English Version
English

تعطیلات فرصتی برای اندیشیدن

تعطیلات فرصتی برای اندیشیدن

در کشاکش ایامی پرکار و انرژی تا فرارسیدن فصلی از دیار بهشت، دگرباره می‌نویسم تا وجودم را از روزهای ناب و پاک و تازه که درراه است باخبر سازم و یادآوری باشم برای روح و جسمم که حواست باشد تا حس‌هایت دگرباره آلوده نشود؛ بلکه فرارسیدن این ایام بایستی برای تو نویدبخش رهایی و آرامش باشد و غنیمتی تا بتوانی نار وجودت را تبدیل به نور کنی! درست مانند روزهای بهاری که سرشار از انرژی و پاکی و نور خداوندی است. نوروز (روزی است نو) روز همان روشنی است، نوروز یعنی تابش آفتابی تازه در زندگی و سرزندگی نو به نوی انسان و جهان.

این ایام و تعطیلات فرصتی است برای اندیشیدن و تفکری نو با نگاهی هر چه متفاوت‌تر به گذشته‌ام و آنچه بودم و دیگر نمی‌خواهم باشم و درس گرفتن از آن و نگاهی به آینده با نگاهی هر چه مثبت‌تر و روزهای روشنی که در انتظارم است. نوروز یادآور اهمیت دیدن، فرق نگاه و توجه کردن است و لبخند خداوندی است بر لبان طبیعت که یادآور، آن است که ما مدام باید جان و جامه و خویش خویشتن را تسویه و پالایش و سرشار از نور و انرژی الهی نماییم. خداوندا از تو سپاس گذارم به خاطر فرصتی که در اختیارم نهادی تا دوباره چشم‌هایم را بشویم و طور دیگری ببینم و به سمت روشنایی بی‌مثالت قدمی تازه بردارم تا بتوانم دلیل آرامش خودم و خانواده‌ام و درنهایت جامعه‌ام باشم و با تأثیری که از این فصل در وجودم پیدا می‌شود، در سال آینده انسانی تأثیرگذارتر هم در زندگی‌ام و هم در این مکان (کنگره ۶۰) باشم.

نیک می‌دانم، دمیدن نفس‌های پاکت بر آدمیان درراه است. من نیز دوست دارم، خودم را در معرض نفس‌های پاکت قرار دهم، چشم‌هایم را بازکنم و زیبایی‌هایت را ببینم و به آواز پرندگانت بادلی سرشار از امیدواری گوش دل بسپارم تا مبادا در این ایام دلم کهنه بماند و کدورت‌های روزهای گذشته، ردی سیاه بر قلبم باقی گذارد. می‌خواهم در این ایامِ غنیمتی و زودگذر، قدری فرصت‌طلب‌تر از تمام روشنایی‌هایت و ترنم‌های روح‌های عاشقت استفاده کنم و درنهایت با تمام عشقی که از نگاهت دریافت می‌کنم، امسالم را عاشق‌تر بمانم.

پروردگارا یاری‌ام کن! دستم را رها مکن! من با تمام توانم به ریسمانت چنگ زده‌ام و در انتظار روزهای رهایی و سفری نو به انتظار با کفش‌های آهنین درحرکتم!

 برطرف چمن روی دل‌افروز خوش است

 از دی که گذشت هر چه بگویی، خوش نیست.

 خوش باش و مگو ز دی که امروز خوش است.

نویسنده: همسفر سمانه

وبلاگ نویس: همسفر طریفه

همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .