English Version
English

مراسم کلنگ زنی نمایندگی جدید کرج با حضور مسئولین

مراسم کلنگ زنی نمایندگی جدید کرج با حضور مسئولین

به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه 17/11/1397 مراسم شروع عملیات ساختمانی نمایندگی جمعیت احیای انسانی کنگره 60 در استان البرز، شهرستان کرج (جاده ملارد سه‌راه انبار نفت) در زمینی خریداری‌شده به مساحت 580 مترمربع و 600 متر زیربنا با مجوز اخذشده از شهرداری محترم کرج با حضور جناب آقای دکتر اکبری مشاور محترم وزیر و معاونت اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت کشور و همراهان ایشان؛ همچنین آقای عباسی دبیر محترم شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج و آقای دکتر حاج رسولی و دیده بان محترم کنگره 60 آقای حکیمی و جمعی از اعضای کنگره 60 نمایندگی کرج و خانواده‌های ایشان انجام گردید.

کمک راهنما اکبر سعادتی راد : سپاس گزارم از این که حضور پیدا کردید و در آغاز این را بگویم که هر کسی که در کنگره خدمت می کند در خود کنگره به تخصص رسیده است، تشکر می کنم از آقای اکبری و تیم همراهشان و آقای دکتر حاج رسولی، تبریک ویژه دارم به مناسبت دهه فجر و انقلاب اسلامی، خداوند بزرگ را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم و در خدمت شما عزیزان هستم. 

خداوند در سوره معاده آیه 32 می‌فرمایند: به دین سبب بر بنی اسرائیل حکم نمودیم که هر کس نفسی را بدون حق و یا بی آن که فساد و فتنه ای در زمین کرده باشد مثل آن است که مردم را کشته است و کسی نفسی را احیا ببخشد و از مرگ نجات دهد مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است، مجدداٌ سپاس گزاری می کنم از همه مسئولین در ارگان ها و سازمان مختلف که با تمام وجود ما را حمایت کرده اند، کنگره 60 با این حمایت موتور های حرکتی اش با قدرت بیشتری در حرکت می‌باشند. 

جمعیت احیا انسانی کنگره 60 با بنیان گذاری آقای حسین دژاکام در سال 1378 با رویکرد و راه کار کمک فرد رها شده از دام اعتیاد به فرد در حال مصرف مواد مخدر تشکیل گردیده است و در حدود 20سال است که فعالیت خود را ادامه می‌دهد و با محوریت آموزش، پیش‌گیری و مهار درمان اعتیاد انجام شده با تلاش های همه عزیزانی که در حال زحمت کشیدن هستند در حدود 23 استان کشور دارای 56 نمایندگی می باشد که حاصل تمام تلاش ها در این نمایندگی طی این چند سال درمان افرادی بالغ بر = 20هزار نفر است. 

خیلی متشکرم از تشریف فرمایی آقای عباسی دبیر شورای ارتباط هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز،دوهزار نفر کمک راهنما و هفت هزار نفر خدمت گزار که به صورت رایگان خدمت می کنند داریم.

دکتر اکبری: الحمد لله رب العالمین، خیلی متشکرم از تمام دوستان که در این هوای زمستانی در کنار هم جمع شده ایم و مراسم کلنگ زنی زمین کنگره ی 60 را آغاز می‌کنیم.

تبریک عرض می کنم دهه فجر را خدمت شما بزرگواران به همه عزیزان و دوستانی که در این مراسم زحمت کشیده اند خداقوت عرض می کنم، تبریک می گویم بر همه عزیزانی که توانسته اند با همت و تلاش خودشان این مجموعه را شروع کنند و مطمئناً امروز روز بزرگی برای همه ی شما عزیزان می باشد و بنده خیلی خوش حالم که امروز توانستم در این مراسم شرکت کنم که البته با وجود مشغله هایی که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی داشته ایم توانستیم به حضور شما عزیزان برسیم.

شما عزیزان باید در این مسیر به راه خود ادامه بدهید و مسئولین در کنار شما باشند تا همواره در مسیر خود بمانید برای این که کارهای مردمی مهم‌ترین کارهاست و این کار هم که با دستان شما عزیزان انجام می‌شود همینطور. 

بنده خیلی از این شعار عمل سالم شما خوشم آمد، عمل سالم در این مسیر حتما به شما یاری خواهد رساند در کلام الله شریف در سوره عصر آمده است خداوند قسم می خورد که انسان ها در زیان کاری هستند مگر آنهایی که سمت عمل صالح بروند و صبر کنند که قطعا نتیجه این صبر را خواهند دید.

همه ما باید عمل سالم داشته باشیم و در مسیر حق حرکت کنیم و امید دارم که همه شما عزیزان به سمت حقیقت و عمل سالم حرکت کنید و خودتان تبدیل به انرژی متراکم و خوب بشوید تا بتوانید دیگران که به سمت شما می آیند به آنها کمک کنید، از این که توجه کردید سپاس گزارم.

آقای عباسی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر: ضمن سلام و عرض ادب خدمت شما عزیزان درست است که هوا کمی سرد است ولی مطمئناً دل تک تک شما عزیزان بخاطر رسیدن به این هدف عالی که در ذهن خودتان داشتید و به آن رسیدید گرم است.

اقدامات و کار های ارزش مندی که در این خصوص در حال انجام شدن است، بنده حدود 4ماه است که به استان البرز آمده ام و افتخار خدمت در این استان به بنده محول شده است و شاهد این بوده ام که در این 4ماه یک همدلی و یک همراهی بین تمام اعضای شورای هماهنگی با مواد مخدر و مسئولین استانی به ویژه مردم خوبمان در حوضه های مختلف و تلاش  های مردم وجود دارد، بنده این مسئله را ارج می نهم و از تمام عزیزان تشکر می کنم و قرار شده است که به آن سرمنزل مقصود برسیم.

از آنجایی که بنده آشنایی کامل با مجموعه کنگره 60 و ارادت خاصی نسبت به آقای مهندس دژاکام و همچنین استاد عزیزم آقای حاج رسولی دارم، خودم را جدا از این مجموعه نمی دانم و تمام تلاشم را خواهم کرد که انشالله بتوانم به نوبه خودم تاثیر گذار باشم. 

در فعالیت های کنگره60 اعلام آمادگی می کنم که هر کجا نیازمند کمک ما شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر بود انشاالله حضور پیدا خواهم کرد و کمک حال دوستانمان در این حوضه خواهیم بود، بنده خواهشی که از تمام تک تک شما دارم این است که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را شورایی پویا در نظر بگیرند با تلاش های مداوم استان دار محترم و تاکیدات دبیر کل ستاد آقای دکتر مومنی، سیاست هایی را در رابطه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی اتخاذ کرده اند که در اولویت اول ما قرار گرفته اند و قرار است اتفاقات خوبی را شاهد باشیم، تشکر می کنم که پذیرای بنده بودید.

صحبت های دکتر حاج رسولی: بنده دوست دارم به رسم کنگره خودم را معرفی کنم، سلام دوستان مسعود هستم یک مسافر، خیلی خوشحالم که در این جا هستم و وقتی می بینم یک دانه ای کاشته می شود اول دیده نمی شود ولی وقتی یک انسان کار بلد آن را می کارد می داند که در چه زمین و در چه موقعیتی و چطور آن را آب یاری کند و بعد از آن به یک درخت تنومند تبدیل می شود، جناب آقای اکبری بنده دانشگاهی هستم و دانش یار فیزیولژی ورزشی هستم. 

هر سال لیست جوایز نوبل را میبینم و فقط حسرت می خورم و گاهی اوقات اشک می ریزم که خیلی اوقات جایزه نوبل را به یک موضوعی که معلوم نیست 20سال دیگر به درد بخورد یا نه می دهند ولی چرا یک بار کاری نکردند که مردم دنیا بفهمند افسانه ای که اعتیاد دارد درمان دارد. آقای مهندس دژاکام که توانسته‌اند راه حل درمان اعتیاد را کشف کنند و هزاران خانواده را از دام اعتیاد رها کنند مستحق این جایزه هستند.

صحبت های آقای حکیمی:

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر

از خداوند سپاس گزار هستم که توفیق این را در اختیار ما قرار داد تا اینجا دورهم جمع‌شویم و این مراسم را مرهون زحمات آقای مهندس و کشف عظیمی که در درمان اعتیاد اتفاق افتاده است هستیم امیدواریم در سالیان آینده تمام دنیا بتوانند از این کشف نهایت استفاده را ببرند.

ما اعضای کنگره 60 امروز در این مکان شهادت می‌دهیم که اعتیاد به هر نوع ماده درمان قطعی دارد و اگر امروز قرار است اینجا شفاخانه‌ای بر پا شود و اگر این معرفی‌ها را می‌بینیم که افراد به زندگی برگشته‌اند این به خاطر روش درست، داروی مناسب و زمان مناسبی است که در کنگره 60 مورداستفاده قرار می‌گیرد.

خیلی تشکر می‌کنم از مسئولین محترم استان البرز و همین‌طور مسئول محترم معاونت و مشاور وزیر آقای اکبری و هیئت همراهشان امیدوارم که این حمایت‌های معنوی مثل سابق باقی باشد و این مسئله را در نظر داشته باشیم که اگر یک انسانی به رهایی رسد همه‌ی انسان‌ها در این رهایی سهم دارند و ثمرات بیشتری را از کشف جناب آقای مهندس دژاکام در سال‌های آتی خواهیم دید وامیدوارم همه‌ی انسان‌هایی که در این مسیر قدم برمی‌دارند از خدماتی که ارائه می‌دهند نهایت بهره لازم را ببرند

آن مدت‌زمانی که در کرج سپری شد تا ما بتوانیم شاهد امروز باشیم را مدیون زحمات خیلی از عزیزان هستم اعم از مسئولین مخصوصاً شهرداری منطقه و روسای مختلف فرهنگسرای کوثر و همه‌ی کسانی که به ما کمک کردند انسان‌هایی که الآن در جمع ما حضور ندارند و نباید آن‌ها را فراموش کنیم امیدوارم امروز این آغاز را آغازی بدانیم که در آینده بسیار نزدیکی انسان‌های بسیار زیادی به درمان قطعی برسند و به زندگی برگردند.

مسئله امروز اول سالم‌سازی انسان بعد سالم‌سازی خانواده و بعد سالم‌سازی جامعه است و امیدوارم خداوند قدم‌هایی که برداشته می‌شود را بپذیرد تا بتوانیم مثمر ثمر باشیم.

از همه‌ی عزیزانی که در برپایی این مراسم زحمت کشیدند بنده به سهم خودم به‌عنوان یک عضو کوچک تشکرمیکنم از آقای علیرضایی، خانم آذر پور، مرزبانان و کمک راهنمایان عزیز، اعضای خدمتگزار و مسئولین پذیرایی برپایی این مراسم و مطمئنم روزهای خوب بسیاری را در آینده نزدیک در کنار هم خواهیم دید از همه‌ی شما دوستان عزیز سپاس گزارم.

 

 

 

 

تهیه گزارش: مسافران علی، امین، پوریا، مجتبی

عکاس: مسافر آرش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .