلع در درمان احساس می‌شود.

جناب مهندس دژاکام بیست سال است که در راه درمان اعتیاد کوشا هستند و همین‌طور که می‌بینیم و لمس می‌کنیم نتایج بسیار بزرگی را به دست آوردند پس هر موضوعی که ایشان در آموزش‌ها و ضلع جهان‌بینی کنگره وارد کرده و به آن می‌پردازند حرکت مثبتی در جهت درمان اعتیاد و تعادل انسان است؛ به سبب این آموزش‌هاست که یک بچه کنگره‌ای در اجتماع از جایگاه مناسبی برخوردار است البته منظور من صرفاً جایگاه بلند اجتماعی نیست منظور یک حد قابل قبولی از زندگی است همان‌طور که استاد امین می‌فرمایند که اگر کسی این‌گونه نباشد و از یک حد نرمال پایین‌تر باشد، حتماً یک مشکلی در آموزش‌هایش هست و یا به‌درستی آموزش نگرفته است. کار تحصیل و قدرت دقیقاً همین هدف را دنبال می‌کند.

اما موضوع بعدی صحبت‌هایم به حضورمان در اینجا مربوط است، ما امروز اینجا هستیم تا دقیقاً عکس روش پیشین زندگی خود را پیاده کنم یعنی اگر من درگذشته مخرب بوده‌ام امروز به اینجا آمده‌ام تا مؤثر باشم و بر طبیعت و دیگر حیات‌ها تأثیر مناسب بگزارم و اگر دیروز کارهایم یلخی و نامنظم بوده است امروز اینجایم تا در قالب یک سیستم عمل کنم و این کار را سیستماتیک به انجام برسانم. در آخر خداوند بزرگ را شکر می‌کنم که یک‌بار دیگر چنین فرصتی را در اختیار من گذاشت تا بتوانم خدمت کنم.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نگارنده: مسافر روزبه
عکاس: مسافر روزبه
تهیه و تنظیم: مسافر روزبه
منبع: کنگره60؛ نمایندگی ارتش
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .