English Version
English

مصاحبه با همسفر طناز رهجوی سرکار خانم محدثه

مصاحبه با همسفر طناز رهجوی سرکار خانم محدثه

لطفاً اعلام سفر کنید:

سلام دوستان طناز هستم یک همسفر؛ با 15 سال مصرف مواد وارد کنگره شدیم، روش درمان DST داروی درمان شربت OT، باراهنمایی آقا محمدرضا و خانم محدثه، 11 ماه و 26 روز سفر کردیم، رشته ورزشی مسافرم ورزش باستانی و شنا، در حال حاضر 5 روز است که وارد سفر دوم شده‌ایم.

چطور با کنگره 60 آشنا شدید؟

یکی از بستگان اواخر سفر اول بود که در مورد کنگره با ما صحبت کردند و با مشاهده تغییراتی که در ایشان به وجود آمده بود متوجه شدیم که مجموعه بسیار خوبی است و تصمیم گرفتیم به کنگره بیاییم.

البته حضور شخص من در کنگره برای کنار گذاشتن مواد نبود؛ زیرا مسافرم زمان زیادی بود که سقوط آزاد بود و موادی مصرف نمی‌کرد. آموزش‌های کنگره بود که مرا جذب کرد؛ زیرا پیش از ورودمان به کنگره من کتاب 60 درجه و سی‌دی‌هایی که جلسه اول نشریات در اختیار اشخاص قرار می‌دهد را گوش کرده بودم و اطلاعات نسبی از کنگره داشتم.

نقش آموزش‌های کنگره در زندگی شما و رسیدن به آرامش چه بود؟

 آموزش‌های کنگره در زندگی من تغییرات زیادی به وجود آورده است و این تغییرات در مسافرم خیلی بیشتر و مشهودتر است. پیش از کنگره من و همسرم نه‌تنها رابطه‌ی خوبی نداشتیم حتی رابطه ما باهم خیلی بد بود و نمی‌توانستیم یکدیگر را درک کنیم، ولی بعد از کنگره یک‌باره همسرم تغییر زیادی کردند و خیلی از مشکلات ما حل شد.

چه چیزی باعث شد که به‌عنوان همسفر در کنگره حضورداشته باشید؟

ورود من به کنگره بیشتر برای خودم بود نه مسافرم. در ابتدا که مسافرم به کنگره آمد از من نخواست که به کنگره بیایم و خود من هم قصدش را نداشتم و پیش خودم فکر می‌کردم که او مصرف مواد داشته و تخریب‌های او خیلی زیاد است و همه مشکلاتی که داریم به خاطر اخلاق اوست و اگر او آموزش ببیند و بهبود یابد مشکلات ما حل می‌شود. ولی بعد کمی مطالعه در مورد کنگره و خواندن کتاب مهندس خیلی جذب کنگره شدم و متوجه شدم من هم نیاز زیادی به این آموزش‌ها دارم و حضور من در کنگره صرفاً با این نیت بود که خود من به آرامش برسم.

شما به‌عنوان یک تازه رهاشده به همسفرانی که تازه و با ناامیدی به کنگره آمده‌اند، چه پیشنهادی دارید:

من هم روز اول با ناامیدی به کنگره آمدم و فکر می‌کردم که این آموزش‌ها ممکن است روی من تأثیری داشته باشد ولی روی مسافرم تأثیری نخواهد داشت و بر این باور بودم که غیرممکن است اخلاق و رفتار شخصی تغییر کند. ولی این اتفاق برای ما افتاد، پس در این راه صبور باشند و تمام تلاش خود را برای گرفتن آموزش‌ها بکنند و سعی کنند آن‌ها را در زندگی خود اجرایی کنند در این صورت قطعاً نتیجه مطلوب را خواهند گرفت.

تعریف صبر از دیدگاه خانم طناز چیست؟

کنگره به ما آموزش می‌دهد در کنار صبر هم‌زمان تمام تلاش خود را بکنیم و درراه مستقیم حرکت کنیم تا بتوانیم مشکلات خود را حل کنیم. صبر پیش از کنگره این نبود و تنها تحمل می‌کردیم، اما امروز در جهت بهبود و حل آن مشکل قدم برمی‌داریم.

وادی کاربردی و موردعلاقه شما کدام وادی است و چرا؟

 وادی هشتم: "با حرکت راه نمایان می‌شود".

زیرا من فکر می‌کردم برای خیلی از مسائل هدف و انگیزه کافی رادارم، ولی نمی‌توانستم به اهدافم برسم و گمان می‌کردم حال که من در راستای هدفم قدم برداشتم باید همه‌چیز باید بر وفق مرادم باشد تا من بتوانم به‌راحتی به هدفم برسم. ولی وادی هشتم به من آموخت که این‌گونه نیست و زمانی که در راستای هدف حرکت می‌کنی در طی مسیر پستی‌وبلندی‌های راه نمایان می‌شود که باید برای گذشتن از آن مسیر صبر زیادی داشته باشی تا دلت نلرزد و راه را ادامه دهی و به مقصد برسی.

چه تغییراتی نسبت به‌پیش از کنگره در خود احساس می‌کنید؟

 پیش از کنگره من خیلی افسرده و ناامید بودم و با همه‌چیز سر جنگ داشتم و مادام در ذهنم مسائل منفی را مرور می‌کردم و همین امر باعث می‌شد از حرکت بازبمانم. مهم‌ترین چیزی که کنگره به من داد این بود که من دیگر آن فرد غمگین و افسرده نیستم و امروز به مسائل خوب فکر می‌کنم. امروز چشم من بازشده که در زندگی من هم چیزهای خوب زیادی وجود دارد که تا پیش‌ازاین اصلاً آن‌ها را نمی‌دیدم و با خود می‌گفتم سراسر زندگی من از بدو تولد تا حال، محنت و سختی و مشکل بوده است؛ ولی امروز حس‌های من بازشده و من متوجه شدم که باید بابت خیلی از چیزهایی که دارم خدا را شاکر باشم و همین‌که امروز در کنگره حضور دارم جای شکرگزاری دارد.

 

نظر شما در مورد خدمت در کنگره چیست؟

گذشته از آموزشی که در خدمت وجود دارد، این حس که برای جایی که آرامش خود را مدیون آن میدانیم، مفید هستیم و کمی می‌توانیم دِین خود را ادا کنیم و این حس سبک‌بالی به ما می‌دهد. خدمت بستری را فراهم می‌کند که تازه‌واردانی چون ما بتوانند به کنگره بیایند و درمان شوند.

کمی در مورد حس و حالتان در لحظه رهایی برای ما بگویید:

 حس خیلی خوب و غیرقابل وصفی داشتم. زمانی که نگاه مهندس را می‌دیدم آن‌قدر گیرا بود که انرژی خیلی زیادی را به من می‌داد. درمجموع خیلی خوشحال بودم که امروز در کنار مسافرم بعد از طی مسیر درمان توانستیم به نتیجه برسیم.

الگوی شما در کنگره چه شخصی بود و چرا؟

الگوی من در کنگره کمک راهنمای عزیزم و همچنین خواهر لژیونی‌هایم هستند زیرا این‌ها کسانی هستند که من با آن‌ها بیشتر سروکار دارم و هر یک به‌نوعی برای من الگو بوده‌اند. اینکه راهنمای من چطور این مسیر را طی کرده‌اند تا به این جایگاه رسیده‌اند و چه عشق و علاقه‌ای در ایشان هست که می‌توانند به این شکل خدمت کنند برای من خیلی جالب است. من هنوز به آن درک نرسیده‌ام که چطور می‌شود به آن حد از عشق به کنگره رسید که سالیان سال در کنگره باشی و بدون دلسردی و با عشق و علاقه خدمت کنی.

حرف آخر:

از صمیم قلبم از آقای مهندس تشکر می‌کنم که این موقعیت را برای ما به وجود آوردند و به ما زندگی جدیدی بخشیدند و از راهنمایم خیلی تشکر می‌کنم که تأثیر خیلی زیادی درماندن من در کنگره داشتند و به‌نوعی به عشق خانم محدثه بود که به کنگره می‌آمدم.

درنهایت از صمیم قلبم آرزو دارم همه ما نه‌تنها به رهایی از مواد، بلکه به رهایی از ضد ارزش‌ها برسیم.

 

تهیه گزارش: نمایندگی قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .