English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی عطار نیشابوری + مراسم افطاری

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی عطار نیشابوری + مراسم افطاری

اولین جلسه از دوره هشتم، از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60، نمایندگی عطّار نیشابور، ویژه مسافران، روزهای سه‌شنبه مورّخ 1397/03/01، با استادی: آقای علی، نگهبانی: آقای محمد، دبیری: آقای محسن، با دستور جلسه: "وادی نهم" رأس ساعت 17:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علی هستم یک مسافر؛ خداوند بزرگ را شکرگزارم که بار دیگر توفیق خدمت در این جایگاه ارزشمند را دارم و می‌توانم از شما دوستان آموزش بگیرم. از نگهبان و دبیر جلسه که این فرصت را در اختیارم قراردادند سپاسگزارم. دستور جلسه وادی نهم و نقطه تحمّل است. ابتدا مایلم به خاطر اهمیت این وادی پیام آن را قرائت کنم.

پیام برای کسانی که به دنیایی تازه قدم نهاده‌اند و به خویش خویشتن توجه می‌نمایند. بر شما واجب و ضروری است که از سخن به نقطه عمل حرکت بنمایید و بر زمین و سماء توجه کنید. با اندیشه ژرف خود به رحمت ماوراء ایمان راسخ داشته باشید و بدانید که پاداش شما دست همیاری شما را خواهد داد. آنگاه بذر نیکو بکار و یا تخم و دانه باارزش، هم قوت کافی و هم سایه‌بان‌هایتان برافراشته خواهد شد. پس آن کنید که فرمان است.

به نظرم همین یک بیت شعر برای من علی همه مطالب را گفته است؛ که اگر من آن را بفهمم و کاربردی نمایم برای همه زندگی من کافی است. در تعریف گفته می‌شود؛ وقتی نیرویی از کم شروع شود و به درجات بالا و بالاتری برسد نقطه تحمّل پیدا می‌شود. اساساً نقطه تحمّل به معنی ایجاد ظرفیت، تاب، طاقت و تحمّل در مسائل روزمره زندگی که همه با آن سروکار داریم می‌باشد. این مسئله آن‌قدر مهم است که جناب مهندس دژاکام آن را به‌عنوان یک دستور جلسه و یک وادی برای مسافران در نظر گرفته‌اند.

نقطه تحمّل می‌تواند هم در بعد مثبت و هم در بعد منفی باشد. بعد مثبت همان مسائل ارزشی است که خداوند برای من «علی» در زندگی قرار داده است؛ و بعد منفی هم همان مسائلی است که من علی وارد آن شدم و تا اعماق تاریکی‌ها با آن رفتم و عامل آن‌هم ناآگاهی و نادانی من بود. من «علی» ابتدا که وارد مصرف مواد (تریاک) شدم خیلی هم خوش بودم اما با تکرار به مرحله‌ای رسیدم که متأسفانه نمی‌توانستم از کنار مواد دور شوم و به‌این‌ترتیب نقطه تحملم در این زمینه به‌شدت بالا رفت و در کنار آن مسائل ضد ارزشی دیگری را مرتکب شدم، چراکه مواد بر روی آگاهی و دانایی و معرفت من حجابی کشید که من به‌جای توجه به‌فرمان عقل به دستور موادم عمل می‌کردم. حال اگر بخواهیم از مسائل منفی به امور ارزشی تغییر مسیر بدهیم آیا این امکان برای ما وجود دارد؟ آری. مسیر کنگره 60.

هدف کنگره تنها درمان مواد نیست، بلکه حرکت در مسیر انسانیت و انسانی شدن من است؛ که باید با سرسپردگی و گرفتن آموزش‌ها و تلاش مداوم این تغییر جهت را عملی نمایم. سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا، همین‌که من به سفر دوم رسیدم و یا این‌که گل رهایی را از جناب مهندس دژاکام گرفتم، کافی است؟ خیر؛ زیرا من می‌خواهم گذشته‌ام را جبران کنم و تاریکی‌هایی را که تجربه کرده‌ام و از سر گذرانده‌ام با خدمت کردن، محبت نمودن و عشق تبدیل به نور و روشنایی نمایم. این‌گونه است که اگر در دوره مصرف با کوچک‌ترین مسئله‌ای زمین و زمان را به هم می‌ریختیم و با همسر و فرزند و اطرافیانمان دچار اصطکاک و برخورد می‌شدیم، می‌توانیم با صبر و شکیبایی و نقطه تحمّلی که در خودمان ایجاد می‌نماییم کم‌کم اعتماد آن‌ها را کسب نماییم و شأن و احترام ازدست‌رفته را به خود بازگردانیم.

کسب آموزش‌های ناب کنگره و بالا بردن سطح آگاهی و ارتقای جهان‌بینی به ما کمک خواهد کرد تا ابتدا به آرامش برسیم و سپس در مسیر تعادل و صلح قدم برداریم. انشا الله با ظرفیتی که اساتید و خدمتگزاران کنگره 60 در من «علی» ایجاد کرده‌اند بتوانم مثمر ثمر باشم و هم‌چنین خدمتگزار خوبی برای کنگره و خانواده و جامعه خود باشیم.

ممنونم که با سکوت زیبایتان به صحبت‌های من گوش کردید.

 

گزارش تصویری از مراسم  افطاری ششمین روز ماه مبارک رمضان روز سه شنبه مورخ 1397/03/01 نمایندگی عطار نیشابور؛

 

تایپ: مسافر محسن (لژیون چهارم)
عکاس: مسافر جواد (لژیون یکم)

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .