English Version
English

جهان‌بینی ابزار حل مشکلات

جهان‌بینی ابزار حل مشکلات

گفت‌وگویی با همسفر فاطمه ترتیب داده‌ایم که توجه شما عزیزان را به خواندن این مصاحبه جلب می‌نماییم.

لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی کنید
سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر؛ آنتی ایکس مصرفی، شیشه و متادون 13 ماه 3 روز سفر کردیم به روش DST، داروی درمان OT، باراهنمایی مسافر محمد و راهنمای خودم همسفر سپیده، در حال حاضر 2 سال و 3 ماه است که آزاد و رها هستیم.

از دیدگاه شما جهان‌بینی در کنگره به چه مفهومی است؟
من اگر بخواهم در یک جمله بگویم؛ کنگره به من آموزش داد چطور درست زندگی کنم، خوب و بد را تشخیص بدهم، سفری به درون بود، توانستم به نقض‌های درونی خود پی ببرم.

از دید شما قرار دادن جهان‌بینی در دستور جلسات هفتگی با چه نیت و هدفی مطرح‌شده است؟
به نظر من‌ به این دلیل است که بیشتر روی خودمان کارکنیم که چه طور می‌توانیم برای به دست آوردن آرامش و حال خوش در مسیر زندگی به قله‌های بلند معرفت، شناخت و درک هستی برسیم. به کمک جهان‌بینی می‌توانیم به حقیقت یا ماهیت جهان هستی پی ببریم. برای این‌که سطح آموزش ما بالاتر برود.

ازنظر شما در پروسه درمان جهان‌بینی چقدر می‌تواند برای یک سفر اولی تأثیرگذار باشد؟
بیشترین تأثیر به نظر من سفری است به درون خودمان که اگر به عمق موضوع پی ببریم؛ بسیاری از مشکلاتی که بین خودمان و مسافرمان وجود دارد می‌تواند حل شود. در کل جهان‌بینی به ارتباطات ما کمک می‌کند.

آیا در آزمون‌های ماهیانه‌ای که در نمایندگی گیلان برگزار می‌شد شرکت داشته‌اید؟ آیا شرکت در این آزمون‌ها در قبولی آزمون نهایی مؤثر است؟
بله خیلی تأثیرگذار است؛ به دلیل اینکه خودمان برنامه‌ریزی می‌کنیم و کتاب‌ها را کم‌کم مطالعه می‌کنیم، ذره‌ذره پیش می‌رویم، با سؤالات امتحانی، نحوه تست زدن، تنظیم وقت را می‌آموزیم که برای آماده شدن در امتحان نهایی بسیار مؤثر است.

چه چیزی باعث می‌شود که یک خدمتگزار در  هر جایگاه خدمتی که قرار دارد دچار خود برتری و منیت نشود و وظایف خود را به نحو احسنت اجرا کند؟
جایگاه‌های خدمتی گذرا هستند، فقط این را باید بدانیم که درست خدمت کنیم طبق اصول و قوانین، ولی با عشق و محبت تا چیزی یاد بگیریم و آموزش بدهیم به‌طور کل ما خدمتگزار جهان هستی؛ هستیم این موضوع را هیچ‌وقت فراموش نکنیم.

به نظر شخص شما رمز موفقیت در طول سفر اول و ماندگاری و خدمت در سفر دوم چیست؟
رمز موفقیت چیزی جز داشتن خواسته و هدف نیست. اگر از ته دل چیزی را بخواهیم و در راستای آن تلاش نماییم و در صراط مستقیم باشیم، خداوند حتماً یاری می‌رساند و تمام امداد الهی به سمت انسان سرازیر می‌شود. ماندگاری در سفر دوم چیزی نیست جز این‌که مواردی را آموختم که هیچ جایی نیاموخته بودم، چه طور می‌توانم کنگره را فراموش کنم و جبران نکنم؛ البته من کاری انجام نمی‌دهم و فقط ادای دین می‌کنم، همیشه احساس می‌کنم کنگره مثل خانه خودم است و هر کاری باید برای کنگره انجام بدهم.

چه اتفاقی افتاد تصمیم گرفتید که در کنگره خدمتگزار شوید؟
اتفاقی از این مهم‌تر در زندگی من وجود ندارد؛ آن‌هم سلامتی مسافرم است از ته قلب برایش خوشحال هستم و برای کنگره همه تلاش خود را می‌کنم، بعد از رهایی مسافرم خداوند به ما پسری بعد از ۸ سال بخشید که اتفاق مهم بعدی زندگی من بود. کنگره به من عشق، محبت، ازخودگذشتگی، بخشش و صبر داد تا جایی که در‌ توان دارم آموزش می‌گیرم و خدمت می‌کنم و از خداوند می‌خواهم به ما کمک کند تا این رسالت را به‌درستی انجام دهیم.

به‌عنوان راهنمای تازه‌واردین چه مسئله‌ای در جلسات اول مشاوره برایتان چالش‌برانگیزتر است؟
بیشترین سؤال این است که آیا این روش خوب است، واقعاً حال مسافرمان خوب می‌شود، مانند کمپ نیست، یا اصلاً راجع به این روش چیزی نمی‌دانند و باور ندارند که چقدر می‌تواند بر روی بدن تأثیر داشته باشد، یا این‌که می‌گویند نمی‌توانیم تحمل‌کنیم چه طور با مسافرمان در طول سفرش رفتار کنیم آیا به OT وابستگی پیدا نمی‌کند و از این قبیل سؤالات.

کلام آخر؛
اگر خواسته و هدف‌دارند باید تلاش کنند هیچ‌چیزی به‌راحتی به دست نمی‌آید و تاوانی دارد زحمت دارد، پستی‌وبلندی دارد، سفر به‌راحتی انجام نمی‌پذیرد باید ازخودگذشتگی و صبر داشت و هرگز این را فراموش نکنند؛ خداوند سریع الحساب است و من این را هرگز فراموش نکردم. همین یک جمله در عمق وجودم نفوذ کرد و همیشه در سفر اول به خودم می‌گفتم خداوند تلاشم را می‌بیند و شکر، شکر، شکر به خاطر وجود کنگره و سپاس فراوان از آقای مهندس و کشف این روش بی‌نظیر.

مصاحبه‌کننده: همسفر آنوشا (خدمتگزار سایت)
ویرایش و ارسال: همسفر هانیه، راهنما همسفر سپیده (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .