English Version
English

به دست خود درختی می نشانم؛اردوی درختکاری نمایندگی عمان سامانی شهرکرد

به دست خود درختی می نشانم؛اردوی درختکاری نمایندگی عمان سامانی شهرکرد
محل اردوی امسال نیزبه مانند سال گذشته ،  پارک غزل حصار شهر کیان تعیین گردید . پارک بسیار زیبا در حاشیه شهر کیان از شهر های حومه شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، از اینکه نهال های کشت شده خود را در سال قبل مشاهده می نمودیم حس خوبی داشتیم حس آبادی و این حس چه حس زیبایی است ...
طلوع آفتاب را از بالای کوه و محل پارک غزل حصار شاهد بودیم، طلوعی بسیار زیبا که نوید صبح و روز شادی را برایمان به ارمغان می آورد .
 










از ابتدای صبح حضور پر شور دوستان وهمراهانمان کنگره 60 نمایندگی عمان سامانی شهرکرد مشهود بود، لژیون های تعیین شده اعم از نظم و صبحانه و... از ابتدای صبح در محل های خدمت خود حضور یافتند وانسانهایی که گویا هزار سال با هم هستند و یکدیگر را دوست دارند ...



آماده سازی صبحانه توسط دوستان در لژیون صبحانه :



با آماده سازی صبحانه توسط لژیون مربوطه دوستان از ساعت 7:30  الی 8:30 به صرف صبحانه و چایی پرداختند.

 





در ادامه دیده بان محترم جناب آقای کامران شریفیان درباره اردو و نحوه درختکاری توضیحاتی را ارائه نمودند :


 
وقتی ما از طبیعت آشغال زدایی می‌کنیم قطعاً  روی مردم اثر می‌گذارد .و حداقل اینکه  وقتی ببینند ما داریم جمع می‌کنیم اگر جمع نکنند دیگر آن‌ها آشغال نمی ریزند ما باید این مادر را حفظ کنیم و طراوت و شادابی اش را از بین نبریم امروز هم برای همین اینجا هستیم که آن دین و بازپرداختی که نسبت به طبیعت داریم به یک‌شکلی آن را ادا کنیم.

سال گذشته هم ما اینجا بودیم و خیلی هم خوب بود و بسیاری از درختان که کاشته‌ایم رشد کرده‌اند، اینجا به آن‌ها رسیدگی می‌کند و آبیاری می‌شوند ولی بد نیست گاهی که از این جاده رد می‌شویم ببینیم نهالی که سال قبل کاشتیم چه اتفاقی براش افتاده یک نشانه برای درختی که کاشته‌اید بگذارید که اگر دیدید خشک‌شده سال دیگر دوتا بکارید با این کار می‌توانید یواش‌ یواش قسمتی را از این حالت خشک و برهوتی خارج کنید.

موضوعی که بیشتر باید به آن  توجه شود قضیه کاشت درخت‌هاست، یک نهال مثل بچه‌ی انسان است شما همان‌طور که از بچه مراقبت می‌کنید تا راه رفتن یاد بگیرد یک نهال هم باید حدود دو سال مراقبت کنید تا کم‌کم قوام بگیرد و بیشتر از مراقبت، عمق کاشت درخت است که ما باید به آن توجه کنیم و نوع کاشت درخت نیز مهم است، چگونگی انجام کار را اگر ما در هر برنامه‌ی زندگی به آن توجه کنیم همه‌ی کارها به بهترین شکل انجام می‌گیرد و به کارمان رسیدگی می‌کنیم چگونگی انجام کار نه انجام کار، ما نمی‌خواهیم دو هزارتا درخت بکاریم تا سال دیگر همه خشک شوند، دویست‌ تا درخت بکاریم با اصولش و رعایت نکات لازم. اگر کسی سررشته دارد در این کار اطلاعات لازم را به دیگران انتقال بدهد که ضریب خطا کاهش یابد.




 
آن چیزی که من در قضیه درختکاری آموختم این است که قبل از هر چیزی خاک رویی درخت جمع شود و چون خاک رویه باید برود پای ریشه درخت چون سرشار از مواد مغذی است، بعد باید به عمقش توجه کرد که ریشه کاملاً در خاک مدفون شود چون اگر هوا به ریشه برسد درخت خشک می‌شود، بعد هواگیری می‌کنیم به این صورت که درخت را یواش‌یواش تکان می دهیم تا خاک لای ریشه‌ها را پر کند و هوایش تخلیه شود، درخت را کاملاً به‌صورت عمودی قرار می‌دهیم و با پا خاک دور درخت را به‌صورت چرخشی فشرده می‌کنیم تا هوا کاملاً تخلیه شود دوباره به همین مقدار خاک می‌ریزیم ولی هواگیری دیگر لازم نیست فقط آن را فشرده می‌کنیم، مرحله بعد آبخور درخت است که به‌اندازه کافی باید فضا داشته باشد که بیشترین آب‌گرفتگی را داشته باشد باید توجه کنیم اگر توی شیب کوه هستیم تیکه‌ای که توی شیب کوه است خاکش بالاتر باشد که آبش ازیک‌طرف خارج نشود و اینکه همه می‌دانند حداقل اهالی شهر کیان، که ما بچه‌های کنگره 60 هستیم و باید یک تابلوی تمام‌ عیار از آموزش‌های کنگره باشیم، اردوهای ما ضمن اینکه تفریحی است آموزشی نیز است، آموزشی آن چیز که در کنگره آموختیم.

ان شاالله که روز خوبی در کنار هم داشته باشیم و امیدوارم هرکدامتان صد و بیست درخت بکارید و هر سال  برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم و شادباشید و آن چیزی که در دل دارید از خواسته‌های معقولتان به آن برسید.


در ادامه جناب آقای مهندس قاسمی معاونت محترم شهرداریِ شهر کیان نیز ایراد سخن نمودند:


خوشحال هستم که در جمع شما عزیزان هستم خیرمقدم می گویم خدمت همه عزیزان و بزرگوارانی که امروز تشریف آورده‌اند. من این جمعی که می‌بینم بسیار خوشحال می‌شوم من خودم علاقه‌ی بسیار زیاد به فضای سبز دارم وقتی افرادی مثل شما را می‌بینم بسیار خوشحال خیلی می‌شوم خوشحال هستم که در جمع شما هستم و برای همه عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت و بهبودی دارم.

تقدیر و تشکر می‌کنم برای اهتمام که در حفظ و گسترش فضای سبز دارید برای همه‌ی عزیزان آرزوی سلامتی دارم.

پارکی که شما عزیزان در آن حضور دارید اسمش هست مجتمع تفریحی فرهنگی ورزشی غزل‌حصار، امکانات بسیار خوبی در آن هست، شهرداری هم طی سالهای گذشته هزینه‌های بسیار زیادی انجام داده که به این وضعیت رسیده است .

 حدود 6/21 هکتار وسعت پارک است ، طرح کلی هم آماده است فاز یک که ما الآن در آن حضور داریم تقریباً کامل است چشم‌انداز بسیار خوبی دارد و امکاناتش هم خوب است، خوشحال می شویم در روزهای تعطیل به اینجا تشریف بیاورید.

فردا هم برنامه‌ی دیگر برای درختکاری با کارکنان محترم هلال‌ احمر داریم، امروز که در خدمت شما عزیزان هستیم حدود 250 چاله آماده کردیم در قسمت انتهایی پارک که درختان کمی داشت، از شما عزیزان خواهش دارم این درختانی که الآن موجود و پیوندی هستند، جهت وزش باد قالب بر این منطقه از سمت جنوب غربی است و پیوندها باید پشت به باد باشن چون اگر برعکس باشند بادی که از این سمت می‌آید بلافاصله شکسته می‌شود و پیوندش از بین می‌رود، اقاقی های چتری و نارون بقیه موردی نداردند.



در خدمت شما هستیم به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد.

قبل از شروع اردو، اردوبان محترم مسافر آقای مهدی ابراهیمی نکات کلیدی در خصوص نظم در اردو و سایر موارد را به دوستان گوشزد نموده و لژیون ها را جهت درختکاری که از قبل تعیین شده بودند را به برگزاری اردوی با نظم ارشاد نمودند.



در ادامه از ساعت 9 الی 13  مراسم درختکاری با حضور شهردار محترم شهر کیان جناب آقای مهندس رحمانی و اعضاء شورای اسلامی شهر کیان برگزار شد
تصاویر بدون شرح !




 
 
پ





















































































در ادامه با پایان مراسم درختکاری حدود 550 اصله نهال توسط اعضائ نمایندگی عمان سامانی شهرکرد در محل غرس گردید.

در ادامه مراسم درختکاری از ساعت 13 الی 14 اعضائ محترم نمایندگی در کنار هم به صرف ناهار پرداختند ...

http://up.c60.ir/repository/15138/Motefareghe/ordo%201396/91.jpg







در پایان نیز به پاس این روز بزرگ و بیاد ماندنی  دوستان به شادی و انجام رقص محلی بختیاری (دستمال بازی ) پرداختند.







 
عکاسان : مسافر محسن / مسافر محمد /مسافر فرهاد/ مسافر کاظم
ویرایش و ادیت تصاویر / مسافر کاظم
تایپ متن / همسفر مرجان  ر
مسئول مصاحبه ها : کمک راهنما مسافر فرزاد
با تقدیم احترام :
مسئول لژیون تهیه گزارش و ثبت وقایع اردوی درختکاری :
مسافر کاظم


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .