English Version
English

جهان‌بینی حلقه مفقود درمان

جهان‌بینی حلقه مفقود درمان

چهاردهمین جلسه از دور ششم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی بیرجند ویژه مسافران با دستور جلسه «جهان‌بینی 1و2» با استادی راهنما مسافر ملک، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر علیرضا سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه 1403 ساعت 16 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان ملک هستم یک مسافر. این دو جزوه جهان‌بینی خیلی کوچک است اما دنیایی از مطلب درونش هست. ابتدا باید بدانیم جهان‌بینی به چه معناست، جهان‌بینی یعنی نگاه ما به محیط پیرامون، آن چیزی که من از جهان پیرامون خود ادراک، دریافت، احساس و برداشت می‌کنم. درواقع نگاه ما به خانواده، کار، دوستان و همکاران و زندگی اطرافمان جهان‌بینی ما را شکل می‌دهد.

جهان‌بینی من زمانی در تهیه مواد و مصرف آن در خلوتی دنج خلاصه می‌شد، آقای مهندس مثلثی را برای درمان اعتیاد مطرح کرده‌اند که این مثلث از سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی تشکیل‌شده است، جسم طی ده الی یازده ماه توسط داروی اوتی و پروتکل dst به درمان می‌رسد اما آیا فقط همین کافی است؟!  درمان یک حلقه مفقود دیگری به نام جهان‌بینی دارد و تغییر جهان‌بینی در کنار جسم و رشد آن‌ها باعث به تعادل رسیدن ضلع روان می‌شود، روان به زبان ساده‌تر یعنی خلق‌وخوی ما و هر چه قدر جسم و جهان‌بینی فرد متعادل‌تر باشد فرد نیز رفتار متعادلی خواهد داشت. به قاطعیت بگویم در بیرون از کنگره فقط روی جسم کار می‌کنند و من تجربه‌های ناموفق زیادی داشتم که نه‌تنها حالم بهتر نشد حتی بدتر نیز شدم و به نظرم تفاوت کنگره با سایر روش‌ها تغییر جهان‌بینی افراد از طریق آموزش‌های گوناگون است. 

رمز اصلی در تغییر جهان‌بینی پیاده‌سازی و عملیاتی کردن آن است در غیر این صورت هیچ سودی نخواهد داشت، ماشین‌های امروزی نسبت به نسل قدیم خود از امکانات بیشتری جهت سهولت و راحتی کاردارند، در جهان‌بینی نیز مسلح می‌شویم به بعضی از پارامترها و ابزارها برای بهتر زندگی کردن، باید روش کار با ماشین‌های اتوماتیک را بلد باشیم تا بتوانیم از امکانات و راحتی آن بهره ببریم، در زندگی امروز نیز باید یک سری دانستنی و آگاهی‌های لازم را کسب کنیم تا بتوانیم به کمک جهان‌بینی راحت و با آرامش بیشتری زندگی کنیم و در برابر مشکلات و مسائل سخت زندگی انسان قوی‌تری باشیم.


اما چگونه سعی کنم قوی شوم؟! همان‌طور که امروز داروی اوتی برای من خیلی مهم است و اولویت اول من است سعی کنم جهان‌بینی و آموزش نیز اولویت من باشد چون تا ابد که قرار نیست دارو مصرف کنم، سعی کنیم مثلث درمان خود را کامل تا با صرف وقت و هزینه بعد از یک سال به یک روان متعادل برسیم و در ادامه نیز زندگی موفقی داشته باشیم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم

تایپ: مسافر مصطفی، لژیون ششم
ارسال خبر: مسافر میثم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .