English Version
English

کارگاه آموزشی همسفران کنگره 60، نمایندگی صالحی+تصاویر سومین افطاری همسفران صالحی

کارگاه آموزشی همسفران کنگره 60، نمایندگی صالحی+تصاویر سومین افطاری همسفران صالحی

جلسه دوازدهم از دوره بیستم و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره 60، نمایندگی صالحی به نگهبانی همسفر الهام و استادی همسفر محبوبه و به دبیری همسفر سعیده با دستور جلسه وادی نهم: وقتی نیرویی از کم شروع شود و به درجه بالا و بالاتر برسد، نقطه تحمل پیدا می‌کند در روز سه شنبه 31 اردیبهشت ماه 1398 در ساعت 17:30 بعدازظهر آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

در وادی نهم می‌گوید وقتى نیرویى از كم شروع شود و به درجه بالا و بالاتر برسد، نقطه تحمل ایجاد می‌شود. واژه تحمل یعنى توان پذیرش و حمل و از سوی دیگر در كنار تحمل از کلمه نقطه استفاده‌شده یعنی کوچک‌ترین تغییر می‌تواند نقطه مذكور را جابه‌جا كند. هر نقطه روی وجود ما تأثیر می‌گذارد. اگر امروز یك كلمه یاد بگیرم و درك و هضم كنم، جذب وجود من شده و من آن را درك می‌کنم و دیگر فراموش نمی‌کنم ولى اگر چیزى در حد اطلاعات باشد و دركش نكنیم، باقى نمی‌ماند و دفع می‌شود.

در حقیقت نقطه تحمل هم در مسائل مثبت و هم در مسائل منفى وجود دارد. براى بالا بردن نقطه تحمل در مسائل منفى نیاز به آموزش دیدن، تفكر و اندیشه نیست و حتى با لذت زودگذر همراه ولی در ادامه حال خرابى و تخریب به همراه دارد؛ اما در مسائل مثبت نیاز به صبر كه همان پارامتر زمان است و تلاش مكرر دارد. نقطه تحمل با كسب آگاهى ایجاد می‌شود و این خودم هستم كه باید نقطه تحملم بالا ببرم چه در مورد ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها.

مسافران زمانى كه درگیر اعتیاد شدند، به‌راحتی این نقطه تحمل بالا رفت و ابتدا همراه با لذت بود ولى بعد از مدتى كه این كار تكرار شد، مصرف‌کننده شدند. زمانى كه وارد كنگره شدند، درواقع زمانى بود كه در مرحله نفس لوامه بودند و نیاز به زمان، تكرار و تلاش مناسب بودند تا بتوانند رها شوند و با كم كردن در طول یازده ماه زمان درمان می‌شوند، بنابراین با سقوط آزاد نمی‌شود به درمان رسید.

حالا من همسفر هیچ‌چیز در مورد اعتیاد نمی‌دانستم فقط می‌خواستم به هر نحوى که شده اوضاع خوب شود، ولى نه‌تنها نتیجه نگرفتم بلكه تخریب در من هم بیشتر شد؛ چون نقطه تحملم نسبت به قبل كمتر شده بود و كینه و نفرت روزبه‌روز بیشتر می‌شد.

درواقع پذیرش وجود نداشت پس در مورد نقطه تحمل یكى باید پذیرش آن مسئله را داشته باشیم و مسئله دیگر داشتن تعادل است. مسئله بعدی این است نقطه تحمل باید آرام‌آرام بالا بیاید.

من زمانى كه وارد كنگره شدم، یاد گرفتم كه براى كنار گذاشتن ضد ارزش‌ها و رسیدن به ارزش‌ها نباید در یک‌شب تغییر كرد. براى ایجاد نقطه تحمل باید از سد سختی‌ها و مشكلات عبور کنم تا بتوانم که تغییر كنم و همین‌طور باید نیروهاى تخریبى وجود داشته باشد تا انسان به تعادل برسد و کامل شود.

حالا اگر آموزش‌ها در من نهادینه شد، نخستین چیزى كه به دست می‌آورم، توجه به ظرفیت وجودى خودم است. پس همه‌چیز را در خودم جستجو كردم نه اینكه در بیرون دنبال مقصر بگردم و ببینم كجاى شهر وجودى من دچار گل‌ولای شده است. اینجا به نقطه‌ای می‌رسم كه متوجه می‌شوم كه وضعیت من عین عدالت است. چون هر چه قبل کاشته‌ام درو می‌کنم.

در پایان وادى آمده شخص براى مسائل مثبت هم باید ظرفیت لازم را داشته باشد، چون اگر ظرفیت نباشد تخریب به وجود می‌آید. گاهى انسان به‌زور می‌خواهد به خواسته‌اش برسد و این اصرار باعث می‌شود كه قدرت مطلق خواسته‌اش را به او بدهد ولى در ادامه تخریب برایش ایجاد می‌شود پس بدانیم كه اگر مشكلى هم داریم، نعمت است و آن را بپذیریم.

ان‌شاءالله همگى ما از سخن به نقطه تحمل به حركت دربیاییم.

 

در ادامه به همسفرانی که حامی زمین و جشن گلریزان بودند، لوح یادبودی اهدا شد...

 
 
 
 
 
گزارش تصویری از سومین میزبانی همسفران نمایندگی صالحی در ماه مبارک رمضان که با شکوه فراوان برگزار شد، تقدیم حضور می‌گردد...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نگارش و تایپ: همسفر محبوبه لژیون چهارم
عکاس: همسفرالهه– لژیون دوم
ویرایش: همسفر بهار

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .