English Version
English

زمانی که شروع به آموزش جهان‌بینی می‌کنیم، به طبع جهان را طور دیگری می‌بینیم.(نمایندگی یاس)

زمانی که شروع به آموزش جهان‌بینی می‌کنیم، به طبع جهان را طور دیگری می‌بینیم.(نمایندگی یاس)

چهارمین جلسه از دوره شصتم سری کارگاه‌های آموزشی - خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی یاس، با استادی همسفر تهمینه، نگهبانی مسافر صدیقه و دبیری مسافر زهرا، با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱ و ۲» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان تهمینه هستم یک همسفر

ابتدا از راهنمای عزیزم تشکر می‌کنم که اجازه خدمت در این جایگاه را به من دادند. امروز بهترین هدیه‌ای که می‌توانستم از خداوند بگیرم، خدمت در این جایگاه بود، و خداوند را بابت این توفیق سپاسگزارم.

ابتدا می‌خواهیم بدانیم جهان‌بینی به چه معناست؛ همان‌طور که از اسمش پیداست؛ یعنی جهان را دیدن. آن درک و احساسی که ما نسبت به کل هستی، جهان بیرون و درون داریم. جهان‌بینی همانند یک بازی است، اگر بخواهیم وارد آن بشویم، باید قوانینش را بلد باشیم، پس جهان‌بینی قوانین زندگی‌کردن را به ما یاد می‌دهد.

زمانی که شروع به آموزش جهان‌بینی می‌کنیم، به طبع جهان را طور دیگری می‌بینیم. باورم این است که؛ تا زمانی که نتوانم درون خود را بشناسم، نمی‌توانم جهان بیرون را آن طور که هست ببینم و زیبایی‌ها و خوبی‌هایش را درک کنم.

انسان‌ها یک سری تاریکی‌ها درونشان هست که می‌توان با جهان‌بینی از آن عبور کرد. جهان‌بینی مانند طنابی است که از طریق آن می‌توان از عمق تاریکی‌ها نجات پیدا کرد و به نور رسید، به‌خصوص اعتیاد که نهایت تاریکی‌ها است.

به گفته استاد امین: اعتیاد و جهان تاریکی‌ها مثل یک بیماری یا سرماخوردگی نیست که با خوردن چند قرص و با سپری‌کردن یک هفته درمان شود. مسلماً بسته به هر شخص مستلزم زمان خودش است.

جهان بینی برای تمام انسان هاست و بی نهایت است، و شامل مثلثی دانایی است که اضلاع آن تفکر، آموزش و تجربه است و در مقابل آن ما مثلث نادانی را داریم که در مقابل تفکر ترس، تجربه ناامیدی و آموزش منیت قرار می گیرد.اگر می‌خواهیم دانایی و جهان‌بینی خود را گسترش بدهیم، باید این اضلاع را درک کرده و برابر با هم آن را گسترش بدهیم تا از جهان اعتیاد و نیروهای تاریکی خلاصی یابیم.

من زمانی که وارد کنگره شدم، تصور می‌کردم آمده‌ام یاد بگیرم چگونه با مسافر خود رفتار کنم، ولی چند جلسه که گذشت متوجه شدم علاوه بر این موضوع، من به کنگره آمده‌ام تا گره‌های زندگی خود را باز کنم و یاد گرفتم چگونه با ترس که بزرگ‌ترین مشکلم بود، مقابله کنم.

این آموزش‌ها باعث شد حس من به زندگی تغییر کند و توانستم در مقابل، حس‌های خوب و مثبت را دریافت کنم. امیدوارم ظرف وجودی خود را برای گرفتن این آموزش‌ها گسترش بدهم و بتوانم در کنگره و زندگی آن طور که باید رشد کنم.

تایپ: همسفر مریم، لژیون چهاردهم - نمایندگی یاس
ویرایش: مسافر نگین، لژیون هجدهم - نمایندگی یاس
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .