English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60 نمایندگی عطار نیشابوری

کارگاه آموزشی کنگره 60 نمایندگی عطار نیشابوری

جلسه هفتم از دور یازدهم، از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی عطّار نیشابور؛ با استادی مسافر هادی، نگهبانی مسافر مهران و دبیری مسافر ابوالفضل، با دستور جلسه وادی نهم در روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۸/۲/۳۱، ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان هادی هستم یک مسافر؛ خداوند را شاکرم که امروز این جایگاه را تجربه می‌کنم و از نگهبان جلسه متشکرم که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادند تا خدمت کنم.

دستور جلسه امروز وادی نهم است؛ وقتی نیروی از کم شروع می‌شود و به درجه بالا و بالاتر برسد نقطه تحمل پدید می‌آید. ایجاد نقطه تحمل هم در جهت مثبت و ارزشی و هم در جهت منفی و ضد ارزشی، مستلزم تمرین و تکرار یک موضوع در طول زمان است؛ یعنی این‌گونه نیست که یک‌روزه یا دوروزه به وجود بیاید اما باید توجه داشت که بالا رفتن نقطه تحمل در جهت مثبت و ارزش‌ها نیاز به آموزش، تفکر و تجربه داشته و مستلزم به یک برنامه‌ریزی اصولی و تلاش در جهت آن است؛ مانند کسی که می‌خواهد یک دونده ماهر شود و در مسابقات قهرمانی شرکت کند. این فرد باید آموزش‌های لازم را زیر نظر یک مربی ماهر و باتجربه کسب کند با تفکر در مورد تمام جوانب کار اعم از تغذیه خواب و برنامه‌ریزی نماید. ماه‌ها و سال‌ها تلاش و تمرین نموده و آموزش‌های خود را تبدیل به تجربه نموده و به اجرا درآورد. در مورد ضعف و قوت خود تفکر نموده، نقاط ضعف را پوشش داده و نقاط قوت را تقویت نماید تا مهارت‌های لازم را کسب نماید و یا به عبارتی نقطه تحملش در دویدن بالا برود.

اما در جهت منفی و ضد ارزش‌ها نیاز به تفکر احساس نمی‌شود؛ فرد بدون برنامه‌ریزی و هدف مشخصی حرکت می‌کند و آموزش‌های خود را بدون تفکر به اجرا درمی‌آورد. یک مصرف‌کننده مواد مخدر فقط کافی است نحوه مصرف مواد را یاد بگیرد و آن را تجربه کند، بقیه مراحل به‌خودی‌خود به انجام می‌رسد و به‌مرورزمان نقطه تحمل فرد بالا و بالاتر رفته و از چند دود به چند صد دود و از میلی‌گرم به گرم می‌رسد. هیچ‌کس برنامه‌ریزی شخصی در جهت اعتیاد به مواد مخدر و معتاد شدن با بالا رفتن مصرف مواد نداشته و ندارد و به‌خودی‌خود به این مرحله رسیده است. حال اینکه همین فرد در جهت درمان و بالا رفتن نقطه تحمل در مقابل مواد مخدر در صورت پیدا کردن راه درست و حرکت در جهت آن باید حداقل۱۰ ماه با یک برنامه اصولی به‌تدریج مواد خود را کم کند تا سیستم‌های ازکارافتاده بدن بازسازی‌شده و نقطه تحمل بالا برود.

پس می‌بینیم که نقطه تحمل با بیوشیمی بدن ارتباط تنگاتنگ دارد. در افراد مصرف‌کننده شاهد این هستیم که وقتی مواد مصرف نموده یا به عبارتی خمر به آنها رسیده است از نقطه تحمل بالایی برخوردار بوده و دیرتر برآشفته می‌شوند؛ اما هنگام خماری که خمر به آنها نرسیده است برآشفته و عصبانی و در نقطه‌ای قرار دارند که حتی تحمل خودشان، همسر و فرزندشان را ندارند. به همین دلیل است که احیاشدگان در کنگره ۶۰ به‌مرورزمان و با راه‌اندازی سیستم خمر طبیعی بدن و به تعادل رسیدن سیستم بیوشیمی از آرامش خاصی برخوردارند و نقطه تحمل بالایی دارند. به‌موازات به تعادل رسیدن جسم با آموزش‌های ناب کنگره، تغییر دیدگاه افراد و به تعادل رسیدن جهان‌بینی، روان نیز به تعادل می‌رسد و فرد از خلق‌وخوی بهتری نسبت به سایرین برخوردار می‌شود.

می‌توان به جرات گفت تمام جرم و جنایت‌ها، فساد و قتل‌ها و خودکشی‌ها با نقطه تحمل ارتباط مستقیم دارند؛ هرچقدر نقطه تحمل پائین تر باشد فرد زودتر به نقطه آشوب می‌رسد و این همان لحظه‌ای است که حرمت‌ها شکسته می‌شود، ارزش‌ها زیر پا له می‌شود و جرم و جنایت و برادرکشی و ... رخ می‌دهد. امیدوارم آن‌قدر نسبت به این موضوع شناخت پیدا کنیم که در درجه اول بتوانیم نقطه تحمل خودمان را بالا ببریم و در مرحله بعد همیشه مراقب باشیم دیگران را وارد آستانه آشوب نکنیم.

 

نگارش و تایپ: مسافر حسین (لژیون پنجم)، مسافر ایمان (لژیون هفتم)
عکاسمسافر محمد (لژیون یکم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .