English Version
English

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب

به نام قدرت مطلق الله

چرا باید جهان‌بینی ۱و ۲ را بخوانیم؟! در کنگره ۶۰ برای درمان بیماری اعتیاد لازم است، تا سه مولفه جسم، روان و جهان‌بینی به تعادل برسد و برای به تعادل رسیدن باید آموزش‌های لازم و ضروری را دریافت نماییم و این آموزش‌ها بر مبنای کتب، جزوات و سخنان جناب مهندس می‌باشد و برای درک بهتر مطالب و سهولت در آموزش، جهان‌بینی ۱ و ۲ کلمات و مطالب خاص و مهم را جهت فهم بهتر، از طریق مدل ها و تعاریف ساده، می‌شکافد. 

جهان بینی چیست؟ 

آنچه ما نسبت به کل هستی (جهان درون و جهان بیرون) برداشت، ادراک، دریافت و احساس می‌نماییم و شامل دو بخش است جهان بینی درون و جهان بینی بیرون. 

در کنگره ۶۰ سه سفر، مطرح شده است:

 سفر اول: از مصرف مواد مخدر تا قطع آن. 

سفر دوم: از بی‌نیازی به مواد مخدر تا رسیدن به خود. 

سفر سوم: از رسیدن به خود تا رسیدن به قدرت مطلق. 

سفر چیست؟ 

حرکت از یک مبدا معلوم به یک مقصد معلوم، که همان رسیدن به درمان و تعادل در جسم، روان و جهان بینی است. 

مدل کائنات:  

اگر کائنات را همانند یک نقشه عظیم در نظر بگیریم، جهان‌بینی درون، جایگاه فعلی و مبداء خودمان را روی نقشه معلوم می‌کند و جهان‌بینی بیرون ما را دریافتن، راه و مسیر حرکت تا رسیدن به مقصد کمک می‌نماید؛ پس در جهان بینی ما با دو جهان، درون و بیرون در ارتباط هستیم. 

جهان بینی درون، به مقوله انسان می‌پردازد. در کنگره ۶۰، انسان به دو بخش، صور آشکار و صور پنهان تقسیم می‌شود. 

صور آشکار آنچه قابل رویت است(جسم) و صور پنهان آنچه قابل رویت نیست که شامل: عقل، نفس، حس و کالبدهای هفتگانه دیگر، آرشیو و روح می‌باشد. صور آشکار که مشخص است، ولی صور پنهان، نه! استاد امین برای درک بهتر مطالب با کمک مدل‌ها، ساختار صور پنهان را کاوش و بررسی می‌نماید، تا ما دیدی کلی از جهان درون و بیرون داشته باشیم. 

۱_ نفس: آنچه تعیین موجودیت می‌کند، در ظاهر و باطن و نشانه‌اش این است که خواسته دارد. خواسته‌های معقول یا غیر معقول. 

مدل پیشنهادی برای نفس: 

مدل شهر وجودی است، که در جزوه جهان‌بینی و کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر مطرح شد. 

۲_ عقل: جایگاه عقل در مغز نیست و اصولاً از جنس دیگری است که برای ما ناشناخته است. 

مدل پیشنهادی برای عقل:

 مدل قلعه عقل است که در جزوه جهان بینی کامل مورد بررسی قرار گرفته است. 

۳_ حس: اولین شروع به کار افتادن عقل است و در یک کلام حس، نیرو است و در جزوه جهان بینی برای اینکه به اهمیت حس پی ببریم، در رابطه با اثر نیروها در کائنات صحبت می‌کند، اینکه منشا کل پدیده‌ها و رویدادها نیروها هستند و دو اثر عمده نیروها، بار مثبت و بار منفی می‌باشد. می‌توان گفت تمایل و یا عدم تمایل انسان‌ها برای انجام کارها ارتباط مستقیم و عمیق با حس دارد. 

جهان بینی، یک دید کلی راجع به جهان درون و بیرون به ما می‌دهد و به ما می‌آموزد، به دنبال فراگیری قوانین زندگی باشیم و اینکه چگونه زندگی کردن را بیاموزیم. 

در کتاب ۱۴ وادی و عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر، به طور کامل راجع به این قوانین توضیح داده شده است و با یک بار مطالعه می‌توانیم، در حد، خود این قوانین را فراگیریم. 

در جزوه جهان بینی یاد می‌گیریم، انسان‌هایی دانا باشیم و اینکه یک انسان دانا و یا جاهل چه ویژگی‌هایی دارد. 

مدل دانایی، دانایی موثر و جهالت: استاد امین با ترسیم مثلث دانایی، دانایی موثر و جهالت، فهم بهتر این موضوعات را برای ما آسان نمود، که با مطالعه جزوه جهان بینی کاملا به درکی عمیق، در این مورد می‌رسیم. 

در کل جهان بینی روی مسئله دانايی و شناخت حس‌ها می‌پردازد و اینکه چگونه انسان می‌تواند تشخیص دهد و حس‌های خودش را پالایش نماید. 

در پایان اگر فردی بخواهد به درمان برسد، ابتدا باید جسم و روان او به درمان برسد و روی جهان‌بینی خود کار کند، تا سفر خوبی داشته باشد و این مسئله به زمان احتیاج دارد. مهم‌ترین مولفه در کنگره نظم، انضباط و سر وقت بودن در تمامی مسائل می‌باشد و انشاالله با آموزش‌های کنگره ۶۰ بتوانیم، به آرامش و آسایش برسیم و در سایه این آرامش و آسایش، طعم زیبای زندگی را حس نماییم و به این باور برسیم که؛ "آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی."

نگارش و تایپ متن: مسافر صدرا

بارگذاری: مسافر مهدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .