English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ وادی سیزدهم و تاثیر آن روی من

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ وادی سیزدهم و تاثیر آن روی من

بسمه تعالی

جلسه دهم از دوره شصت و ششم سری کارگاههای آموزشی عمومی کنگره 60؛ ویژه مسافران و همسفران سفردوم، با دستورجلسه وادی سیزدهم و تاثیر آن روی من در روز چهارشنبه 1398/05/23 با استادی و نگهبانی آقای مهندس و دبیری مسافر محسن راس ساعت 9:10 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد؛
امیدوارم حال همه شماخوب باشد، حال من هم بحمدلله خوب است.
دستور جلسه این هفته : پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است.
هفته آینده ، اردوی سراسری آغاز می شود، نزدیک به 500نفر به اردو می روند. چیزی که به طور کلی در کنگره با آن مواجه هستیم، این است که باید تمام قسمت های ما، خودکفا باشد. یعنی هر شهرستان و هر شعبه ای، روی پای خودش بایستد. تمام شعب کنگره و هر شهرستانی خودش باید امکاناتش را فراهم کند. برای ما ثابت شده است، اعضای کنگره 60، از وضعیت مالی متوسط رو به بالا برخوردار هستند. تمام شهرها باید خودشان را جمع و جور کنند. گفته ام که از هیچ جایی کمک نگیرند. الآن شعبه سمنان ساختمان سازی اش خوابیده است، وسط کار است و حتی چکش را نوشته بودند که من اجازه ندادم چک تحویل شود. باید همه بدانند که این شعبه برای خودشان است و باید روی پای خودشان بایستند. برای من تجربه شده است، جاهایی که مفت به آنها زمین داده ایم، متوقف شده اند و خوب عمل نکرده اند. جاهایی که خودشان پول داده اند، قدر شعبه شان را خیلی خوب دانسته اند.
شعبه رباط کریم (ابن سینا) هم همینطور بود، ولی الآن خیلی بهتر شده است. من هم گفتم که برای من کاری ندارد، آنجاهایی که به این وضعیت باشند، کم کم تعطیل می کنم و زمینشان را می فروشم و جای دیگر زمین می خرم. سمنان هم همینطور است، اگر نجنبند ، زمین و ساختمانشان را می فروشیم.
یکی از گداترین شعبات ما، تبریز است. ساختمان کرج در حال ساخت است، بچه های کرج باید همت کنند و ساختمانشان را به اتمام برسانند.
اردو هم همینطور است. اردو روی پای خودش ایستاده است. بچه های اردو پول داده اند و زمین خریده اند. امسال به امین گفتم که مبلغ ثبت نام اردو را حداقل 420هزارتومان بگذارید. یک هفته شام و ناهار و صبحانه و حرکات موزون انجام می دهید، فقط 420هزارتومان پرداخت می کنید. گفتیم کف را 420هزارتومان بگذارند، می توانند 700هزار بپردازند، 1 میلیون بدهند یا بیشتر ، تا پول برای اردو جمع شود و بتوانیم زمین های بیشتری برای اردو خریداری کنیم.

این کارها را باید تمام قسمت ها انجام بدهند. امسال همه باید رهایی ویلیام داشته باشند. 500نفر در یک جا جمع می شوند و یک نفر سیگاری در بین این افراد نیست.

نکته دیگر؛
بعضی شعب باید فکر خودشان باشند، سمنان، کرج، کرمان و شعبی که ضعیف هستند باید خودشان، خودشان را نیرومند کنند.
هفته گلریزان داریم، هر کسی خواست، می تواند زودتر پرداخت کند و رسید را بگیرد و روز گلریزان آن را تحویل بدهد.
اگر آدم بخواهد خلاف کند، باید ببیند که این خلاف ارزش دارد یا ندارد! مثلاً یک نفر در زندان است، 10 سال زندانی کشیده، 10 روز دیگر می خواهند مرخصش کنند، بیاید و نقشه فرار بکشد! این فکر ابلهانه ای است. منظورم این است که یکی از راهنماها در یکی از نمایندگی ها، بخاطر اینکه رهجویش را یک ماه زودتر رهایی بدهد، رفته 30نامه را در اوتی عوض کرده است و دوباره نوشته است. خوب موضوع هم برای من خنده دار است و همه گریه دار. آخر چطور یک راهنما می تواند چنین کاری انجام بدهد. مگر کپی نامه ها در کلینیک و دفتر تازه واردین وجود ندارد که شخص چنین کاری انجام داده است!
کتاب چهارده وادی، دارای جلد گالینگور آماده و حاضر است، اسامی را بدهید تا بنویسم و تقدیم حضور کنم.
هفته آینده اردو شروع می شود، هفته بعد ، ما در کنگره دانش و اعتیاد فعال هستیم. یک پایه اصلی و یکی از اسپانسر های کنگره دانش و اعتیاد، ما هستیم. جمعه ای که ساعت 9:30 صبح ما یک پنل داریم و در مورد چهارده مقاله و موضوعات دیگر صحبت می کنیم، کنسرت موسیقی هم با حضور بچه های کنگره 60 هم برگزار خواهد شد. الآنه موسیقی کنگره 60 پیشرفت قابل توجهی داشته است، حتی ما برای بچه های گروه موسیقی استاد حرفه ای در نظر گرفته ایم، سرکار خانم آرمینه خواننده کر و اپرا هستند. موسیقی پایه هم امین کار می کند و یک گروه متشکل و قوی بوجود آورده ایم.

بعضی از اعضای کنگره، بچه هایشان را برای موسیقی فرستاده اند. سعی کنید حتماً در عرصه موسیقی فعالیت کنید. هر هفته اعضای گروه موسیقی کار می کنند و فعال هستند.
جایزه انتشارات دژاکام داریم. برای کنگره دانش و اعتیاد مبلغ 100میلیون تومان کنگره 60 به آنها کمک کرد. این پول برای هزینه بلیط و اقامت میهمانان خارجی است. یکسری از اساتید هم در شهرستانها هستند که نمی توانند هزینه رفت و آمد بپردازند به اصطلاح هزینه آنها برعهده کنگره 60 است.
مبلغ 100میلیون تومان جایزه از طرف انتشارات دژاکام برای مقالات با موضوع dst و بازتوانی در نظر گرفته شده است، نزدیک به 70 مقاله راجع به بازتوانی است که از آنها چند مورد انتخاب می شود، داوری آنها هم با کنگره است و جوایزشان پرداخت می شود.
ما وقتی به یک مرحله توانایی می رسد، باید زکات خودمان را پرداخت کنید. باعث افتخار ما است که بتوانیم در مراجع علمی و تحقیقاتی حضور داشته باشیم و به آنها کمک کنیم و این موضوع باعث مطرح شدن خود ما هم می شود.

 

مسئله بعد؛
کسانی که دنور هستند، یک شب دعوتشان می کنیم در هتل استقلال یک شام مفصل با حضور دیده بانان در خدمتشان هستیم، این مبلغ و هزینه را میهمان خود من هستند و این هزینه از کنگره پرداخت نمی شود.
جواب آزمون کمک راهنمائی هم اعلام شد، کسانی که کمبود خدمت دارند می تواند، موقعی که برگه های کمک راهنمایی را پر می کنند، اعلام کنند وبنویسند.
تصمیم دیگری گرفتیم که تابحال خانم های مسافر عکسشان در وبلاگ گذاشته نمی شد. الآن چون در اصفهان و مشهد و تهران خانم های مسافر داریم، اجازه دادیم کسانی که مایل هستند، عکس خودشان و مصاحبه شان را آشکارا قرار بدهند.
مسئله سایت و اینستاگرام خیلی وضعیت بهتری پیدا کرده است. باید هدف ما در آینده سایت باشد. جلسه ای در هفته گذشته برگزار شد برای وبلاگ ، تعداد 30 نفر در این جلسه حضور داشتند. این انرژی باید برای سایت مرکزی صرف شود.
پروفسور ویلیام که از اساتید برجسته آمریکایی است، تمام کارهای ما را رصد می کند و از من سوال می کند، در ریکاوری باید چه کار کنیم؟ چه کار کنیم مثل کنگره 60 بشویم؟ حتی می گوید که در ایالت متحده آمریکا، در قسمت بازتوانی و درمان، حتی نتوانسته ایم به کنگره 60 نزدیک بشویم. برای همین شدیداً مورد علاقه شان است. مذاکرات من و ویلیام در سایت منتشر می شود و شما می توانید به اهمیت این قضیه پی ببرید.
بعضی از گروههای مسافران و همسفران ضعیف بودند و بعضی گروهها قوی بودند. اسیستانت ها هم همینطور بودند در بعضی شعب قوی بودند و در بعضی شعب ضعیف بودند. هر شعبه ای که ضعیف عمل کند، مسئولیت آن برعهده اسیستانت است. اگر اسیستانت خوب عمل کند و با راهنمایان ارتباط خوبی داشته باشند، مطمئناً می توانند نتایج بهتری کسب کنند. بنابراین اگر یک شعبه عملکرد ضعیفی داشته باشد، من ایجنت و اسیستانت را تعویض خواهم کرد.

این 40 سی دی را که گفتم، حتماً راهنما و اسیستانت ببینند و بشمارند و تائید کنند و بعد تحویل من بدهند.
امروز نیشابور ، خیلی از مشهد قوی تر است، این موضوع بخاطر این است کسی که پایه نیشابور را گذاشته است (امیرهوشنگ) ، خیلی قوی این پایه را گذاشته است و این باعث موفقیت نیشابور شده است.
همه افراد در سفر اول بایستی، وادی اول تا هفتم را بنویسند. همچنین راهنمایان باید شروع کنند ، از وادی 1 تا 7 را بنویسند و بخاطر این موضوع، چهارده هفته به آنها مهلت می دهم.
دستور جلسه سیزدهم ، پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است. من در سی دی ها کامل در مورد این وادی صحبت کرده ام.
ما هیچوقت به یک مقطعی نمی رسیم که بگوییم تمام شد. حتی موقع مرگ هم به این مقطع نمی رسیم. باید این را بدانیم، هر مقطع و هرجا و هر چیزی که تمام می شود، یک چیز دیگری شروع می شود. بنابراین ما به هیچ نقطه ای نمی رسیم که بگوییم، خوب همه چیز آرام شد. با توجه به وادی سیزدهم که می گوید، پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است، نتیجه می گیریم که هیچوقت زندگی کردنمان را به آینده موکول نکنیم.
شما باید هر روز و هر لحظه ای زندگی کنید، زندگی کردن را باید یاد بگیرید و مهمترین معجزه حیات، خود حیات است. این حیات برای ما درست شده است، باید در صراط مستقیم از این حیات استفاده کنیم.
نتیجه کلی : هیچ وقت، هیچ چیزی تمام نمی شود. ما نمی دانیم این ماجرا تا کجا ادامه دارد، قبل و بعدش را نمی دانیم و این داستان ادامه دارد. بنابراین زندگی کردن خودتان را به بعد، موکول نکنید. از همین لحظاتی که وجود دارد، بهره برداری کنید و لذت ببرید.
از اینکه به صحبت های من توجه کردید، از همه شما سپاسگزارم.

 

نگارنده: مسافر احمد شریفیان

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

98/05/23

دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .